فواید روغن زیتون برای مو

موهای ما برای ما مثل تاج است. وقتی موهایمان خوب رفتار می کند، مخصوصاً در یک روز خاص، دوست داریم. اما، روز بد مو هر روز رایج می‌شود، زیرا ما در پیروی از یک روال صحیح مراقبت از مو و حفظ سلامت عمومی خود با سم‌زدایی و تغذیه سالم کمبود داریم.

روغن زیتون چیست؟

برای اینکه در مورد فواید روغن زیتون برای مو بدانید، باید در مورد روغن زیتون بیشتر بدانید و چه چیزی آن را به یک محصول عالی برای مراقبت از مو تبدیل می کند. ما همیشه می دانیم که روغن زیتون برای پختن غذاهای ایتالیایی ضروری است. ما دیده‌ایم که روغن زیتون یک عنصر حیاتی در بسیاری از سالادها است و برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بدون اینکه مزه‌شان به خطر بیفتد، مفید است. اما، اطلاعات کمی در مورد فواید روغن زیتون برای مو وجود دارد.

روغن زیتون با فشار دادن زیتون (همچنین به عنوان زیتون یا جیتون شناخته می شود) استخراج می شود و فرآیند پرس و استخراج نوع روغن زیتون شما را تعیین می کند. از این رو، این روغن سرشار از فنل ها و سایر مواد شیمیایی گیاهی ضروری موجود در زیتون است.

اکنون اجازه دهید مزایا و معایب روغن زیتون برای مو را بدانیم و چه چیزهایی را می توان به روغن زیتون اضافه کرد تا آن را مفیدتر کند.

روغن زیتون
روغن زیتون

مزایای روغن زیتون برای مو

رایج ترین و فراوان ترین فیتوکمیکال موجود در روغن زیتون اولئوروپئین است. این ترکیب برای نجات فشار خون و همچنین کمک به تصفیه خون شناخته شده است. اما اثرات این ترکیب بر روی مو هنوز از نظر علمی آزمایش شده است، اما ما اکنون حقایق آزمایش شده و آزمایش شده ای را که از نسلی به نسل گذشته منتقل شده است را برای شما آورده ایم. از این رو، مزایای روغن زیتون برای مو به شرح زیر است:

شوره سر را درمان می کند

هنگامی که پوست سر شما خشک می شود، منجر به تشکیل سلول های مرده اضافی می شود که به صورت پوسته های سفید روی سر و شانه های شما پاشیده می شوند. این یک وضعیت شرم آور است، به خصوص در طول زمستان. خبر خوب این است که می توانید با ماساژ پوست سر خود با روغن زیتون دو بار در روز قبل از شامپو با این وضعیت خداحافظی کنید. در واقع، درمان شوره سر مهمترین فواید روغن زیتون برای مو است که باعث می شود افراد برای این روغن عجله کنند.

شکننده شدن مو را درمان می کند

دو شاخه شدن موها نشانه دیگری از آسیب دیدن موهای شما از داخل است. اگر موهای خود را تغذیه نکنید و پروتئین و رطوبت کافی را تامین نکنید، موهای شما شکننده و خشک می شوند. علاوه بر همه اینها، تکنیک های حالت دادن و خشک کردن بیش از حدی که استفاده می کنیم به سلامت مو آسیب بیشتری می زند. روغن زیتون منبع عالی پروتئین است که تغذیه و حالت دهنده عمیق را فراهم می کند.

موهای شما را تقویت می کند

ضعیف شدن تارهای مو و ریزش بیش از حد مو به دلیل فولیکول های ضعیف مو و مسدود شدن منافذ روی پوست سر است که باعث ضعیف شدن فولیکول های مو نیز می شود. آلودگی نیز نقش خود را در آسیب بیشتر به پوست سر و ریشه ها ایفا می کند. آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون به مبارزه با این تجمعات و افزایش تولید سبوم کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که پوست سر تغذیه می شود و فولیکول های مو قوی تر می شوند.

مطالب مرتبط:  همه چیز درباره بادام

موهای آسیب دیده را ترمیم می کند

آلودگی، مواد شیمیایی حالت دهنده مو، استفاده بیش از حد از سشوار و استفاده از گرما برای فر یا صاف کردن مو تقریباً به طور منظم به مو آسیب می رساند. همه این عوامل بیشتر به مو آسیب می زند که منجر به ریزش بیش از حد مو می شود. روغن زیتون تمام مواد مغذی مورد نیاز برای از بین بردن آسیب مو را فراهم می کند و باعث می شود موها درخشش و حجم خود را بازیابند. همچنین اگر موهای شما تغذیه شده باشد، می توانید به راحتی آن را مدیریت کنید.

سلامت پوست سر را افزایش می دهد

اگر پوست سر شما درمان نشود و سالم نشود، سلامت کلی موهای شما آسیب خواهد دید. شرایطی مانند شوره سر، موهای بیش از حد چرب و رشد موی راکد ناشی از عدم تغذیه و نگهداری مناسب پوست سر است. روغن زیتون را می توان با روغن کرچک و روغن نارگیل مخلوط کرد تا آن تغذیه را برای پوست سر شما فراهم کند. خواص ضد میکروبی روغن زیتون بیشتر به درمان رشد قارچ ها و باکتری ها کمک می کند که بثورات و دلمه های پوست سر را کاهش می دهد.

تولید DHT را کنترل می کند

یکی دیگر از فواید روغن زیتون برای مو در واقع به دلیل فلاونوئید موجود در این روغن است. DHT یا دی هیدروتستوسترون یک هورمون استروئیدی است که توسط بدن تولید می شود. این هورمون مردانه آندروژن می تواند منجر به ریزش بیش از حد مو و در نهایت منجر به طاسی شود. این هورمون با چسبیدن خود به فولیکول مو و شل شدن آن از پوست سر کار می کند. هنگامی که از روغن زیتون فرابکر استفاده می کنید، روغن وارد فولیکول ها می شود و یک لایه محافظ ایجاد می کند که از چسبیدن هورمون به ریشه ها جلوگیری می کند.

شرایط مو

داشتن موهایی پر جنب و جوش و در عین حال قابل کنترل نباید رویایی باشد که تنها با خرید محصولات گران قیمت درمان مو محقق می شود. هنگامی که موهای شما حالت دهنده باشد و تعادل چربی حفظ شود، می توانید موهای درخشان رویاهای خود را داشته باشید. روغن زیتون، به خصوص فرابکر، سرشار از تمام مواد مغذی مورد نیاز است که سلامت پوست سر و رشد مو را تقویت می کند. رشته ها نیز قوی تر و ضخیم تر می شوند.

اگر موهای مجعد یا موج دار دارید، بیشتر مستعد برخورد با موهای درهم می شوید. اگر به طور معمول ماساژ روغن زیتون را انتخاب می کنید، می توانید موهای خود را باز و مرطوب نگه دارید تا از موخوره جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط:  چگونه قلب خود را سالم نگه داریم

برخی از بسته های معمول روغن زیتون مو

همانطور که در بالا دیدیم، روغن زیتون فواید مختلفی برای مو دارد و شما می توانید بسته های موی خود را بسازید که به شما در مقابله با نیازهای خاص کمک می کند. اما، نیاز کلی به داشتن موهایی مغذی و حالت‌دهنده برای رفع تمام مشکلات مو ضروری است. از این رو، دو روش درمانی رایج مو در زیر ذکر شده است.

درمان روغن زیتون داغ

برای این کار، می توانید فقط از روغن زیتون استفاده کنید یا مخلوطی از مقادیر مساوی روغن زیتون، روغن کرچک و روغن نارگیل درست کنید. همه اینها را در ظرفی بریزید و حرارت دهید تا گرم شود تا بتوانید انگشتان خود را در آن فرو کنید. حالا نوک انگشتان خود را به این مخلوط آغشته کرده و پوست سر را کاملا ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که به مرکز سر خود توجه بیشتری داشته باشید، زیرا این ناحیه جایگاهی برای بهبود گردش خون است.

سپس، بقیه مخلوط (یا به مقدار لازم) را بردارید و آن را تا نوک موها به طور سخاوتمندانه به موهایتان بمالید. اگر از دو شاخه شدن رنج می برید، نوک آن را در مخلوط فرو کنید. هنگامی که موهایتان ماساژ داده شد، روغن را یک شب یا حداقل 2 ساعت قبل از شستشو با شامپوی ملایم و آب گرم نگه دارید.

ماسک موی تخم مرغ، عسل و روغن زیتون

این ممکن است مانند دستور العمل سس مایونز به نظر برسد، اما در واقع یک بسته موثر برای بازگرداندن پروتئین و افزایش تولید کراتین در موهای شما است. تخم مرغ نیاز پروتئین را برآورده می کند، در حالی که عسل به عنوان یک نرم کننده پوست سر عمل می کند و خواص ضد میکروبی ایجاد می کند. برای تهیه ماسک مو به 1 تخم مرغ، 2 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. آن را کاملاً مخلوط کرده و روی موهای خود بمالید. آن را برای مدت زمانی که بسته خشک می کند، بگذارید. آن را با آب سرد بشویید. اگر تخم مرغ ندارید، می توانید آن را با کشک جایگزین کنید. فقط 1 تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری کشک جایگزین کنید. نیاز پروتئین نیز به همین ترتیب برآورده می شود.

آیا روغن زیتون برای مو مضراتی دارد؟

با روغن زیتون هم خوب و هم بد وجود دارد. در حالی که فواید روغن زیتون برای مو بسیار زیاد است و می تواند هر روز مضرات آن را دور بزند، موارد مهم در زیر ذکر شده است تا به شما کمک کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشید که آیا روغن زیتون برای شما روتین مراقبت از مو است یا خیر.

  • روغن زیتون برای موهای نازک یا چرب توصیه نمی شود. در واقع، اگر روغن زیتون را روی پوست سر چرب بمالید، فواید روغن زیتون برای مو تبدیل به یک کابوس می شود. پوست سر شما چرب و چرب می شود و باعث شوره سر و جوش های سر بیشتر می شود.
  • موهای بلند و پوست چرب می توانند باعث جوش های آکنه شوند اگر قفل های پوشیده از روغن به صورت و پوست شما برخورد کنند.
  • پس از استفاده از روغن زیتون نباید از محصولات حالت دهنده مو مانند صاف کننده، سشوار و سایر محصولات حالت دهنده مو استفاده کرد، زیرا دمای سوختن آن بسیار پایین است و ممکن است به موهای شما آسیب برساند.
مطالب مرتبط:  کره فندق

نتیجه

ما مزایا و معایب ضروری روغن زیتون برای مو را دیده ایم. اما آنچه مهم است شناخت صحیح موهای خود است و اینکه آیا هر محصولی مناسب آن است یا خیر. استفاده از راه حل های طبیعی برای مشکلات مو همیشه بهتر از راه حل های شیمیایی است. همیشه قبل از استفاده از هر محصول طبیعی باید با یک متخصص پوست مشورت کنید. بهترین راه برای جلوگیری از عفونت و آسیب بیشتر به موهایتان این است که در مورد نوع مو و پوست سر خود بدانید. امیدواریم این مقاله در مورد فواید روغن زیتون برای مو به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد تغییر به محصولات طبیعی کمک کند.

روغن زیتون ، ارده و کره بادام زمینی درصورتیکه طبیعی و بدون افزودنی و تازه باشند برای سلامتی شما مفید هستند. برای این امر خرید دستگاه کره گیر ، خرید دستگاه ارده گیر نیاز می باشد.

روغن زیتون
روغن زیتون

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

سوالات متداول

آیا مصرف روغن زیتون می تواند به درمان بیماری های مو کمک کند؟

روغن زیتون منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 همراه با پروتئین است. افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی شما قطعا نه تنها به ارائه یک راه حل بهتر برای مراقبت از مو کمک می کند، بلکه به سلامت کلی شما نیز کمک می کند و بازسازی سلولی را تقویت می کند تا پوستی درخشان به شما بدهد. اما، قبل از افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی خود نیز باید با پزشک مشورت کنید، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند مضر باشد.

آیا روغن بادام را می توان با روغن زیتون استفاده کرد؟

هر دو بادام و زیتون به عنوان نرم کننده پوست سر شناخته شده اند. روغن بادام را می توان به روغن زیتون اضافه کرد و به عنوان درمان روغن داغ استفاده کرد. اما باید به این واقعیت توجه داشته باشید که روغن بادام سریعتر گرم می شود، بنابراین هنگام فرو بردن انگشتان خود باید مراقب باشید. همچنین اگر به بادام یا آجیل حساسیت دارید، باید از مصرف روغن بادام خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *