روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم از دانه های جوانه گندم استخراج می شود. این دانه ها از دوران ماقبل تاریخ یک غذای اصلی برای انسان بوده اند و در ابتدا در چین بیش از 5000 سال پیش یافت شدند. با این حال، آنها با استفاده از همان روش های سنتی در بسیاری از کشورها از جمله ایران رشد می کنند.

دو نوع روغن جوانه گندم به نام های تصفیه شده و تصفیه نشده وجود دارد. روغن جوانه گندم تصفیه نشده خواص طبیعی و مغذی خود را حفظ می کند، در حالی که روغن جوانه گندم تصفیه شده برای حذف برخی از مواد مغذی آن فرآوری شده است. بسیاری از مردم روغن جوانه گندم تصفیه نشده را ترجیح می دهند زیرا هیچ افزودنی یا نگهدارنده ای ندارد. شناخته شده ترین روغن های جوانه گندم از ایران سرچشمه می گیرند.

روغن جوانه گندم چگونه تولید می شود؟

دو روغن از دانه های گندم استخراج می شود: روغن آندوسپرم و روغن جوانه. روغن جوانه گندم از دانه های گندم (دانه گندم) با روش پرس سرد استخراج می شود.

استخراج روغن جوانه گندم با آسیاب غلات کامل آغاز می شود. در مرحله بعد، دانه شکسته می شود و به قسمت های مختلف – لایه سبوس، لایه آندوسپرم و لایه جوانه جدا می شود. جوانه به طور جداگانه جمع آوری می شود، از دانه کامل فشرده می شود و به روغن تبدیل می شود. شما با دستگاه روغن گیری به راحتی میتوانید روغن جوانه گندم تولید کنید. شرکت بتین به شما خدمات فروش دستگاه ارده گیر، دستگاه کره گیر و دستگاه شالی کوبی را میدهد.

ارزش غذایی روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم سرشار از ویتامین های A، D، E و K و اسیدهای چرب امگا 3 است. روغن جوانه گندم حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است، همچنین دارای روی بالایی است. طبق آزمایش، یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم حاوی:

●   کالری: 120 گرم

●   چربی: 14 گرم

●   سدیم: 0 میلی گرم

●   کربوهیدرات: 0 گرم

●   فیبر: 0 گرم

●   شکر: 0 گرم

●   پروتئین: 0 گرم

روغن جوانه گندم
روغن جوانه گندم

10 بهترین فواید روغن جوانه گندم

با توجه به اینکه روغن جوانه گندم چقدر مواد مغذی دارد، نباید تعجب آور باشد که مزایای سلامتی زیادی دارد. در اینجا نگاهی به 10 برجسته ترین فواید روغن جوانه گندم برای سلامتی می اندازیم.

1. مبارزه با آسیب سلولی

روغن جوانه گندم حاوی آنتی اکسیدان های بالایی به ویژه ویتامین E و بتاکاروتن است. این دو ماده به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها و DNA کمک می کنند. رادیکال های آزاد به طور طبیعی توسط بدن ایجاد می شوند، اما با علائم پیری متعددی مرتبط هستند. ما توانایی بدن خود را برای مبارزه با این مولکول های مضر با استفاده از روغن جوانه گندم بهبود می دهیم.

مطالب مرتبط:  پلی فنول ها چیست؟

2. خطرات دیابت را کاهش می دهد

روغن جوانه گندم می تواند به تثبیت قند خون کمک کند که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

حاوی چربی های تک غیراشباع است که نشان داده شده است که کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد و کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد. علاوه بر این، با کمک به حفظ عملکرد بهینه سیستم گوارش، سطح کلسترول اضافی را کاهش می دهد.

3. عالی برای پوست / مو / ناخن

بسیاری از مردم از روغن جوانه گندم برای اثرات ضد پیری آن استفاده می کنند. این به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی روغن جوانه گندم است که با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند. علاوه بر این، حاوی اسیدهای چرب امگا است که به تقویت سیستم ایمنی و محافظت از سلول های پوست کمک می کند. زمانی که روغن جوانه گندم به صورت موضعی استفاده شود، بهبود زخم را تسریع کرده و باعث سلامت پوست می شود. شما حتی می توانید آن را مستقیماً روی موهای خود بمالید تا تارهای قوی تری ایجاد کنید.

4. اگزما را درمان می کند

اگزما یک بیماری التهابی است که در آن پوست قرمز و تحریک می شود. در برخی موارد، اگزما ممکن است منجر به خشکی و ترک شود. روغن جوانه گندم با درمان التهاب و مرطوب کردن پوست خشک می تواند اگزما را درمان کند. برای تسکین خارش و ناراحتی کافی است مقداری از آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید.

5. به هضم غذا کمک می کند

استفاده از روغن جوانه گندم فواید بسیاری برای سلامتی دارد، از جمله درمان اسهال و کمک به هضم غذا. همچنین، می تواند به تولید صفرا کمک کند، که سموم را در کبد تجزیه می کند.

6. یبوست را برطرف می کند

افزودن روغن جوانه گندم به رژیم غذایی یک راه عالی برای خلاص شدن از شر یبوست است . این دارو با شل کردن عضلات روده و تحریک پریستالسیس عمل می کند که باعث حرکت مدفوع در روده بزرگ می شود. در نتیجه، می تواند به حذف حرکات دردناک روده و افزایش خروجی مدفوع کمک کند.

7. به پیشگیری از سرطان کمک می کند

خواص ضد سرطانی روغن جوانه گندم آن را به یک درمان عالی برای بیماران سرطانی تبدیل می کند. مطالعات نشان می دهد که ممکن است رشد تومور را در بیماران مبتلا به سرطان سینه کند کند و تشکیل لخته های خون را بررسی کند.

مطالب مرتبط:  کره بادام زمینی برای لاغری

8. ایمنی را تقویت می کند

روغن جوانه گندم حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، D، E، K، B12، اسید فولیک، بیوتین، ویتامین B6، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان ها است. این مواد مغذی برای حفظ ایمنی بدن در سطح مطلوب 24*7 ضروری هستند. افزودن این غذای فوق العاده به رژیم غذایی از شما در برابر آنفولانزای فصلی، سرفه سرماخوردگی معمولی و سایر بیماری ها محافظت می کند.

9. کلسترول بد را کاهش می دهد

روغن جوانه گندم سرشار از فیتوسترول است که ثابت شده است به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک می کند. فیتواسترول ها از جذب کلسترول مضر توسط گیرنده های روده جلوگیری می کنند. در نتیجه، خطر حمله قلبی و بیماری قلبی عروقی ممکن است کاهش یابد. روغن جوانه گندم همچنین حاوی چربی های ترانس سالمی است که برای بهبود سلامت قلب شناخته شده اند.

10. با تجمع چربی مبارزه می کند

اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید. روغن جوانه گندم می تواند بهترین دوست شما برای زندگی باشد. این یک مبارزه کننده با چربی است و در صورت استفاده منظم به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند. علاوه بر این، روغن جوانه گندم به شما کمک می کند اگر در سفر کاهش وزن هستید، به سرعت نتایج قابل توجهی دریافت کنید.

خواص روغن جوانه گندم
خواص روغن جوانه گندم

عوارض جانبی و خطر روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم به دلیل غلظت بالای ویتامین A نباید بدون نظارت پزشکی به صورت داخلی مصرف شود. مصرف بیش از حد روغن جوانه گندم ممکن است باعث آسیب کبدی شود.

علاوه بر این، روغن جوانه گندم برای تحریک تولید پروستاگلاندین ها، هورمون هایی که در التهاب نقش دارند، شناخته شده است. مصرف روغن جوانه گندم همراه با آسپرین ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد.

عوامل زیر خطر خونریزی را هنگام مصرف روغن جوانه گندم افزایش می دهند:

●   بارداری

●   بیماری کبد

●   پرکاری غده تیروئید

●   جراحی اخیر، و

●   زخم های شدید

واکنش های آلرژیک روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم می تواند علائم واکنش آلرژیک، از جمله خارش، قرمزی، تورم و بثورات اگزما مانند ایجاد کند. اگر پس از استفاده از روغن جوانه گندم هر یک از این علائم را داشتید، فوراً مصرف آنها را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید .

مطالب مرتبط:  همه چیز درباره بادام

چگونه از روغن جوانه گندم برای مزایای سلامتی بهتر استفاده کنیم؟

روغن جوانه گندم کاربردهای زیادی دارد و بسیار متنوع است. راه های خوشمزه زیادی برای اضافه کردن روغن جوانه گندم به رژیم غذایی شما وجود دارد.

1 – می توانید از روغن جوانه گندم برای سس سالاد استفاده کنید

استفاده از روغن جوانه گندم به عنوان سس سالاد ساده ترین راه برای بهره مندی از تمام فواید سلامتی آن است. فقط یک قاشق چای خوری طعم های لذیذ و حجم زیادی از مواد مغذی را به سالاد شما اضافه می کند.

افزودن جوانه گندم خام به غلات یا ماست گرم یا سرد یکی دیگر از روش های محبوب مصرف آن است. همانطور که مافین، کاسرول یا پنکیک را آماده می کنید، می توانید آنها را نیز به آنها اضافه کنید. جوانه گندم را حتی می توان به غذاهایی مانند گوشت و اسموتی ها اضافه کرد.

پخت و پز ایده خوبی نیست زیرا گرما باعث می شود غذا ارزش غذایی خود را از دست بدهد. بنابراین سرخ کردن با روغن جوانه گندم توصیه نمی شود.

2- استفاده از روغن جوانه گندم در محصولات زیبایی

یکی دیگر از راه های عالی برای استفاده از روغن جوانه گندم این است که آن را در روال زیبایی خود بگنجانید. از آنجا که دارای ویژگی های ضد التهابی است، می تواند به درمان بیماری های پوستی جزئی مانند آکنه و درماتیت کمک کند. می تواند پوست خشک را مرطوب کرده و از آسیب های خورشید محافظت کند.

3- مالیدن روغن جوانه گندم روی مو و ناخن

همچنین می توانید روغن جوانه گندم را روی پوست سر و ناخن های خود بمالید. ابتدا نصف فنجان روغن زیتون را در یک تابه کوچک روی حرارت ملایم گرم کنید. وقتی روغن شروع به حباب زدن کرد، دو قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مخلوط به مدت پنج دقیقه بماند. قبل از استفاده از اجاق گاز بردارید و اجازه دهید مخلوط کاملا خنک شود.

روغن جوانه گندم
روغن جوانه گندم

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *