طریقه مصرف ارده کنجد

همیشه چه در طب اسلامی و سنتی و چه در طب نوین و متخصصین تغذیه همواره توصیه می شود که شیره خرما یا شیره انگور در برنامه غذایی روزانه افراد به ویژه افراد فعال از نظر بدنی و کودکان قرار گیرد. اما در این بین اکثر متخصصان معتقدند که بهتر است شیره از هر نوع که باشد با ارده مصرف شود، زیرا ارده و شیره مکمل یکدیگر هستند و بهترین درمان برای تقویت قوای بدن، تقویت حواس و تسکین بسیاری از دردهای استخوانی و بدن هستند.

شیره خرما، شیره انگور، شیره توت یا شیره انجیر از میوه آنها طی فرآیندی عمدتاً طبیعی و بدون افزودنی به دست می‌آید و هر کدام دارای مقادیر زیادی مواد معدنی و مغذی هستند.

حتی ترکیب این  شیره ها و ساخت شیره میکس به عنوان بهترین درمان برای تقویت قوای بدنی و کم خونی شناخته شده است.

ارده نیز یک غذای بسیار با ارزش است که به طور کاملا طبیعی از کنجد تهیه می شود.

ارده بسیار مغذی است زیرا هیچ گونه افزودنی ندارد و فقط از کنجد به دست می آید.

خود دانه کنجد یکی از بهترین منابع طبیعی پروتئین، کلسیم و اسید فولیک است.

طریقه مصرف ارده کنجد

خواص ترکیب ارده و شیره

به گفته متخصصان، هر قاشق غذاخوری کنجد حاوی حدود 14 درصد کلسیم است که برای تقویت استخوان ها بسیار مفید است.

اسید فولیک موجود در ارده کنجد همراه با آهن موجود در شیره انگور یا شیره خرما بهترین مکمل طبیعی برای درمان کم خونی را تشکیل می دهد که بسیار قوی تر از قرص های آهن است.

کنجد حاوی 25 درصد پروتئین و 50 درصد چربی از اسید لینولئیک و اولئیک است که برای جذب آهن، روی و کلسیم موجود در ارده بسیار مفید است.

خود کنجد نیز آهن زیادی دارد که همراه با شیره که حاوی آهن و فولات فراوانی است، این دو ترکیب مقوی کم خونی هستند و به تقویت قوای بدنی و رفع خستگی بدن کمک می کنند.

در فصل زمستان سالمندان بیشتر ارده و شیره را برای صبحانه می‌خوردند، زیرا می‌دانستند که نه تنها به تقویت بدنشان کمک می‌کند، بلکه به دلیل داشتن انرژی، انرژی زیادی در بدن تولید می‌کند که بدن را گرم می‌کند.

مطالب مرتبط:  انجیر خشک ارگانیک

حتی افرادی که مشکلات گوارشی دارند نیز می توانند با مصرف ارده و شیره، دستگاه گوارش خود را تقویت کنند.

شیره و ارده هر دو دارای فیبر زیادی هستند و خاصیت نرم کنندگی، ملین و پاک کنندگی دارند.

یکی دیگر از خواص ارده دیر هضم بودن آن است که با سیر نگه داشتن طولانی مدت به افراد کمک می کند تا فعالیت و تحرک بیشتری داشته باشند.

ارده شامل چربی های مفیدی است که برای اندام های جنسی و تقویت قوای جنسی بسیار مفید است و همچنین شیره ای که خاصیت گرمی دارد.

ارده همچنین برای التیام زخم های چرکی، تسکین درد، نرم کردن اعضای بدن و غیره استفاده می شود.

ارده و شیره هر دو طبع گرم دارند و گرم مزاجان در مصرف آن باید مراقب باشند و در مصرف آن زیاده روی نکنند همچنین از سرکه و عسل به عنوان مصلح آن یاد شده است.

ترکیب ارده و شیره همچنین برای تقویت استخوان های کودکان و رشد بهتر آنها استفاده می شود زیرا برای تامین انرژی مورد نیاز آنها حیاتی است.

طبع گرم این ترکیب در بهبود التهاب بدن و درد مفاصل موثر است و می تواند ناراحتی های کبدی و کلیوی را بهبود بخشد.

اگر ارده از کنجد سیاه تهیه شده باشد می تواند بسیار مفید باشد زیرا کنجد سیاه به عنوان پادزهر برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند یبوست، فشار خون بالا، بی حسی و گزگز استفاده می شود.

ترکیب ارده با شیره خرما یا شیره انگور برای از بین بردن اوره و اسیدهای مضر مفید است و به پاکسازی مواد ناسالم روده و معده کمک می کند.

آنچه مشخص است این است که استفاده از ارده و شیره به عنوان یک محصول غذایی سرشار از کالری و مواد مغذی مفید، مواد معدنی و ویتامین ها به عنوان یک مکمل عالی به ویژه در وعده صبحانه می تواند بسیاری از نیازهای روزانه بدن را از مواد غذایی مختلف تامین کند و باعث انرژی بیشتر شود.

مطالب مرتبط:  روغن کنجد یا روغن ارده کنجد؟ کدام بهتر است؟

البته باید توجه داشت که کالری بالای این ترکیب می تواند برای افراد دارای پتانسیل چاقی و کم تحرکی مشکلاتی ایجاد کند.

خواص ارده و عسل

ارده و عسل هر کدام به طور جداگانه دارای خواص زیادی هستند.ترکیب ارده و عسل برای درد استخوان و مشکلات مربوط به استخوان ثابت شده است. این دو ماده مغذی مفید با ترکیباتی که ارائه می دهند به درمان مشکلات استخوانی و آرتریت کمک زیادی می کنند. همچنین ارده و عسل طبعی گرم دارند که برای سلامت استخوان مفید است و به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

ترکیب ارده و عسل برای درد استخوان و مشکلات مربوط به استخوان ثابت شده است. این دو ماده مغذی مفید با ترکیباتی که ارائه می دهند به درمان مشکلات استخوانی و آرتروز کمک زیادی می کنند. علاوه بر این، هم ارده و هم عسل خاصیت گرم کنندگی دارند که برای سلامت استخوان ها نیز مفید است.

ترکیب ارده و عسل به لطف قند و چربی های سالم به افزایش انرژی بدن کمک می کند. به همین دلیل ارده و عسل برای صبحانه کودک شما بسیار مفید خواهد بود.

افرادی که با مشکل کم خونی مواجه هستند، اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشند و از غذاهای غنی از آهن مانند ارده و عسل استفاده کنند، کمتر دچار ضعف عضلانی، خستگی بی دلیل و خواب نامنظم می شوند.

خواص ارده و شیره خرما

ارده خاصیت بسیار گرمی دارد و معمولا با موادی مانند عسل، شیره انگور و شیره خرما ترکیب می شود که در این صورت ارزش غذایی آن چند برابر می شود. شیره خرما حاوی ویتامین های زیادی مانند A، B، C، E، آهن، فسفر و برخی املاح معدنی است. ترکیب ارده و شیره خرما بسیار انرژی زا است که می تواند به عنوان یک غذای سالم استفاده شود و قوای ذهنی کودکان را تقویت می کند. شیره خرما خواصی مشابه خرما دارد.

آرد و شیره خرما چاق کننده است و کم خونی و فقر آهن را برطرف می کند.

مطالب مرتبط:  بهترین آجیل برای کاهش وزن

خواص ارده و شیره انگور

معمولاً ارده را با شیره انگور ترکیب می کنند. برای جلوگیری از شیرین شدن بیش از حد آن باید مقدار کمتری از شیره انگور استفاده کنید. شیره انگور حاوی ویتامین های A، B، C، آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم است و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی انگور است. این ترکیب بسیار پرکالری و انرژی زا است، بنابراین مصرف آن در حد متعادل انرژی از دست رفته را جبران می کند.

ترکیب ارده و شیره انگور گزینه خوبی برای درمان افسردگی است.

ارده و شیره انگور طبع گرمی دارند پس بهتر است افراد گرم مزاج از پونه کوهی، ماست، کاسنی و غذاهای سرد مزاج در کنار این غذا استفاده کنند تا دچار مشکلات ناشی از گرمای این ترکیب نشوند.

کودکان و نوجوانان برای رشد خود به مواد مغذی زیادی نیاز دارند. شیره انگور علاوه بر تامین کالری لازم، مواد مغذی برای رشد بدن را نیز تامین می کند. بنابراین مصرف ارده و شیره انگور را می توان در وعده های غذایی به خصوص در وعده صبحانه گنجاند.

ارده شیره از مخلوط مساوی شیره انگور با ارده کنجد مرغوب یا مخلوط مساوی عسل و ارده کنجد به دست می آید.

برای تهیه ارده طبیعی می توانید از دستگاه ارده گیر استفاده کنید.

دستگاه ارده گیر بتین دارای یکسال ضمانت و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد.هم چنین دارای ۲۴ ساعت مهلت تست و در صورت نامرغوب بودن کالا قابل برگشت میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بتین تماس حاصل فرمایید.

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *