خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن خوراکی است که از نارگیل رسیده استخراج می شود و از درخت نارگیل، یکی از اعضای خانواده گیاهان Arecaceae برداشت می شود . نارگیل، علی رغم نامش، از نظر فنی آجیل نیست، بلکه میوه ای با یک دانه است. چه نوشیدن آب نارگیل باشد، چه استفاده از روغن به عنوان مرطوب کننده یا اضافه کردن یک قاشق به پخت، ما شاهد برجسته شدن نارگیل در آشپزخانه و حمام خود بوده ایم. روغن نارگیل بکر کیفیت بالاتری نسبت به روغن نارگیل تصفیه شده دارد و گفته می شود که از نظر پلی فنول های آنتی اکسیدانی و همچنین مواد مغذی مانند ویتامین E غنی تر است.

فواید تغذیه ای روغن نارگیل

1 قاشق غذاخوری (11 گرم) روغن نارگیل فراهم می کند:

  • 99 کیلو کالری / 407 کیلوجات
  • 11 گرم چربی
  • 9.5 گرم چربی اشباع شده
  • 0.7 گرم چربی تک غیراشباع
  • 0.2 گرم چربی غیراشباع چندگانه

فواید برتر روغن نارگیل برای سلامتی

1. حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط

روغن نارگیل با سایر روغن های رژیمی متفاوت است، زیرا عمدتاً از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​(MCFAs) تشکیل شده است، در حالی که اکثر روغن های دیگر تقریباً به طور کامل اسیدهای چرب با زنجیره بلند هستند. این بدان معناست که اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل از زنجیره ای متشکل از 6 تا 12 اتم کربن تشکیل شده است، برخلاف بیش از 12 اتم موجود در اسیدهای چرب با زنجیره بلند. این تفاوت در ساختار انواع مختلفی دارد، از نحوه هضم روغن گرفته تا تأثیر آن بر بدن شما.

2. دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد قارچی است

حدود 50 درصد از MCFA های موجود در روغن نارگیل نوعی به نام اسید لوریک است که به خواص ضد التهابی ، ضد میکروبی و ضد قارچی روغن کمک می کند .

مطالب مرتبط:  روغن کنجد یا روغن ارده کنجد؟ کدام بهتر است؟

3. در درمان بیماری های پوستی مفید است

به نظر می رسد شواهد محدود اما ثابتی از استفاده موضعی روغن نارگیل برای پیشگیری و درمان موارد خفیف تا متوسط ​​بیماری های مزمن پوستی مانند درماتیت آتوپیک حمایت می کند . همچنین نشان داده شده است که برخی از بیماری های پوستی پیچیده مانند اگزما یا پسوریازیس را کاهش می دهد.

روغن نارگیل

4. از مو در برابر آسیب محافظت کند

به نظر می رسد اسید لوریک موجود در روغن نارگیل میل ترکیبی بالایی با پروتئین مو دارد و به دلیل ساختار روغن، می تواند به داخل ساقه مو نفوذ کند. این بدان معنی است که روغن نارگیل و محصولات ساخته شده از آن ممکن است در جلوگیری از آسیب مو ناشی از ریزش پروتئین به دلیل نظافت و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) مفید باشد. با این حال، مطالعات بیشتری برای تایید این اثر مورد نیاز است.

5. در پیشگیری از پوسیدگی دندان مفید است

روغن کشی یک درمان سنتی آیورودا است که در ابتدا در هند باستان برای حفظ سلامت دهان و دندان استفاده می شد. مطالعات جدیدتر نشان می دهد که استفاده از روغن نارگیل ممکن است برای پیشگیری از پوسیدگی دندان با کاهش تشکیل پلاک و التهاب لثه مفید باشد . با این حال، محدودیت‌ها در اندازه نمونه و مدت زمان به این معنی است که تعداد بیشتری از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده به خوبی طراحی‌شده برای تعیین ارزش واقعی روغن نارگیل برای این منظور مورد نیاز است.

6. به کاهش تشنج کمک می کند

مردم مدت‌هاست که از رژیم‌های کتو که دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی هستند برای درمان اختلالات مختلف از جمله صرع مقاوم به دارو استفاده می‌کنند. نشان داده شده است که آنها به کاهش دفعات وقوع تشنج کمک می کنند.

مطالب مرتبط:  میوه خشک منجمد

محققان بر این باورند که کمبود گلوکز در دسترس برای سوخت رسانی به سلول های مغز، توضیحی ممکن برای کاهش دفعات تشنج در افراد مبتلا به صرع در رژیم های کتوژنیک است.

با این حال، به طور کلی، شواهدی برای استفاده از رژیم های کتو در بزرگسالان و نوزادان مبتلا به صرع وجود ندارد، بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

کاهش مصرف کربوهیدرات باعث کاهش گلوکز در خون می شود و افزایش مصرف چربی منجر به افزایش قابل توجه غلظت کتون ها می شود. مغز شما می تواند از کتون ها به عنوان منبع انرژی به جای گلوکز استفاده کند. اخیراً، مردم دریافته‌اند که می‌توانند با پیروی از رژیم‌های کتو اصلاح‌شده که شامل MCT و مقدار کربوهیدرات سخاوتمندانه‌تر برای القای کتوزیس هستند، به طور مؤثری صرع را درمان کنند.

تحقیقات نشان می دهد که MCT های موجود در روغن نارگیل به کبد شما منتقل شده و به کتون تبدیل می شوند.


آیا روغن نارگیل برای همه بی خطر است؟

نارگیل به طور معمول برای اکثر افراد بی خطر است، اما برخی از بزرگسالان و کودکان ممکن است به نارگیل یا سایر اعضای خانواده گیاهان Arecaceae، از جمله روغن، حساسیت داشته باشند.

اگر قصد تهیه روغن نارگیل، روغن زیتون فرابکر و … را برای حمایت از کاهش وزن یا سلامت قلب هستید، کافیست دستگاه ارده گیر بتین را تهیه فرمایید. اگرچه MCFAها به احتمال زیاد کمتر به عنوان چربی در بدن ذخیره می شوند و به راحتی به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می گیرند، به نظر نمی رسد که این امر در روغن نارگیل به اندازه کافی موثر باشد. این به این دلیل است که بیشتر MCFA های موجود در نارگیل اسید لوریک است که دارای یک زنجیره کربن نسبتاً طولانی است و باعث می شود بین MCFA های مفید و تری گلیسیریدهای نه چندان عالی با زنجیره بلند رفتار کند.

مطالب مرتبط:  روغن جوانه گندم

شایان ذکر است که EFSA هنوز به شواهد کافی مبنی بر اینکه MCFAs موجود در روغن نارگیل می‌تواند، همانطور که اغلب ذکر می‌شود، وزن بدن را کاهش دهد، پیدا نکرده است. علاوه بر این، با وجود بسیاری از ادعاهای سلامتی، روغن نارگیل بهترین انتخاب برای کاهش کلسترول LDL یا حمایت از سلامت قلب نیست .

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *