خواص پسته

خواص پسته

خواص پسته : پسته حاوی چربی‌های سالم بوده و منبع خوبی از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان می‌باشد. علاوه‌بر این پسته دارای چندین ماده مغذی ضروری است که به کاهش وزن و سلامت قلب و روده کمک می‌کنند.

درمان دیابت با پسته

مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف پسته منجر به کاهش سطح گلوکز خون می‌شود. پسته همچنین سطح پپتید ۱ را افزایش می‌دهد که هورمونی است که سطح گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت تنظیم می‌کند. یک مطالعه‌ی ایرانی به این نتیجه رسید که مصرف پسته اثرات مثبتی روی فشار خون، التهاب و اضافه وزن افراد مبتلا به دیابت دارد.

ایا پسته ضرر هم دارد

اگر پسته‌ی بوداده را زیاد مصرف کنید، فشار خونتان افزایش پیدا می‌کند. بعضی از انواع پسته‌های بوداده سدیم زیادی دارند. مثل همیشه به شما می‌گوییم حتی اگر یک ماده‌ی غذایی بسیار مغذی است و خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد، باز هم نباید در خوردن آن زیاده‌روی کنید.

پسته یک ماده‌ی غذایی سالم است، اما زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. مصرف زیاد پسته ممکن است منجر به شکم درد، یبوست و اسهال شود. علت این موضوع فیبر موجود در آن است. همچنین بعضی از افراد باور دارند که پسته باعث سنگ کلیه در افراد مستعد می‌شود.

جالبه بدونین طبق روایت‌های تاریخی و افسانه‌ای، ملکه سبا این دانه مغذی رو به‌عنوان یکی از غذاهای خاص سلطنتی معرفی کرده. برای همین اجازه نداده که کشاورزان اون رو برای استفاده خودشون تولید کنن. همچنین در حکایت‌های مسلمان‌ها هم گفته شده که پسته از جمله میوه‌هایی بوده که آدم به زمین آورده. جدا از این‌ها، خوردن این میوه مفید حدود ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح رواج داشته. امروزه علاوه بر مصرف مستقیم به‌عنوان آجیل، در بستنی، دسر، گز و غیره استفاده می‌شه.

مطالب مرتبط:  تند کردن بادام زمینی

معرفی کره گیر بتین:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *