خواص کره نارگیل

کره نارگیل

کره نارگیل چربی های اشباع در نارگیل مقدار فراوانی اسید لوریک دارند. ثابت شده است که این اسید چرب، برای افزایش HDL، کلسترول خوب در خون مفید است. و اسید لوریک برای مبارزه با عفونت به بدن کمک می کند.

#کره نارگیل حاوی تری گلیسرید با زنجیره متوسط است. بدن ما می تواند این ماده را به سرعت به انرژی تبدیل کند. در واقع این ماده در بدن ذخیره نمی شود بلکه به عنوان یک عامل، جهت آزاد سازی انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، می توان از آن برای کاهش وزن کمک گرفت.

خواص نارگیل

برخلاف اغلب میوه‌ها که میزان کربوهیدرات بالایی دارند، نارگیل از لحاظ میزان چربی شناخته شده است. این ماده سرشار از پروتئین و چندین مادۀ معدنی مهم و برخی از ویتامین‌ها مثل ویتامین B است .که هر کدام در عملکرد هر چه بهتر عضو خاصی از بدن نقشی سازنده دارند.

#نارگیل در دستۀ میوه‌های پرکالری قرار می‌گیرد و نکته جالب آنجا است که میزان کالری موجود در گوشت نارگیل خشک تقریباً نزدیک به دو برابر میوۀ تازه است. بر این اساس در هر ۱۰۰ گرم از گوشت سفید نارگیل ۳۵۴ کالری انرژی در میوه تازه و ۶۵۰ کالری انرژی در میوه خشک شده وجود دارد.

از طرفی وجود منگنز در این میوه که می‌تواند حدود ۷۵ درصد از نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی را تأمین کند. برای سلامتی استخوان‌ها و متابولیسم کربوهیدرات، کلسترول و پروتئین ضروری است. این ماده همچنین دارای مقادیر قابل توجهی آهن، سلنیوم، فیبر، کربوهیدرات، مس، فسفر و پتاسیم است.

مطالب مرتبط:  کسب در امد با خرید دستگاه کره گیر بادام زمینی

بمب انرژی

خصوصاً وقتی صحبت از روغن این میوه به میان باشد. از فواید دیگر نارگیل انرژی است. که از روغن جذب بدن می‌شود. چربی‌های نارگیل برای افرادی که به انرژی بیشتری نیاز دارند، مثل کودکان و ورزشکاران انتخابی بی‌نظیر محسوب می‌شود. در اصل چربی‌های موجود در این میوه سریع‌تر از سایر چربی‌ها جذب بدن می‌شوند که در انتشار سریع‌تر انرژی در بدن بسیار کمک کننده است.

کره نارگیل

کره نارگیل یک سوپرفود عالی محسوب می شود. که معمولا از پودر نارگیل چرب به دست می آید و به تناسب اندام و عملکرد ورزشی شما کمک بسیار زیادی می کند. کره نارگیل حاوی تری گلیسرید با زنجیره متوسط (MCTs) است، در نتیجه می تواند مستقیم وارد سیستم انرژی و به کتون ها تبدیل شود. استفاده از کره نارگیل در رژیم غذایی می تواند به چربی سوزی بیشتر، عملکرد ذهنی بالاتر، کاهش اشتها، جلوگیری از پرخوری عصبی، جلوگیری از افت قند خون، سلامت قلب و تا حدی به تعادل هورمونی کمک کند.

معرفی دستگاه های کره گیر بتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *