روغن سیاه دانه چیست؟

دانه های سیاه (که گاهی به آن زیره سیاه می گویند) از میوه یک گیاه باستانی به نام  Sativa تولید می شود . این گیاهان بومی در آفریقا و جنوب غربی آسیا و در مکان هایی مانند مدیترانه نیز رشد می کنند. هزاران سال است که در طب سنتی از این گیاهان استفاده می شود. 

روغن سیاه دانه، که از دانه ها استخراج می شود، اغلب به عنوان راهی برای درمان برخی بیماری ها معرفی می شود. شما با دستگاه های گروه صنعتی بتین مانند دستگاه کره گیر بادام زمینی ، دستگاه ارده گیر میتوانید روغن ، ارده و کره تازه و سالم تهیه کنید.

آیا روغن سیاه دانه فوایدی دارد؟

روغن سیاه دانه حاوی ترکیبی به نام تیموکینون است. در یک مطالعه حیوانی ، تیموکینون دارای خواص آنتی اکسیدانی است، در حالی که یک مطالعه انسانی اثرات ضد التهابی را نشان داد. اما مروری بر مطالعات موجود در سال 2014 نشان داد که تحقیقات بیشتری برای بررسی اثربخشی تیموکینون به عنوان یک درمان پزشکی مورد نیاز است.

به طور مشابه، نمی توانید فرض کنید که روغن سیاه دانه می تواند درمان کننده شرایط خاصی باشد. بسیاری از مطالعات علمی تا به امروز شامل حیوانات بوده است نه انسان ها. برای مثال، یکی نشان می دهد که روغن سیاه دانه می تواند به علائم دیابت کمک کند و دیگری به مسائل مربوط به کبد می پردازد. مطالعات دیگر، مانند یک کارآزمایی بالینی که نشان داد روغن سیاه دانه تأثیرات مثبتی بر افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید دارد، تنها با استفاده از گروه کوچکی از شرکت کنندگان انجام شده است.

هیچ مدرک محکم و محکمی وجود ندارد که از روغن سیاه دانه برای یک بیماری خاص حمایت کند. با این حال، چندین مطالعه کوچک وجود دارد که احتمال مفید بودن روغن سیاه دانه در تعدادی از شرایط را افزایش می دهد.

مطالب مرتبط:  کره فندق

این شامل:

  • آکنه، اگر روغن سیاه دانه را به صورت موضعی (روی پوست خود) بمالید.
  • آلرژی فصلی

روغن سیاه دانه “هرگز نباید به جای طب سنتی برای یک بیماری خاص استفاده شود. اما روغن سیاه‌دانه احتمالاً می‌تواند به عنوان مکملی برای درمان مرسوم مؤثر باشد به عبارت دیگر، به عنوان همراهی با سایر داروها برای شرایطی مانند آسم، COPD و دیابت .

به عنوان مثال، محققان پیشنهاد می‌کنند که مطالعه‌ای را برای مدت طولانی‌تری پس از یک کارآزمایی بالینی انجام دهند که نشان می‌دهد روغن سیاه دانه، زمانی که به مدت چهار هفته مصرف شود، یک داروی مکمل امیدوارکننده برای آسم است.

محققان همچنین دریافته اند که مردم از روغن سیاه دانه به عنوان یک داروی مکمل در طول درمان سرطان استفاده می کنند، اگرچه تحقیقات علمی بیشتری نیز برای تعیین تأثیر آن مورد نیاز است.

خطرات و عوارض روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه می تواند برای افراد خاصی خطراتی ایجاد کند.  نباید روغن سیاه دانه مصرف کنید اگر:

  • مصرف رقیق کننده های خون از هر نوع.
  • حامله
  • انجام عمل جراحی.

گزارش‌هایی از بثورات و واکنش‌های آلرژیک پس از مصرف روغن سیاه‌دانه و استفاده موضعی توسط افراد گزارش شده است. همچنین گزارش موردی از نارسایی کلیه پس از مصرف روغن سیاه دانه توسط فردی مبتلا به دیابت وجود دارد و برخی کارآزمایی‌ها خونریزی قاعدگی نامنظم (قاعدگی نامنظم)، و همچنین شکایات غیر اختصاصی گوارشی، مانند ناراحتی و حالت تهوع را گزارش می‌کنند.

نحوه استفاده از روغن سیاه دانه

بنابراین، روغن سیاه دانه برای چه چیزی مفید است؟ اگر از روغن سیاه دانه به عنوان طعم دهنده برای غذا استفاده می کنید، به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود.مطالعات روغن سیاه دانه برای شرایط پزشکی از مقدار بیشتری از روغن استفاده می کند.

مطالب مرتبط:  آیا خوردن میان وعده آخر شب برای سلامتی مضر است؟

اما اگر قصد مصرف روغن سیاه دانه را به عنوان مکمل دارید، مهم است که ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. عوارض جانبی این مکمل ها به خوبی مستند نشده است و می تواند برای همه متفاوت به نظر برسد.«بهترین شواهدی که ما برای عوارض جانبی داریم، زمانی است که آنها در گزارش‌های موردی یا در چارچوب یک کارآزمایی بالینی توضیح داده شوند».

علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید، مصرف داروهای گیاهی لزوماً ایمن نیستند. داروهای گیاهی مانند داروها دارای خواص دارویی هستند. اما آنها متفاوت هستند زیرا عوارض جانبی آنها به دلایل زیادی رخ می دهد. اینها شامل ترکیب دارویی ذاتی آنها است. دوز مصرفی شما؛ کیفیت آماده سازی و منبع مکمل ها؛ و حضور احتمالی آلاینده ها. 

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

روغن سیاه دانه
روغن سیاه دانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *