برنج قهوه ای

برنج قهوه ای چیست؟

برنج قهوه ای در واقع همان برنج سفید است. تفاوتی که دارد در رنگ و کالری و میزان فیبر ومقدار کمی در طعم ان تفاوتی دارد و همچنین در میزان سیری بعد از خوردن برنج متفاوت است. روی برنج سفید پوسته ی نازکی هست که رنگ قرمز مایل به قهوه ای دارد که روی دانه ی سفید چسبیده است.
این لایه ی رویی از جنس سبوس است در واقع سبوس برنج است. وقتی این لایه ی سفید برداشته می شود برنج سفید می شود از میزان سبوس برنج کمتر می شود. به همین دلیل ارزش غذایی برنج سفید به مراتب از برنج قهوه ای پایین تر است.
وقتی که دانه برنج را از شالی زار ها برداشت میکنند. دارای پوسته ای روی برنج است که به اصطلاح به ان شلتوک می گویند. برای تولید برنج قهوه ای قبل از این که پوسته یا شلتوک را جدا کنند باید ان را با بخار و یا اب داغ حرارت دهد و این حرارت به این دلیل است که ویتامین املاح شلتوک که غنی از ویتامین و فیبر است از پوسته به مغز سفید دانه وارد شود.
مرحله بعدی بعد از حرارت دادن روشن است که در این مرحله برنج دارای رطوبت می شود به همین دلیل در این مرحله مرحله ی خشک کردن را داریم. همچنین سومین لایه پوسته را جدا میکنیم در این جا لایه ی دوم که حاوی سبوس است و دارای خاصیت بالا به دلیل حرارت رنگش به دلیل جذب املاح و ویتامین قهوه ای می شود به این دلیل است که به ان برنج قهوه ای گفته می شود.
به اشتباه عموم مردم تصور می کنند برنج قهوه ای برنجی است که در مرحله اول از شالی زار برداشت می شود . ولی برای تولید برنج قهوه ای فرایند هایی در دستگاه شالی کوب انجام انجام می شود و وارد بازار می شود به عنوان برنج رژیمی به علت سبوس و فیبر بالا به ان برنج رژیمی گفته می شود زیرا بیشتر سیر نگه می دارد.

مطالب مرتبط:  کره بادام هندی

کارخانه را به مغازه خود بیاورید
دستگاه شالی کوب بتین تمام مراحل از صفر تا صد شالی کوبی تولید برنج سفید را انجام می دهد. یک کسب کار موفق و پر سود همچنین با ظرفیت تولید بالا هست و شما همچنین میتوانید برنج قهوه ایی هم از دستگاه خارج کنید.

خواص برنج قهوه ای

خواص برنج قهوه ای شامل بهبود بخشیدن به عملکرد سیستم مغز و اعصاب. سیستم گوارشی و قلبی عروقی است.
داشتن انتی اکسیدان داخل برنج قهوه ای و وجود مواد مغزی دیگر در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان و دیابت و… موثر می باشد.
برنج قهوه ای از دانه خالص که با از بین بردن پوسته اطراف برنج است تولید می شود.
دانهی برنج قهوه ای سبوس و تمام املاح مفید را در خودش حفظ می کند. برنج قهوه ای تفاوتی دیگری که به جز رنگ میزان فیبر و املاح دارد در مقایسه با برنج سفید این است که برنج قهوه ای در مقابل برنج سفید به جویدن بیشتری نیاز دارد و طعم و عطر بی نظیری دارد.


چرا برنج قهوه ای زا انتخاب کنیم
زیرا در مراحلی که در دستگاه شالی کوب میگذرد تا برنج سفید شود. برنج مقداری از املاح خود را از دست می دهد به همین دلیل برنج قهوه ای ارزش غذایی بالاتری نسبت به برنج سفید دارد زیرا که ویتامین و املاح را در خود حفظ کرده است.اکثر متخصصان تغذیه برنج قهوه ای را پیشنهاد می کنند.

کنترل دیابت

برنج قهوه ای به دلیل داشتن فیبر بالا و همچنین داشتن ساختار کربوهیدرات پیچیده از کاهش قند خون ناگهانی جلو گیری می کند . به همین علت مصرف کربوهیدرات پیچیده برای بیماران دیابتی بسیار راهکار موثری هست.
انجمن متخصصان تغذیه برنج قهوه ای را برای بیماران دیابتی به دلیل منبع خوبی برای ویتامین و فیبر و املاح پیشنهاد می کنند.

مطالب مرتبط:  تکه های نارگیل

کنترل اختلالات قلبی

برنج قهوه ای شامل سلنیوم است که این ماده ی سلنیوم برای عملکرد قلب مفید است. سلنیوم داخل برنج قهوه ای از انسداد جلوگیری می کند و این امر از اختلالات قلبی جلوگیری می کند.

بهبود عملکرد سیستم مغز و اعصاب


برنج قهوه ای برای بهتر عمل کردن سیستم مغز و اعصاب بسیار مفید است و متابولیسم مغز را افزایش می دهد . ویتامین ب. منگنز و منیزیم داخل برنج قهوه ای باعث می شود به سوخت و ساز مغز سرعت ببخشد. مواد معدنی و به خصوص فعالیت کلسیم را در بدن حفظ میکند . این امر به تنظیم اعصاب و ماهیچه کمک میکند. به افزایش ناگهانی کلسیم به سلول عصبی کمک میکند. و از انقباض زیاد جلوگیری می کند.

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

برنج قهوه ای
برنج قهوه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *