درباره ی ارده بیشتر بدانید !

ارده چیست؟


ارده که گاهی تهینی نامیده می شود، کره یا خمیر کنجد آسیاب شده ای است که توسط دستگاه ارده گیری کنجد را به ارده یکدست تبدیل که به طور سنتی در غذاهای خاورمیانه استفاده می شود. در غذاهایی مانند هوموس و … به نوبه خود روی ساندویچ های فلافل ریخته می شود، یا به شکل ، سس ارده-لیمو-سیر برای همراهی با ماهی، سبزیجات یا شاورما درست می شود. یا برای صبحانه همراه با عسل یا شیره انگور استفاده میشود. ارده همچنین در سنت های آشپزی شمال آفریقا، شام و شرق مدیترانه و کشورهای قفقاز جنوبی یافت می شود.
علاوه بر غذاهای خوش طعم، ارده به شیرینی‌ها نیز می‌خورد، به‌ویژه حلوا، شیرینی‌ای مبتنی بر کنجد با بافتی ترد و لطیف. کیفیت ارده بسیار مهم است دو عامل دارد یکی از عوال کنجد مرغوب میباشد و دیگر عامل موثر در ارده باکیفیت نوع ارده گیری میباشد که استفاده از دستگاه ارده گیری بهترین روش است زیرا دستگاه ارده گیری بدون افزودنی ارده با کیفیتی را به شما تحویل میدهد .در ایالات متحده، ارده به عنوان یک ماده پخت مورد توجه قرار می‌گیرد و بافت خامه‌ای و طعم آجیلی خود را به نان موزی، کوکی‌ها و تارت‌ها می‌آورد و به عنوان چاشنی برای سس‌ها و دیپ‌ها.


ارده از چه ساخته شده است؟


ارده از سه ماده ی پوست کنده کنجد، روغن و گاهی نمک درست می شود. دانه‌های پوست کنده کنجد معمولاً برشته می‌شوند، سپس آسیاب می‌شوند و با روغن امولسیون می‌شوند تا کره دانه‌ای صاف و خامه‌ای با قوام قابل ریختن ایجاد شود.

در باره ی ارده بیشتر بدانید !


ارده چه طعمی دارد؟


ارده طعمی خاکی و خوش طعم دارد. برشته كردن دانه ها قبل از آسیاب كردن آنها، آجیل طبیعی آنها را بیشتر می كند و مقداری از تلخی آنها را كاهش می دهد.
آیا ارده برای وگان ها مناسب است؟ تا زمانی که روغنی که برای ترکیب با دانه‌های کنجد استفاده می‌شود، گیاهی است، تاهینی گیاهی است.
ارده ی خامه ای باکیفیت حاصل کنجد مرغوب پوست کنده و دستگاه ارده گیری مناسب است .دستگاه ارده گیری بتین قابلیت کره گیری از محصولات را نیز دارد و این امر دستگاه ارده گیری و کره گیر بتین را متمایز میکند استفاده از سنگ طبیعی داخل دستگاه موجب کیفیت بالای ارده یا کره خروجی را دارد .
همچنین میتوان با ارده پیش غذا و دسر گیاهی خوشمزه تهیه کرد.

مطالب مرتبط:  خواص روغن نارگیل


جایگزین مناسب برای ارده چیست؟


بادام هندی یا کره بادام جایگزین های جامد برای ارده در اکثر دستور العمل های سس و دیپ هستند. کره بادام زمینی خامه ای نیز می تواند استفاده شود، اما مطمئن شوید که از یک مارک طبیعی و بدون شیرینی استفاده می کنید.و بهترین انتخاب ارده تهیه شده توسط دستگاه ارده گیری است که در حضور خودتان ارده گیری انجام شود . کره تخمه آفتابگردان به عنوان یک گزینه خوب بدون آجیل عمل می کند. اگر هوموس درست می‌کنید اما کره‌های آجیلی یا دانه‌های دیگری در دسترس ندارید، می‌توانید از دانه‌های کنجد و/یا روغن کنجد به‌عنوان جایگزین ارده استفاده کنید.


مواد مغذی ارده


ارده بسیار مغذی سرشار از چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی است. در واقع، تنها 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) بیش از 10 درصد از ارزش روزانه (DV) را برای برخی مواد مغذی تامین می کند. یک قاشق غذاخوری (15 گرم) ارده حاوی موارد زیر است . کالری: 90 کالری پروتئین: 3 گرم چربی: 8 گرم کربوهیدرات: 3 گرم فیبر: 1 گرم تیامین: 13 درصد از ویتامین B6: 11٪ از فسفر: 11 درصد از منگنز: 11 درصد از ارده منبع بسیار خوبی از فسفر و منگنز است که هر دو نقش حیاتی در سلامت استخوان دارند. همچنین سرشار از تیامین (ویتامین B1) و ویتامین B6 است که برای تولید انرژی مهم هستند. علاوه بر این، حدود 50 درصد از چربی موجود در ارده از اسیدهای چرب تک غیراشباع به دست می آید. اینها خواص ضدالتهابی دارند و با کاهش خطر بیماری مزمن مرتبط هستند .

دستگاه ارده گیر

دستگاه ارده گیر یکی از تجهیزات فرآوری مواد غذایی و دستگاه روغن گیری است که برای تولید آرد کنجد و روغن آجیل از انواع دانه های روغنی و گیاهی مانند کنجد و بادام زمینی استفاده می شود. بر اساس راندمان کاری و ظرفیت تولید، این دستگاه ها می توانند برای مصارف خانگی، فروشگاهی، عطاری و لبنیات مورد استفاده قرار گیرند و کاربرد اصلی آنها در ایجاد خط تولید خانگی، تهیه آرد ارگانیک در فروشگاه محلی و یا حتی در منزل می باشد. ظرفیت تولید ارده گیر ها از 1.5 تا 30 کیلوگرم در ساعت متغیر است و اغلب بر اساس این فاکتور و البته قدرت و کارایی موتور به دستگاه های صنعتی یا خانگی دسته بندی می شوند.

مطالب مرتبط:  برشته کردن بادام زمینی

دستگاه ارده گیر دو سطح سنگی گرد و آجدار را با سرعت بالا می چرخاند تا انواع دانه های روغنی را خرد کرده و با توجه به مواد مصرفی، ارده یا روغن نباتی تولید کند. وجود این مکانیزم در این دستگاه باعث تسریع در تولید ارده مرغوب می شود.

با له کردن کنجد بین دو سطح سنگی دستگاه، ارده طبیعی با طعم مطبوع به دست می آید. درشتی و نرمی ارده به دست آمده به تکنولوژی ما برای تنظیم فاصله بین سنگ ها بستگی دارد، هر چه فاصله بین سنگ ها کمتر باشد، ارده به دست آمده نرمتر و کیفیت بهتری دارد و روغن کنجد به راحتی جدا می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد دستگاه ارده گیر، با کارشناسان بتین تماس حاصل فرمایید.

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *