فواید روغن زیتون

روغن زیتون ممکن است فواید سلامتی داشته باشد زیرا سرشار از چربی های تک اشباع سالم و آنتی اکسیدان است. همچنین دارای خواص ضد التهابی است. متخصصان موافق هستند که روغن زیتون – به ویژه فرابکر – برای شما خوب است.

در اینجا 11 فواید روغن زیتون برای سلامتی که توسط تحقیقات علمی تایید شده است، آورده شده است.

روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیراشباع سالم است

روغن زیتون روغن طبیعی استخراج شده از زیتون، میوه درخت زیتون است. حدود 14 درصد از روغن را چربی اشباع شده تشکیل می دهد، در حالی که 11 درصد آن را چند غیر اشباع تشکیل می دهد، مانند اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 . اما اسید چرب غالب در روغن زیتون یک چربی تک غیراشباع به نام اسید اولئیک است که 73 درصد از کل روغن را تشکیل می دهد.

مطالعات نشان می دهد که اسید اولئیک التهاب را کاهش می دهد و حتی ممکن است اثرات مفیدی بر روی ژن های مرتبط با سرطان داشته باشد. چربی های تک غیراشباع نیز در برابر حرارت بالا کاملاً مقاوم هستند و روغن زیتون فرابکر را به گزینه ای سالم برای پخت و پز تبدیل می کند.

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است

روغن زیتون فوق بکر نسبتاً مغذی است. جدا از اسیدهای چرب مفید، حاوی مقادیر کمی ویتامین E و K است. اما روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است. این آنتی اکسیدان ها از نظر بیولوژیکی فعال هستند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهند.

آنها همچنین با التهاب مبارزه می کنند و به محافظت از کلسترول خون شما در برابر اکسیداسیون کمک می کنند – دو مزیتی که ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی قوی است

تصور می شود التهاب مزمن عامل اصلی بیماری هایی مانند سرطان، بیماری قلبی، سندرم متابولیک، دیابت نوع 2، آلزایمر، آرتریت و حتی چاقی باشد.

روغن زیتون فرابکر می تواند التهاب را کاهش دهد، که ممکن است یکی از دلایل اصلی فواید آن برای سلامتی باشد.

اثرات ضد التهابی اصلی توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود. کلیدی در میان آنها اولئوکانتال است، که نشان داده شده است که مشابه ایبوپروفن، یک داروی ضد التهابی عمل می کند.

برخی از دانشمندان تخمین می زنند که اولئوکانتال موجود در 3.4 قاشق غذاخوری (50 میلی لیتر) روغن زیتون فوق بکر اثری مشابه 10 درصد از دوز مصرفی ایبوپروفن برای بزرگسالان دارد .

تحقیقات همچنین نشان می دهد که اسید اولئیک، اسید چرب اصلی در روغن زیتون، می تواند سطوح نشانگرهای التهابی مهم مانند پروتئین واکنشی C (CRP) را کاهش دهد.

یک مطالعه همچنین نشان داد که آنتی اکسیدان های روغن زیتون می توانند برخی از ژن ها و پروتئین هایی را که باعث التهاب می شوند، مهار کنند.

مطالب مرتبط:  فواید روغن زیتون برای مو

روغن زیتون ممکن است به جلوگیری از سکته کمک کند

سکته مغزی به دلیل اختلال در جریان خون به مغز شما به دلیل لخته شدن خون یا خونریزی ایجاد می شود.

در کشورهای توسعه یافته، سکته مغزی پس از بیماری قلبی دومین علت شایع مرگ و میر است. رابطه بین روغن زیتون و خطر سکته مغزی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

یک بررسی بزرگ از مطالعات روی 841000 نفر نشان داد که روغن زیتون تنها منبع چربی تک غیراشباع است که با کاهش خطر سکته و بیماری قلبی مرتبط است.

در بررسی دیگری که روی 140000 شرکت‌کننده انجام شد، کسانی که روغن زیتون مصرف می‌کردند نسبت به کسانی که روغن زیتون مصرف نمی‌کردند در معرض خطر بسیار کمتری برای سکته بودند.

روغن زیتون از بدن در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند

بیماری قلبی شایع ترین علت مرگ و میر در جهان است . مطالعات مشاهده ای که چند دهه پیش انجام شد نشان داد که بیماری قلبی در کشورهای مدیترانه کمتر شایع است.

این منجر به تحقیقات گسترده ای در مورد رژیم غذایی مدیترانه ای شد، که اکنون نشان داده شده است که به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

روغن زیتون فرابکر یکی از اجزای کلیدی این رژیم است که به طرق مختلف در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند .

التهاب را کاهش می دهد، از کلسترول بد LDL در برابر اکسیداسیون محافظت می کند، پوشش رگ های خونی شما را بهبود می بخشد و ممکن است به جلوگیری از لخته شدن بیش از حد خون کمک کند.

جالب توجه است که نشان داده شده است که فشار خون را نیز کاهش می دهد، که یکی از قوی ترین عوامل خطر برای بیماری قلبی و مرگ زودرس است. در یک مطالعه، روغن زیتون نیاز به داروهای فشار خون را تا 48 درصد کاهش داد .

ده ها – اگر نه صدها – مطالعه نشان می دهد که روغن زیتون فرابکر فواید قدرتمندی برای قلب شما دارد.

اگر بیماری قلبی، سابقه خانوادگی بیماری قلبی یا هر عامل خطر عمده دیگری دارید، ممکن است بخواهید مقدار زیادی روغن زیتون فرابکر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

روغن زیتون

روغن زیتون با افزایش وزن و چاقی مرتبط نیست

مصرف بیش از حد چربی باعث افزایش وزن می شود. با این حال، مطالعات متعدد رژیم غذایی مدیترانه ای، غنی از روغن زیتون، را با اثرات مطلوب بر وزن بدن مرتبط کرده اند .

در یک مطالعه 30 ماهه بر روی بیش از 7000 دانشجوی اسپانیایی، مصرف مقدار زیادی روغن زیتون با افزایش وزن ارتباطی نداشت.

مطالب مرتبط:  تهیه کره کنجد با دستگاه کره گیر بادام زمینی!

علاوه بر این، یک مطالعه سه ساله روی 187 شرکت‌کننده نشان داد که رژیم غذایی غنی از روغن زیتون با افزایش سطح آنتی اکسیدان‌ها در خون و همچنین کاهش وزن مرتبط است .

روغن زیتون ممکن است با بیماری آلزایمر مبارزه کند

بیماری آلزایمر شایع ترین بیماری تخریب کننده عصبی در جهان است. یکی از ویژگی های کلیدی آن تجمع پلاک های به اصطلاح بتا آمیلوئید در داخل سلول های مغز شما است.

یک مطالعه روی موش ها نشان داد که ماده ای در روغن زیتون می تواند به حذف این پلاک ها کمک کند.

علاوه بر این، یک مطالعه انسانی نشان داد که یک رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از روغن زیتون برای عملکرد مغز مفید است.

به خاطر داشته باشید که تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر روغن زیتون بر آلزایمر مورد نیاز است.

روغن زیتون ممکن است خطر دیابت نوع 2 را کاهش دهد

به نظر می رسد روغن زیتون در برابر دیابت نوع 2 بسیار محافظت کننده است.

چندین مطالعه روغن زیتون را با اثرات مفید بر قند خون و حساسیت به انسولین مرتبط کرده اند.

یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده روی 418 فرد سالم اخیراً اثرات محافظتی روغن زیتون را تأیید کرد. در این مطالعه، رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از روغن زیتون خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا بیش از 40 درصد کاهش داد.

آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون دارای خواص ضد سرطانی هستند

سرطان یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در جهان است.

مردم کشورهای مدیترانه ای کمتر در معرض خطر ابتلا به برخی سرطان ها هستند و بسیاری از محققان معتقدند که روغن زیتون ممکن است دلیل آن باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون می توانند آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش دهند، که اعتقاد بر این است که عامل اصلی سرطان است . بسیاری از مطالعات لوله آزمایش نشان می‌دهند که ترکیبات موجود در روغن زیتون می‌توانند با سلول‌های سرطانی مبارزه کنند .

تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا روغن زیتون در واقع خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد مورد نیاز است.

روغن زیتون می تواند به درمان آرتریت روماتوئید کمک کند

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که با مفاصل تغییر شکل یافته و دردناک مشخص می شود.

اگرچه علت دقیق آن به خوبی شناخته نشده است، اما سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به سلول های طبیعی حمله می کند. به نظر می رسد مکمل های روغن زیتون نشانگرهای التهابی را بهبود می بخشد و استرس اکسیداتیو را در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کاهش می دهد.

روغن زیتون زمانی که با روغن ماهی که منبع اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهابی است، ترکیب شود، بسیار مفید به نظر می رسد.

مطالب مرتبط:  خواص روغن نارگیل

در یک مطالعه، روغن زیتون و ماهی به طور قابل توجهی قدرت گرفتن دست، درد مفاصل و سفتی صبحگاهی را در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید بهبود بخشیدند.

روغن زیتون دارای خواص آنتی باکتریال است

روغن زیتون حاوی بسیاری از مواد مغذی است که می تواند باکتری های مضر را مهار یا از بین ببرد .

یکی از این باکتری ها هلیکوباکتر پیلوری است، باکتری که در معده شما زندگی می کند و می تواند باعث زخم معده و سرطان معده شود.

مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که روغن زیتون فوق بکر با هشت سویه از این باکتری مبارزه می کند که سه مورد از آنها به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند .

یک مطالعه بر روی انسان نشان داد که 30 گرم روغن زیتون فوق بکر، که روزانه مصرف شود، می تواند عفونت هلیکوباکتر پیلوری را در 10 تا 40 درصد از افراد در کمتر از دو هفته از بین ببرد .

مطمئن شوید که نوع مناسب روغن زیتون را دریافت کنید

تهیه نوع مناسب روغن زیتون بسیار مهم است. روغن زیتون فوق بکر برخی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات زیست فعال زیتون را حفظ می کند. به همین دلیل، آن را سالم تر از انواع روغن زیتون تصفیه شده می دانند.

با این حال، تقلب های زیادی در بازار روغن زیتون وجود دارد، زیرا بسیاری از روغن هایی که روی برچسب آنها “فرا بکر” نوشته شده است با روغن های تصفیه شده دیگر رقیق شده اند.

بنابراین، برچسب ها را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که روغن زیتون فوق بکر واقعی دریافت می کنید. همیشه خواندن لیست مواد تشکیل دهنده و بررسی گواهینامه کیفیت ایده خوبی است.

در پایان، روغن زیتون فوق بکر با کیفیت فوق العاده سالم است. به دلیل آنتی اکسیدان های قوی، برای قلب، مغز، مفاصل و موارد دیگر مفید است. در واقع، ممکن است سالم ترین چربی روی کره زمین باشد. برای تهیه این نوع روغن و سایر روغن های ارگانیک دانه هایی روغنی مانند کنجد و … می توانید از دستگاه ارده گیر و دستگاه کره گیر بتین استفاده نمایید.

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *