کره گیاهی چیست و چه تفاوتی با کره حیوانی دارد؟

بسیاری از ما طعم کره را در سوپ ها و غذاهای دیگر دوست داریم، اما به دلیل کالری و چربی بالا از آن اجتناب می کنیم. نوع دیگری از کره وجود دارد که بر خلاف کره حیوانی پایه گیاهی دارد و در عین حال خواص و طعمی مشابه دارد. بنابراین اگر یکی از علایق شما درست کردن املت با کره است، کره گیاهی بهترین انتخاب خواهد بود. کره گیاهی را می توان به عنوان جایگزین کره در پخت و پز استفاده کرد. علاوه بر این، به طور گسترده ای در پخت کیک، کلوچه و بیسکویت استفاده می شود. بنابراین، برای آشنایی بیشتر شما با این محصول، در ادامه به این خواهیم پرداخت که کره گیاهی چیست و چه فوایدی برای بدن دارد.

در پاسخ به این سوال که کره گیاهی چیست باید بگوییم که کره گیاهی محصولی است که از ترکیب روغن های گیاهی به دست می آید . کره گیاهی در اشکال و بسته بندی های مختلف برای مصرف کنندگان مختلف استفاده می شود. به همین دلیل قیمت کره گیاهی نیز بسته به مقدار و بسته بندی آن متفاوت است. از این کره گیاهی در تهیه انواع غذاها و شیرینی ها و شیرینی ها استفاده می شود. استفاده از کره گیاهی در شیرینی‌پزی به حفظ حباب‌های خمیر کیک و شیرینی کمک می‌کند.

مواد تشکیل‌ دهنده کره گیاهی

کره گیاهی از دانه های روغنی مختلفی تهیه می شود و نوع گیاه مصرفی بر خواص و نوع چربی محصول نهایی تاثیر می گذارد. ذرت و سویا رایج ترین گیاهانی هستند که برای تهیه کره گیاهی استفاده می شوند. در ادامه تاثیر گیاهان مختلف (به عنوان مواد اولیه تولید کره گیاهی) بر ترکیب و نوع اسیدهای چرب غالب در محصول نهایی را در نظر خواهیم گرفت.

مطالب مرتبط:  تریل میکس چیست؟ و چرا برای شما خوب است؟

از انواع کره گیاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد. در زیر می توانید مبنای اولیه تولید انواع کره گیاهی و خواص کره گیاهی تولید شده از این مواد اولیه را مشاهده کنید.

نارگیل: اگر کره گیاهی از نارگیل تهیه شده باشد، محصول نهایی حاوی مقادیر بیشتری چربی اشباع خواهد بود.
آفتابگردان: اگر مبنای اصلی تولید کره گیاهی، دانه های آفتابگردان باشد، محصول نهایی حاوی مقادیر بیشتری اسیدهای چرب نیمه اشباع خواهد بود.
زیتون: اگر در تولید کره گیاهی از زیتون استفاده شده باشد، محصول نهایی حاوی مقادیر بیشتری اسیدهای چرب غیراشباع خواهد بود.
بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا کره گیاهی چاق کننده است؟ باید بگوییم که این سوال به میزان مصرف و دانه روغنی پایه استفاده شده در ساخت کره مربوط می شود.

اگر قصد جایگزینی روغن جامد و انتخاب روغن مناسب تری را دارید، می توانید از کره گیاهی بر پایه زیتون یا آفتابگردان و کانولا استفاده کنید.

خواص کره گیاهی


پس از پاسخ به این سوال که کره گیاهی چیست، در این قسمت به فواید و خواص این محصول می پردازیم. از مهم ترین فواید استفاده از کره گیاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مصرف کره گیاهی به دلیل وجود چربی های نیمه اشباع و غیر اشباع (امگا 3 و امگا 6) منجر به افزایش سطح کلسترول بد خون و در نتیجه خطر ابتلا به این بیماری نمی شود. ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند لخته شدن خون یا انسداد شریان ها و حمله قلبی کاهش می یابد.
اساس تولید کره گیاهی، دانه های گیاهی است و در نتیجه این محصول دارای تمام فواید روغن های گیاهی از جمله خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است.
کره گیاهی حاوی ویتامین های E، A، D، B و K هستند و در نتیجه منجر به بهبود سلامت پوست و مو، کاهش چین و چروک، بهبود رشد سلولی، بهبود سریعتر سلول های آسیب دیده، تسریع در بهبود زخم می شود. و تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از آرتریت و آسم می شود.

مطالب مرتبط:  تفاوت بین دانه های روغنی و دانه های خشک

تولید انواع کره به کمک دستگاه کره گیر

این دستگاه می تواند انواع کره گیاهی را تولید کند، دستگاه کره گیر بتین دو کاره میباشد هم کره گیر است و هم دستگاه ارده گیر می باشد.

سوال پیش میاید که در دستگاه کره گیر چگونه کره گرفته میشود؟دستگاه کره گیر با برش، آسیاب و هم زدن با سرعت بالا کار می کند. 2 قسمت آسیاب سطح سنگ طبیعی وجود دارد که با انجام حرکات نسبی، دانه روغنی را به خمیر کره تبدیل می کنند، یکی با سرعت زیاد می چرخد ​​و دیگری ثابت است، به طوری که دانه روغنی که از بین سطوح سنگ طبیعی عبور می کند، تحت نیروهای برشی و اصطکاک زیادی قرار می گیرد. و در عین حال، آنها در فرکانس های بالا ارتعاش می کنند و تحت تأثیر نیروهای پیچیده با سرعت بالا می چرخند، گیاه روغنی برشته شده را می توان به طور موثری پراکنده، امولسیون، خرد و همگن کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بتین تماس حاصل فرمایید.

دستگاه کره گیر و ارده گیر


برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *