تشخیص ارده خوب

تولید ارده مرغوب کاملا طبیعی و بدون مواد افزودنی و شیمیایی می باشد. بنابراین تعیین درجه خلوص یک مقدار ارده مشکل است و نیاز به مهارت و تجربه دارد. در نتیجه بهتر است برای خرید ارده اصل به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. امروزه بیشتر مردم سعی می کنند ارده را مستقیماً از تولید کننده خریداری کنند. در این صورت قیمت کالا مناسب بوده و از اصل بودن آن مطمئن هستید. آردی که به صورت طبیعی و بدون افزودنی تولید می شود، ماندگاری بالا و خواص بی نظیری دارد. خاصیت این غذا گرم است و بیشتر در فصول سرد سال استفاده می شود.

شما با خرید دستگاه ارده گیر میتوانید خود ارده کنجد تولید کنید که از خلوص و تازگی آن اطمینان داشته باشید. اینکار با دستگاه ارده گیر بتین و دستگاه کره گیر بتین قابل انجام است.

عوامل موثر بر کیفیت ارده

به طور کلی عوامل مختلفی در ساخت یک ارده موثر است که از مهم ترین آنها می توان به نوع کنجد مصرفی و طرز تهیه ارده اشاره کرد. در این قسمت با این اقلام بیشتر آشنا می شوید تا بتوانید از آنها به عنوان راهنمای خرید ارده اصل استفاده کنید.

نوع کنجد مورد استفاده در ارده
قبل از خرید این محصول حتما از فروشنده یا تولید کننده در مورد نوع کنجد استفاده شده سوال کنید. این نکته برای کیفیت ارده بسیار موثر است پس فراموش نکنید. انواع مختلفی از کنجد در بازار موجود است که به دو دسته کنجد ایرانی و کنجد خارجی (پاکستانی، افغانی و لیبیایی) تقسیم می شود. کنجد ایرانی از قیمت و کیفیت بالاتری نسبت به سایر کنجدها برخوردار است. بنابراین ارده کنجد ایرانی بسیار با کیفیت تر و البته گرانتر از نمونه های خارجی است. برخی از تولیدکنندگان ارده به دلیل کاهش قیمت از کنجد بی کیفیت (اصطلاحاً کنجد مریض یا کهنه) یا مخلوط کنجد مرغوب و بی کیفیت استفاده می کنند و در تهیه ارده تقلب می کنند.

مطالب مرتبط:  خواص روغن نارگیل

بو و عطر ارده
بو و عطر ارده مهمترین شاخص برای سنجش و ارزیابی کیفیت ارده و راهنمای خرید ارده اصل از ارده تقلبی است. ارده اصل بوی کنجد تمیزی دارد. افراد با تجربه به راحتی می توانند مدت زمان تولید و کیفیت آن را از روی عطر و بوی ارده تشخیص دهند. بهتر است کمی بخرید که تازه تر باشد.

رنگ
عوامل مختلفی از جمله تاریخ ساخت بر روی رنگ آرده تاثیر مستقیم دارد. بنابراین نمی‌توانیم این را عاملی مستقل برای خرید ارده عسل بدانیم. اما در کل بسته به نوع کنجد و نوع ارده، رنگ آن باید چیزی بین کرم روشن و قهوه ای روشن باشد. هر چه رنگ ارده روشن تر باشد به معنای تازه و با کیفیت بودن محصول و تیره تر بودن به معنای قدیمی یا تقلبی بودن آن است.

طعم ارده
طعم ارده مرغوب ملایم و تمیز است. اگر ارده طعم غیر قابل تحمل و تلخی داشته باشد، این نشان دهنده کیفیت پایین آن است.

غلظت ارده
ارده یک خطای طبیعی دارد. باید آن را با قاشق خوب مخلوط کنید و قاشق را از ظرف خارج کنید تا قوام آن بررسی شود. این نیز راهنمای خرید نهایی ارده اصل است.

تشخیص ارده خوب

خواص ارده

ارده کنجد خواص زیادی دارد و برای مصارف متعددی مانند تقویت معده، کاهش وزن، درمان لاغری و … موثر است. در این قسمت به برخی از خواص آن می پردازیم.

کمک به سلامت قلب
ارده از دانه های کنجد تولید می شود و حاوی مقادیر زیادی فیتواسترول است. این ماده باعث کاهش LDL (کلسترول بد خون)، تری گلیسیرید خون و فشار خون می شود و از سلامت قلب حمایت می کند. گندم سیاه در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک نیز مفید است و خطر بیماری قلبی و حمله قلبی را کاهش می دهد.

مطالب مرتبط:  طرز تهیه نوتلا خانگی

به طور طبیعی ضد التهاب است
در برخی مطالعات مشخص شده است که ارده دارای خواص ضد التهابی قوی است و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و بیماری های خود ایمنی را کاهش می دهد.

پیشگیری از سرطان
ارده ترکیبی به نام سزامول دارد که بروز سرطان را کاهش می دهد. در آزمایشی مشخص شد که سزامول موجود در ارده رشد و گسترش سلول های سرطانی کبد را متوقف می کند. همچنین در مطالعات حیوانی، سزامول توانایی مبارزه با سلول های سرطان روده بزرگ و دهانه رحم را دارد.

لاغری و کاهش وزن
کلیه ها سرشار از چربی و کلسترول هستند. اما میزان پروتئین و فیبر نیز زیاد است. این کار باعث کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می شود که منجر به کاهش وزن و کاهش وزن می شود.

منبع ویتامین ها و مواد معدنی
ارده حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند مس، آهن، ویتامین B و لیگنان است که برای سلامت بدن ضروری است. مس موجود در ارده استخوان ها و اعصاب بدن را سالم نگه می دارد. آهن از کم خونی جلوگیری می کند. ویتامین B عملکرد مغز را بهبود می بخشد و استرس را کاهش می دهد. لینگان همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می دهد.

منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها
گندم سیاه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان معروف به سسامین است. این مواد باعث کاهش رادیکال های آزاد در بدن شده و از بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 جلوگیری می کنند.

مطالب مرتبط:  فواید روغن سیاه دانه

آنتی باکتریال طبیعی
مقدار زیادی آنتی اکسیدان موجود در آرده باعث می شود که این ماده غذایی دارای خواص ضد باکتریایی قوی باشد. در برخی از کشورهای اروپای مرکزی و خاورمیانه، روغن کنجد به عنوان یک درمان خانگی برای درمان زخم پای دیابتی استفاده می شود.

آنها عملکرد کبد و کلیه را بهبود می بخشند
ترکیبات موجود در ارده به سم زدایی بدن و دفع بهتر سموم کمک می کند. در نتیجه عملکرد کبد و کلیه نیز بهبود می یابد.
اکنون که با خواص این ماده شگفت انگیز آشنا شدید، اهمیت استفاده از آرده بیشتر مشخص می شود. با استفاده از راهنمای خرید ارده اصل می توانید این ماده مغذی را تهیه کرده و در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

تشخیص ارده خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *