روش نگهداری صحیح ارده کنجد

یکی از غذاهایی که در تمام فصول سال قابل مصرف است و تاریخ مصرف خاصی ندارد، ارده کنجد است. این عصاره طبیعی با انواع آب و هوا در نقاط مختلف جهان سازگار است و همه افراد در هر نقطه از جهان می توانند از آن استفاده کنند. متأسفانه اکثر مردم با شروع این تصور که ارده کنجد فاسد نمی شود، مقدار زیادی از آن را تهیه می کنند تا در طول سال مصرف کنند. اما بهتر است بدانید که این تصور کاملا اشتباه است و ارده کنجد مانند سایر غذاها به دلیل رطوبت، مکان نامناسب، هوای گرم و … خراب می شود.

بهترین مکان برای نگهداری ارده کنجد:

ارده مانند سایر مواد غذایی شرایط نگهداری خاصی دارد و به دلیل وجود اسیدهای چرب محلول در ساختار آن باید در جای خشک و خنک و به دور از گرما و نور خورشید نگهداری شود زیرا قرار دادن ارده در زیر نور مستقیم خورشید باعث اکسیده شدن آن می شود و خاصیت آن از بین می رود در نتیجه یکی از مهم ترین نکات در نگهداری ارده ایجاد شرایط خنک برای ارده است. ممکن است پس از مدتی مواد غذایی به دلیل شرایط مختلف خراب شده و دیگر قابل استفاده نباشند و استفاده از آنها باعث بیماری شود. به طور کلی در صورت رعایت شرایط نگهداری می توانید تا یک سال از آن استفاده کنید. اگر مدتی از ارده استفاده نکنید دو فاز شده و ته نشین می شود و روغن روی آن می افتد، برای جلوگیری از دو فاز شدن ارده باید هفته ای دوبار مرتباً آن را با قاشق خشک هم بزنید. نکات ذکر شده برای نگهداری از ارده بسیار حائز اهمیت است و عدم توجه به آنها باعث از بین رفتن کیفیت و مواد مغذی آن می شود.

مطالب مرتبط:  خواص کره نارگیل

بهترین مکان برای نگهداری ارده کنجد مکانی بدون رطوبت است: زیرا رطوبت طعم ارده کنجد را تغییر می دهد و ماندگاری آن را کاهش می دهد. در نتیجه ارده شما قبل از تاریخ انقضا فاسد می شود.  لازم است بدانید نگهداری این عصاره ی کنجدی در یخچال موجب سفتی آن می شود. بنابراین توصیه ما به افرادی که علاقه خاصی به مصرف ارده سفت ندارند این است که از نگهداری آن در یخچال خودداری کنند.

روش نگهداری صحیح ارده کنجد


ارده کنجد چقدر ماندگاری دارد؟


از آنجایی که ارده کنجد طبیعی حاوی مواد نگهدارنده نیست، نمی توان آن را در طول سال نگهداری کرد. نگهداری آن حداقل 5-6 ماه در سال است. علاوه بر این بهتر است بدانید که ارده های صنعتی به دلیل وجود مواد نگهدارنده در مواد اولیه تولید آنها دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا هستند: بنابراین اگر قصد خرید این گونه ارده ها را دارید بهتر است موارد مربوطه را بررسی کنید.

نشانه های خراب شدن ارده

هنگام خرید ارده حتما به تاریخ انقضای درج شده روی محصول توجه کنید، ارده ای که بیش از یک سال تولید شده دور ریخته شود همچنین ارده ای که یک ماه در معرض نور مستقیم خورشید بوده است باید دور ریخته شود. چون دیگر قابل استفاده نیست.
یکی از نشانه های فساد تغییر رنگ است، مخصوصاً اگر مدتی آن را هم نزنید و دوفازی شده باشد. از رنگ روغن می توانید تشخیص دهید که ارده شما آسیب دیده است یا خیر. وقتی رنگ روغن ارده از زرد روشن به زرد کهربایی تغییر می کند، می توان گفت ارده خراب شده و قابل استفاده نیست. نکته بعدی بو است با استشمام بوی ارده می توانید متوجه شوید که ارده مشکل دارد یا خیر.وقتی ارده شما فاسد شده است به محض باز کردن درب ظرف ارده بوی تند و صابونببه مشام می رسد که نشانه خراب شدن ارده است.
یکی دیگر از این نشانه ها حالت چسبندگی سطح ظرف ارده است که به راحتی با لمس قابل تشخیص است، البته این علائم تنها نشانه تشخیص فساد ارده نیستند و باید با علائم دیگری همراه باشند.
اگر هیچ یک از علائم بالا به تشخیص شما کمک نکرد، می توانید با چشیدن آن از سالم یا فاسد بودن ارده مطمئن شوید، برای این کار مقداری از ارده را روی زبان خود قرار دهید، اگر طعم آن تلخ یا تند است مطمئن شوید که آن فاسد شده است و دیگر از آن استفاده نکنید.

مطالب مرتبط:  دانه های کنف

کلام آخر:

زمانی که قصد تهیه ارده طبیعی را دارید و می خواهید حداقل 6 ماه از آن استفاده کنید، بهتر است آن را در ابتدای پاییز خریداری کنید: زیرا ارده کنجد خاصیت گرمی دارد. بنابراین مصرف آن در فصل سرد سال از ابتلا به انواع بیماری های ویروسی و واگیردار مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و … جلوگیری می کند. همچنین جایگزینی آن به عنوان صبحانه با عسل طبیعی کمبود مواد معدنی را در بدن تضمین می کند و در درمان و کاهش روند اکثر بیماری ها در بدن نقش مفیدی دارد.

برای تهیه ارده طبیعی می توانید از دستگاه ارده گیر استفاده کنید که این دستگاه قابلیت تولید کره را نیز دارد.

دستگاه ارده گیر بتین دارای یکسال ضمانت و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد.هم چنین دارای ۲۴ ساعت مهلت تست و در صورت نامرغوب بودن کالا قابل برگشت میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بتین تماس حاصل فرمایید.

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *