روغن زیتون فرابکر چیست؟

روغن زیتون فرابکر با کیفیت ترین، خوش طعم ترین و گران ترین نوع روغن زیتون است زیرا تصفیه نشده است . هرگز با مواد شیمیایی حرارت داده نمی شود. دارای رنگی غنی و علفی و طعم فلفلی است و برای ریختن بر روی ظروف آماده یا فرو بردن نان در آن ایده آل است.

تفاوت بین روغن زیتون و روغن زیتون فرابکر چیست؟

برخلاف روغن زیتون فرابکر، روغن زیتون معمولی درجه پایین تری از روغن است که تصفیه شده، یا حرارت داده شده و با مواد شیمیایی فرآوری شده است. عطر و طعم خنثی تر، رنگ روشن تر و ارزان تر است.

بیایید تفاوت ها را بهتر درک کنیم، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد نحوه ساخت روغن زیتون صحبت کنیم.

با بهترین زیتون ها، له کردن و پرس در دمای اتاق (به نام پرس سرد) انجام می شود. در این مرحله، روغن زیتون فشرده سرد یا بکر یا فرابکر است.  روغن زیتون را می‌چشند، میزان اسیدیته آن را بررسی می‌کنند و فهرستی از معیارهای سخت‌گیرانه و تنظیم‌شده را تهیه می‌کنند تا مشخص کنند روغن چه برچسبی دریافت می‌کند. فقط بهترین ها مجاز به برچسب زدن روغن زیتون فرابکر هستند. روغن زیتون باقی مانده برچسب روغن زیتون بکر است. هر بطری که روی برچسب آن عبارت «روغن زیتون بکر» نوشته شده باشد، در معرض حرارت قرار نگرفته و تصفیه نشده است.

بعد از اینکه روغن فشرده سرد از زیتون های له شده استخراج شد، هنوز مقدار زیادی روغن باقی می ماند. در این مرحله، ماش باقیمانده (به نام تفاله) در خمره هایی با مواد شیمیایی استخراج شده قرار می گیرد و برای استخراج روغن بیشتر حرارت داده می شود. همه مواد شیمیایی حذف می شوند و آنچه باقی می ماند به عنوان روغن زیتون ساده برچسب گذاری می شود. روغن زیتون فرابکر دارای فواید زیادی برای مو می باشد.

مطالب مرتبط:  خواص کره هفت مغز را بشناسید

روغن زیتون فرابکر برای چه مواردی استفاده می شود؟

روغن زیتون فرابکر را می توان در هر جایی که روغن مورد نیاز است استفاده کرد، اما فقط به این دلیل که می تواند باشد، به این معنی نیست که باید باشد. فرابکر گران است و با طعم‌های میوه‌ای بسته‌بندی می‌شود: همه چیز خوبی که در اولین پرس سرد از زیتون بیرون آمد. اگر آن را تا دمای لازم برای تفت دادن سریع گرم کنید، تمام خصوصیاتی که آن را به روغن زیتون فرابکر تبدیل می کند، از بین خواهید برد. در واقع می توانید این را ببینید: رنگ سبز زیبای خود را از دست می دهد و زرد کم رنگ می شود، همان رنگ روغن زیتون معمولی.

روغن زیتون فرابکر زمانی بهتر است که بعد از پخته شدن روی ظرفی ریخته شود، بنابراین طعم روغن برجسته می شود. روغن ماده اصلی است و اسیدیته و طعم متمایز زیتون خود را حفظ می کند. یک سبد نان و یک نعلبکی کوچک روغن زیتون بکر برای غوطه ور شدن در جای همه سر میز یکی از بهترین راه ها برای درک ظرافت های روغن است. همانطور که در دستور العمل های زیر می بینید، روغن زیتون فرابکر در پستو، پوره سیب زمینی و پاستا عالی است.

اگر می خواهید از روغن زیتون برای سرخ کردن و تفت دادن با حرارت بالا استفاده کنید، بطری هایی با برچسب «روغن زیتون» یا «روغن زیتون سبک» بخرید. این محصولات در طول فرآیند تصفیه حرارت داده می شوند، بنابراین شما آن را تغییر نمی دهید یا طعم آن را در یک تابه داغ از دست نمی دهید. روغن زیتون سبک حتی بیشتر از روغن زیتون معمولی تصفیه می شود تا رنگ و طعم بیشتری را از بین ببرد.

مطالب مرتبط:  آیا خوردن میان وعده آخر شب برای سلامتی مضر است؟

نحوه نگهداری روغن زیتون فرابکر

تمام روغن زیتون باید در مکانی خنک و تاریک نگهداری شود و روغن زیتون فرابکر نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که ماندگاری دارد، بهتر است بطری های کوچکتر را بیشتر بخرید و سریعتر از آنها استفاده کنید. ممکن است نگهداری یک بطری نزدیک اجاق گاز راحت باشد، اما این یک راه مطمئن برای کوتاه کردن عمر روغن زیتون فرابکر است. برخی از تولیدکنندگان تا آنجا پیش می روند که بطری های خود را در فویل می پیچند تا نور را از روغن موجود در بطری دور نگه دارند. اگر روغن زیتون فرابکر هدیه دریافت کردید، لطفاً آن را برای یک موقعیت خاص ذخیره نکنید. لذت شما از آن مناسبت است، بنابراین در عرض دو تا سه ماه پس از باز کردن آن از آن استفاده کنید.

فواید روغن زیتون فوق بکر برای سلامتی

هرچه بیشتر در مورد رژیم های غذایی گیاهی بیاموزیم، بیشتر در مورد فواید روغن زیتون فرابکر برای سلامتی خواهید شنید. اسیدهای چرب تک غیراشباع در چربی های “خوب” هستند و روغن زیتون در مقایسه با روغن های دیگر سطح بالایی دارد. استفاده از روغن زیتون ممکن است به کاهش کلسترول شما کمک کند، اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید از آن به جای کره استفاده کنید، نه علاوه بر کره. آنتی‌اکسیدان‌ها یکی دیگر از روغن‌های زیتون هستند که روی میز می‌آورند. 

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

مطالب مرتبط:  موارد مهم در انتخاب دستگاه کره گیر بادام زمینی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

روغن زیتون فرابکر
روغن زیتون فرابکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *