دستگاه برنجکوبی

دستگاه برنجکوبی چیست ؟


برنج کوبی تجهیزات مزرعه ای مولد است که دانه ها را کوبیده و دانه ها را از ساقه ها و پوسته ها جدا می کند. ماشین مزرعه برای جدا کردن گندم، ذرت، سویا، حبوبات و سایر دانه های ریز و بذر از کاه و کاه استفاده می شد. این دستگاه دارای قطعات پیشرفته و ویژگی های مدرن است که به کاربردهای کشاورزی کمک می کند. از زمانی که دستگاه برنج کوبی آمد، فرآیند برنج کوبی را تغییر داد و آن را بدون زحمت و بدون کار اضافی کرد.

قبل از توسعه دستگاه برنج کوبی ، فرآیند برنج کوبی با دست و با فلیل انجام می شد که بسیار وقت گیر و پر زحمت بود. بعدها، در سال 1786 اولین ماشین برنجکوبی که توسط مهندس اسکاتلندی اندرو میکل اختراع شد، مقدار قابل توجهی از کار سخت را از کار مزرعه حذف کرد. در قرن نوزدهم، صحافی‌های درو، دروهای مکانیکی و خرمن‌کوب‌ها به تدریج گسترش یافتند و در نتیجه غلات با زحمت بسیار کمتری تولید شدند.

این دستگاه ناهموار است و با فناوری پیشرفته ساخته شده است که توانایی کار دستگاه را بهبود می بخشد. ماشین های خرمنکوب در 2 دهه اخیر در کشور بسیار معروف شده اند. در هند، این دستگاه برای اولین بار در سالهای 1956-1957 به نام Ludhiana Thresher معرفی شد. خرمن کوب تراکتوری بود و عمدتاً برای گندم استفاده می شد. دستگاه در کار بسیار خوب بود و همزمان دانه ها را کوبید، کیسه زد و پاک کرد. بعداً در سال 1965 با مشاهده دستگاه کوبنده کم اسب بخار مورد نیاز، کوبنده های کم اسب بخار اختراع شدند. کوبنده های سیلندر دندانه دار در حدود سال 1970 در کشور معرفی شدند. این ماشین ها طراحی ساده ای داشتند و تعمیر و نگهداری کافی نبود زیرا وزن کل دستگاه کمتر بود.

مطالب مرتبط:  کره گیاهی چیست و چه تفاوتی با کره حیوانی دارد؟

مزایای استفاده از دستگاه برنج کوبی


قبل از توسعه چنین ماشین‌هایی، دستگاه برنج کوبی با دست و با شعله‌ها انجام می‌شد: چنین کوبیدن دستی بسیار پر زحمت و زمان‌بر بود و تا قرن هجدهم حدود یک چهارم کار کشاورزی را به خود اختصاص داد.مکانیزه کردن این فرآیند مقدار قابل توجهی از مشقت بار را از کار مزرعه حذف کرد. اولین ماشین خرمنکوب حدوداً در سال ۱۷۵۰ توسط مهندس اسکاتلندی اندرو میکل اختراع شد و پس از آن استفاده از چنین ماشین‌هایی یکی از نمونه‌های اولیه مکانیزه کردن کشاورزی بود. در طول قرن نوزدهم، خرمن‌کوب‌ها و درو‌های مکانیکی و صحافی‌کننده‌های درو به تدریج گسترش یافتند و تولید غلات را بسیار کم‌تر کردند.
روش متداول برای برنج کوبی دستی، ضربه زدن با دست به یک شی، پا زدن یا نگه داشتن محصول در برابر طبل چرخان با میخ یا میله سوخاری است. روش های کوبیدن با دست معمولاً برای کوبیدن برنج استفاده می شود که به راحتی خرد می شود (یعنی در رطوبت کمتر). روشهای کوبیدن دستی برداشت – خرمنکوبی – دستی – پدال کوبنده (بهترین روش توصیه شده)

دستگاه برنج کوبی

روش کار دستگاه برنج کوبی


کوبنده پدال یا آج کوب از طبل کوبنده، پایه، واحد انتقال و میل لنگ پا تشکیل شده است. هنگامی که رکاب زده می شود، طبل دستگاه برنج کوبی می چرخد ​​و برنج را می توان زمانی که خوشه ها بر روی طبل برنج کوب قرار می گیرند، کوبید. از آنجایی که نی های ریز، کاه و مواد خارجی همراه با دانه های کوبیده شده می ریزند، غلات کامل باید با استفاده از صافی، الک یا با بادگیر جدا شوند (به بخش تمیز کردن مراجعه کنید).
برداشت – خرمن کوبی – دستی – پایمال کردن زیر پا گذاشتن این شامل استفاده از پاهای برهنه یا حیوانات برای خرمنکوبی محصول است. محصول روی یک حصیر یا بوم پخش می شود و کارگران با پای خود لگدمال می کنند یا از حیوانات خود استفاده می کنند. پایمال کردن یا لگدمال کردن حیوانات معمولاً در مکان مشخصی نزدیک مزرعه یا روستا انجام می شود. در برخی مناطق، حیوانات با تراکتور جایگزین شده اند. پس از پا زدن حیوان، کاه از دانه ها جدا می شود و تمیز کردن دانه ها با بادگیر، با یا بدون فن برقی انجام می شود. تلفات از دانه های شکسته و آسیب دیده زیاد است.

مطالب مرتبط:  برنج قهوه ای

گفته می شود که مایکل استرلینگ در سال۱۷۵۸ یک دستگاه خرمنکوب دوار را اختراع کرد که به مدت چهل سال برای پردازش تمام ذرت در مزرعه خود در گیت ساید استفاده می شد. هنوز هیچ اثر منتشر شده ای یافت نشده است، اما پسرش ویلیام، بیانیه قسم خورده ای را به وزیر خود در این باره بیان کرد.

دروگرها و کوبنده‌های جداگانه تا حد زیادی با ماشین‌هایی جایگزین شده‌اند که همه عملکردهای خود را ترکیب می‌کنند. با این حال، ماشین‌های ساده‌تر به‌عنوان فناوری مناسب در زمینه‌های کشاورزی کم‌سرمایه، هم در کشورهای در حال توسعه و هم در کشورهای توسعه‌یافته در مزارع کوچک که برای سطوح بالایی از خودکفایی تلاش می‌کنند، همچنان مهم هستند. برای مثال، کوبنده‌های پدال‌کوبی گزینه‌ای کم‌هزینه هستند و برخی از فرقه‌های آمیش از کلاسورهای اسب‌کشی و کوبنده‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه صنعتی بتین تماس حاصل فرمایید.

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *