میوه خشک منجمد

قبل از اینکه خشک کردن انجمادی وارد دنیای آشپزی رایج شود، بیشتر برای تولید غذاهای مناسب برای فضانوردان، غذای نظامی یا غذاهای ورزشی شدید اختصاص داشت. امروزه هم رستوران و هم برندهای اصلی غلات صبحانه به طور یکسان از میوه های خشک منجمد برای رنگ، بافت و مواد غذایی اضافه استفاده می کنند. 

میوه خشک منجمد دقیقا چیست؟

برخلاف میوه‌های خشک معمولی (مانند خرما، انبه خشک و غیره)، میوه‌های خشک منجمد ابتدا با استفاده از محفظه خلاء انجماد انفجاری تا دمای -40 درجه سانتی‌گراد منجمد می‌شوند. سپس با کاهش آهسته فشار اطراف، اجزای یخ زده دچار تغییر شیمیایی از جامد به گاز می شوند. یک هفته کامل طول می کشد تا محصولات نهایی کاملاً محفوظ بماند تا آنها حفظ شوند. 

این فرآیند یک شکل منحصر به فرد از نگهداری مواد غذایی است زیرا از ساختار و شکل سلولی محافظت می کند و حجم میوه را از دست نمی دهد. دمای پایین همچنین به کاهش تلفات مواد مغذی کمک می کند، که اغلب در هوا یا فرآوری خشک شده در فر دیده می شود. 

نحوه استفاده از میوه خشک منجمد

میوه خشک منجمد مانند یک نسخه غلیظ از چیز واقعی است. ترد است و می تواند آن هوس کربوهیدگی چیپس را که ما گاهی اوقات (اغلب) داریم برطرف کند. کمی شبیه هوای طعم‌دار و ترد. این تقریباً بی وزن است و همان بافت جویدنی را که در اکثر میوه های خشک سنتی انتظار دارید، ندارد. این کاملاً متفاوت است که آن را بسیار عالی می کند.

آن را روی بستنی خرد کنید یا به گرانولا اضافه کنید. بسیار خوب سفر می کند، شبیه به میوه های خشک سنتی. در یک ترکیب مسیر یا در کوله پشتی شما در سفرهای جاده ای طولانی عالی است. 

مطالب مرتبط:  کسب در امد با خرید دستگاه کره گیر بادام زمینی

این یک اختراع مخصوصاً هوشمندانه برای کودکان است زیرا هیچ آشفتگی چسبنده ای وجود ندارد.

میوه خشک منجمد نیز دوباره هیدراته می‌شود و تقریباً به حالت تازه بازمی‌گردد و آن را برای اسموتی، ماست یا بستنی ایده‌آل می‌کند.

تقریباً هر غذایی را می‌توانید در فریزر خشک کنید. در اینجا چند نمونه معمولی میوه خشک منجمد آورده شده است:

  • موز
  • سیب
  • انبه
  • توت فرنگی
  • بلوبری
  • تمشک
  • آلو
  • گیلاس
  • آناناس
  • هلو
  • کیوی
  • نارگیل
  • پرتقال
  • ریواس
  • تمشک ها

آیا میوه خشک منجمد سالم است؟

به دلیل دمای انجماد پایین که تحت فشار خلاء تولید می شود، میوه خشک منجمد بیشترین ارزش غذایی، رنگ و شکل شکل اصلی خود را حفظ می کند. تمام فیبر و حدود 95 درصد از محتوای مواد مغذی آن حفظ می شود. این امر به ویژه قابل توجه است زیرا ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین C، بتا کاروتن و ویتامین های B به اکثر روش های پخت و پز حساس هستند. اگر قصد خرید دستگاه میوه خشک کن را دارید با مراجعه به گروه صنعتی بتین میتوانین با بهترین قیمت خرید دستگاه میوه خشک کن ، خرید دستگاه کره گیر خانگی ، خرید دستگاه ارده گیر خانگی  و خرید دستگاه شالی کوب خانگی را انجام دهید.

میوه خشک منجمد
میوه خشک منجمد

فواید میوه خشک منجمد برای سلامتی

تحقیقات قابل توجهی در مورد انواع توت های خشک منجمد، از جمله توت فرنگی، زغال اخته و تمشک سیاه وجود دارد. فواید آن از ضد سرطان، کاهش التهاب، بهبود عملکرد مغز، حمایت از عملکرد انسولین و بهبود آرتروز متغیر است. در اینجا خلاصه ای از این است که چرا میوه خشک منجمد یک میان وعده فوق العاده و سالم است. 

مطالب مرتبط:  دانه های کنف

تمشک سیاه

تمشک سیاه خشک شده منجمد خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

در برخی تحقیقات موجود، تمشک سیاه دارای خواص ضد رگ زایی و ضد توموری است. یک مطالعه از سال 2015 شامل گروهی از 28 بیمار مبتلا به سرطان روده بود. به آنها 60 گرم تمشک سیاه خشک شده یخ زده طی یک دوره 9 هفته ای داده شد. در پایان مطالعه، نتایج نشان داد که تمشک سیاه خشک شده منجمد اثر متابولیکی بر رشد تومور و مسیرهای انرژی درگیر در سلول‌های سرطانی دارد. نویسندگان بیان کردند که تمشک سیاه ممکن است یک عامل درمانی مفید در برابر پاتوژنز سرطان کولورکتال باشد. 

توت فرنگی

توت فرنگی خشک شده منجمد علائم آرتروز را بهبود می بخشد .

یک آزمایش بالینی اخیر نشان داد که مکمل توت فرنگی می تواند درد را کاهش دهد و نشانگرهای التهابی را در بزرگسالان مبتلا به استئوآرتریت زانو کاهش دهد. در این متقاطع ، اثرات توت فرنگی خشک شده منجمد بر گروهی از بیماران چاق با سطوح بالای التهاب و درد اندازه گیری شد. گروه آزمایش روزانه 50 گرم مکمل توت فرنگی خشک شده فریز شده را به مدت 12 هفته دریافت کردند. نتایج نشان داد که فاکتور آلفا نکروز تومور با حساسیت بالا به طور قابل توجهی در نمونه های خونی به دنبال مصرف مکمل توت فرنگی کاهش یافت. بیماران همچنین کاهش درد را به دنبال مصرف توت فرنگی در طول دوره مطالعه گزارش کردند. این نشان می دهد که توت فرنگی خشک شده منجمد یک مداخله ضد التهابی ارزشمند در بزرگسالان چاق مبتلا به آرتروز زانو است.

مطالب مرتبط:  تولید روغن گیاهی با دستگاه ارده گیر

بلوبری

بلوبری خشک شده منجمد عملکرد مغز را در کودکان تقویت می کند.

یک مطالعه با کودکان 7 تا 10 ساله مزایای نوشیدنی های حاوی 15 گرم یا 30 گرم پودر بلوبری خشک شده یخ زده را مشاهده کرد. به طور کلی، عملکرد شناختی با 30 گرم عصاره بلوبریبهبود یافت و نتیجه دوز پاسخ بود. تست‌های حافظه، تشخیص کلمه و واژه‌پردازی همگی در این گروه از کودکان انجام شد که تأثیر مثبت بلوبری منجمد را بر عملکرد مغز تأیید می‌کند. 

بلوبری منجمد التهاب سیستمیک را کاهش می دهد

مصرف بلوبری به طور گسترده به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کند. این مسائل سیستمیک محرک های کلیدی برای بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی عروقی، آلزایمر و زوال شناختی هستند. مطالعه ای که شامل 40 زن یائسه مبتلا به فشار خون خفیف بود، اثرات 22 گرم پودر بلوبریرا در روز اندازه گیری کرد. بیومارکرهای خونی آسیب DNA به سیستم های دفاعی آنتی اکسیدانی در شرکت کنندگان مورد ارزیابی قرار گرفت. بهبود اولیه در سطح آنتی اکسیدان در نیمه راه مطالعه مشاهده شد که نشان می دهد بلوبری دارای اثر ضد التهابی و آنتی اکسیدانی حاد در زنان یائسه پرفشاری خون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *