کره پسته چیست و چگونه تهیه میشود؟

کره پسته چیست و چگونه تهیه میشود؟

کره پسته محصول غذایی است که از حاصل آسیاب و برشته کردن پسته خام به همراه شکر و همچنین اضافه کردن برخی طعم دهنده‌ها تولید می‌شود، معمولا برای تهیه کره پسته از ترکیب ۸۰ درصد مغز پسته دهان بسته و ۲۰ درصد شکر و وانیل استفاده می‌کنند..

دلیل انتخاب پسته دهان بسته چیست ؟ دلیل این است که این نوع پسته از نظر سلامت بهترین نوع آن است. اصطلاح کره به این محصول به این دلیل اطلاق می‌شود، زیرا در طی فرایند تولید، روغن پسته از آن جدا نمی‌شود و چربی محصول کاملا در آن باقی می‌مانند و باعث خمیری شدن و نرم شدن کره می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که روغن و چربی پسته کاملا فاقد کلسترول است.

تولید کره پسته به صورت صنعتی


در نحوه تولید صنعتی کره پسته از مغز پسته بو داده و آسیاب شده همراه با شکر و کمـی نمک به دست می‌آید. در حال حاضر درصنعت غـذا اسـتفاده از افزودنی‌هـا مثـل امولـسیون کننـده‌هـا، آنتـی اکسیدان‌ها، قوام دهنده‌ها جهت بهبـود کیفیـت و افـزایش عمر ماندگاری محصولات غذایی استفاده میشود..

کره پسته دارای ارزش غذایی بالایی است و به دلیل وجود مقدار زیادی فسفر و آهن جهت افزایش حافظه و ضریب هوشی مناسب است، همچنین برای ورزشکاران و بزرگسالان خوراکی مقوی، کم حجم و با جذب سریع و مفید است. بهترین روش تولید کره پسته استفاده نکردن از افزودنی‌های شیمیایی و همچنین عدم استفاده از حرارت زیاد برای تولید آن است
به همین دلیل پیشنهاد ما برای شما دستگاه های کره گیر بتین است که از طریق لینک زیر میتوانید محصول را مشاهده کنید و از عمل کرد ان اگاه شوید.

مطالب مرتبط:  میان وعده های سالم برای کمک به مطالعه و افزایش تمرکز

خواص کره پسته

فواید کره پسته شامل: قلب سالم، کنترل وزن، حفاظت در برابر دیابت است و بهبود گوارش. ویتامین‌ها، چربی‌های مفید و پروتئینی که در پسته وجود دارد بسیار برای بدن مفید بوده..

در این کره مقدار زیادی فسفر و آهن وجود دارد که برای افزایش حافظه و ضریب هوشی مناسب است.

خوردن این کره چون کم حجم، با جذب سریع و سرشار از پروتئین است برای ورزشکاران و بزرگسالان توصیه می‌شود.
ارزش غذایی کره پسته بسیار بالاست به طوری که یک قاشق غذاخوری کره پسته دارای فیبر غذایی بیشتر از نصف فنجان پودر اسفناج یا کلم برو کلی، ویتامین ب 6 به‌ اندازه یک‌سوم مرغ و پتاسیم به‌ اندازه نصف موز بزرگ است.

استفاده از کره پسته در حجم کم، هم مواد مغذی کافی دریافت می‌کنید و هم فیبر زیادی که در رژیم غذایی مناسب به لاغری شما کمک می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *