دانه های کنف

به نظر من، دانه‌های شاهدانه یک ابر غذای است که اغلب اشتباه گرفته می‌شود. من اینجا هستم تا به چند سوال داغ پاسخ دهم و حقایق، افسانه ها و فواید دانه های کنف را روشن کنم. مطمئن باشید، آنها برای شما خوب هستند، برای خوردن بی خطر و فوق العاده همه کاره هستند. بیاموزید که چرا من از طرفداران پر و پا قرص دانه های کنف هستم و چرا آنها باید به یکی از مواد اصلی در انبار شما نیز تبدیل شوند. 

گروه صنعتی بتین با کیفیت ترین و ارزان ترین دستگاه کره گیر ، دستگاه ارده گیر و دستگاه شالی کوب را آماده کرده است.

دانه های کنف چیست؟

دانه‌های شاهدانه، دانه‌های خوراکی (از نظر فنی یک آجیل) از گیاه شاهدانه هستند . دانه‌های کنف را گاهی قلب کنف می‌نامند، زمانی که پوسته بیرونی سخت برداشته می‌شود و دانه‌های نرم داخلی را برای لذت بردن آماده می‌کنند. دانه های شاهدانه تقریباً به اندازه دانه کنجد هستند، با طعم کمی شیرین و آجیلی و رنگ سفید یا سبز کم رنگ. 

آیا دانه کنف قانونی است؟

آره. در سال 2017 بذر شاهدانه از سوی استانداردهای غذایی استرالیا نیوزلند تایید شد تا به عنوان غذا به مصرف کنندگان فروخته شود. قبل از این، استرالیا و نیوزلند اجازه می‌دادند محصولات شاهدانه از جمله دانه‌های شاهدانه برای استفاده خارجی مانند منسوجات، محصولات زیبایی یا برای سلامت پوست به فروش برسند. 

تاریخچه کنف

گیاه شاهدانه هزاران سال است که بیشتر در نیمکره شمالی رشد و پرورش یافته است. کنف به خاطر برگ‌های نازک بلندش که در اطراف هر ساقه می‌پیچد، معروف است. حدود 4 ماه طول می کشد تا گیاه شاهدانه در فرهنگ های مختلف کاربردهای دارویی و صنعتی داشته باشد. کنف به عنوان گیاهی با “اهمیت اقتصادی عمده” شناخته شده است، زیرا به سرعت رشد می کند و می تواند برای تولید مواد غذایی، محصولات زیبایی، لباس، منسوجات، کاغذ و مصالح ساختمانی استفاده شود. 

مطالب مرتبط:  بهترین زمان برای خوردن پروتئین: دستور العمل هایی با پروتئین بالا برای سلامتی عالی

کنف غرق در تاریخ، برای سه هزار سال در فرهنگ هندو استفاده می شد. کنف و شاهدانه در متون مقدس هندو، وداها در حدود 1400 سال قبل از میلاد ذکر شده اند. کنف برای قرن ها یک محصول کشاورزی در چین نیز بوده است. تایوان دارای اولین سابقه استفاده انسانی از حشیش و محصولات مرتبط با آن است که به دوران حجر باز می گردد. صدها سال پیش، کنف همچنین اصلی ترین محصول صنعتی در ژاپن بود که برای لباس، ملافه و مواد دیگر استفاده می شد. لباس کنفی به دلیل ارتباط آن با خلوص در فرهنگ ژاپنی در مراسم رسمی یا تشریفاتی پوشیده می شد. 

دانه های شاهدانه تقریباً یک غذای گیاهی کامل هستند. دانه های شاهدانه دارای چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین کافی هستند. بیایید نگاهی دقیق تر به مشخصات مواد مغذی چشمگیر آنها بیندازیم. 

اسیدهای چرب ضروری

دانه های شاهدانه حاوی ترکیبی از اسیدهای لینولئیک، اولئیک، آلفا-لینولنیک و گاما لینولنیک اسید هستند. به ندرت می توان منبع گیاهی از چربی های ضروری با کیفیت را پیدا کرد، مانند این. علاوه بر این، دانه های شاهدانه حاوی نسبت متعادلی از امگا 6: امگا 3 هستند که برای سلامتی ما بهینه در نظر گرفته می شود.

گاما لینولنیک اسید (GLA) از سلول ها، بافت عصبی و عملکرد اندام ها پشتیبانی می کند. GLA پروستاگلاندین E1 تولید می کند که به تعادل هورمون پرولاکتین کمک می کند. پرولاکتین بخشی از علائم فیزیکی و عاطفی مرتبط با PMS است. این بدان معناست که از دانه‌های شاهدانه می‌توان برای کمک به مدیریت تحریک‌پذیری و علائم افسردگی مربوط به چرخه‌های قاعدگی زنان استفاده کرد.

مطالب مرتبط:  بهترین دستگاه کره گیر

کامل & پروتئین های ملایم

اگر از یک رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنید، دانه شاهدانه باید منبع اصلی پروتئین شما باشد. دانه های شاهدانه دارای طیف متنوعی از پروتئین های آسان هضم هستند، از جمله 20 اسید آمینه و 9 اسید آمینه ضروری. دریافت پروتئین با کیفیت کافی بسیار مهم است و پوشاندن تمام پایه ها با هر اسید آمینه ضروری تضمین می کند که می توانیم رشد، رشد، هورمون ها و نیازهای سیستم ایمنی را برآورده کنیم. 3 قاشق غذاخوری دانه شاهدانه 10 گرم پروتئین به شما می دهد. بسیار شایسته

دانه های شاهدانه همچنین دارای سطح آرژنین بسیار بالایی هستند. آرژنین یک آمینو اسید پیش ساز است که نیتریک اکسید می سازد. اکسید نیتریک به شل شدن رگ های خونی کمک می کند، جریان خون را افزایش می دهد و سیستم قلبی عروقی سالم را ارتقا می دهد.

فیبر رژیمی

دانه‌های کامل شاهدانه حاوی فیبر محلول و نامحلول هستند که به جاروب کردن روده‌ها و همچنین کند کردن هضم کمک می‌کنند. احساس سیری با مدیریت وزن مهم است و روده سالم به این معنی است که مسیرهای سم زدایی و دفع شما در حال بررسی است.

آیا دانه های کنف برای بارداری و شیردهی بی خطر هستند؟

دانه های شاهدانه یک پروتئین کامل، سرشار از چربی های سالم و فیبر هستند و حاوی هیچ THC نیستند. آنها دارای مواد معدنی ضروری دیگری مانند آهن و روی هستند که بدن و کودک شما در این مدت به آنها نیاز خواهند داشت. این بدان معناست که دانه های کنف یک گزینه ایمن و سالم برای افزایش مصرف مواد مغذی در دوران بارداری و در دوران شیردهی هستند. 

مطالب مرتبط:  روش نگهداری صحیح ارده کنجد

فواید سلامتی دانه شاهدانه

  • ضد التهاب
  • محافظت کننده عصبی
  • محافظ قلب
  • حمایت از گوارش و amp; پری بیوتیک
  • ضد سرطان
  • از سلامت پوست حمایت می کند
دانه های کنف
دانه های کنف

سلامت پوست

روغن دانه شاهدانه از دیرباز در بسیاری از فرهنگ ها برای بهبود بافت و سلامت پوست استفاده شده است. یک مطالعه با گروهی از شرکت کنندگان که طی 20 هفته انجام شد، تأیید کرد که روغن دانه شاهدانه بر پروفایل اسیدهای چرب پلاسمای پوست تأثیر می گذارد و علائم بالینی درماتیت آتوپیک را بهبود می بخشد. این تا حد زیادی به دلیل تعادل چربی های امگا 3 و 6 است که عملکرد سد پوست را بهبود می بخشد. 

پشتیبانی از پری بیوتیک

بر اساس مطالعه ای کنوشیدنی های ساخته شده از دانه شاهدانه (شیر شاهدانه) فعالیت پربیوتیک فعالی را نشان می دهند و توانایی حمایت از رشد باکتری های مفید را دارند. نویسندگان به سطوح بالایی از ترکیبات پری بیوتیک، از جمله استات، پروپیونات و بوتیرات اشاره کردند که در حضور ترکیبات بذر شاهدانه در شرایط آزمایشگاهی تولید شدند. 

تقویت سیستم ایمنی

پلی فنول های فعال زیستی مختلف موجود در محصولات دانه کنف دارای مزایایی بر سلامت انسان است. فعالیت یک فلاونوئید خاص موجود در دانه های شاهدانه، بر روی مونوسیت های انسانی (گلبول های سفید بزرگ) مورد بررسی قرار گرفت. نویسندگان افزایش «صلاحیت التهابی» این مونوسیت ها را در زیر میکروسکوپ در حضور آنتی اکسیدان های دانه شاهدانه گزارش کردند. این بدان معنی است که دانه های شاهدانه می توانند یک ماده غذایی ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی مفید باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *