بهترین زمان برای خوردن پروتئین: دستور العمل هایی با پروتئین بالا برای سلامتی عالی

آیا می خواهید بهترین زمان برای خوردن پروتئین برای سلامتی مطلوب را بدانید؟ خوب، شما خوش شانس هستید! در این مقاله، مزایای دانستن زمان افزایش مصرف پروتئین برای حمایت از عملکردهای مختلف بدن را کشف خواهیم کرد. از حمایت از سلامت مغز و تقویت رشد عضلانی، پروتئین نقش مهمی در بهزیستی کلی ما دارد.

پروتئین چیست و چرا مهم است؟

قبل از اینکه به بهترین زمان برای خوردن پروتئین بپردازیم، ابتدا بیایید بفهمیم که پروتئین چیست. پروتئین یک درشت مغذی است که از اسیدهای آمینه تشکیل شده است، ترکیبات ضروری برای عملکرد صحیح بدن شما. پروتئین در ساخت و ترمیم بافت ها و تولید آنزیم ها، هورمون ها، انتقال دهنده های عصبی و سلول های ایمنی حیاتی است. پروتئین برای حفظ سیستم ایمنی قوی، تنظیم هورمون ها و کمک به رشد عضلات حیاتی است .

بهترین زمان برای خوردن پروتئین

اکنون که اهمیت پروتئین را می دانیم، وقت آن است که به این سوال پاسخ دهیم: بهترین زمان برای خوردن آن چه زمانی است؟ جالب است که تحقیقات نشان می دهد که وقتی صحبت از مصرف پروتئین می شود، فقط مقدار کل آن نیست. در واقع، زمان بندی و توزیع پروتئین در طول وعده های غذایی شما می تواند به همان اندازه مهم باشد.

پاسخ کوتاه این است که واقعاً هیچ زمان نادرستی از روز برای خوردن پروتئین وجود ندارد. این یک درشت مغذی ضروری است که بدن شما همیشه پس از مصرف آن از آن استفاده می کند. در واقع، خوردن پروتئین در نقاط مختلف در طول روز برای سلامتی شما بسیار مفید است. این را می توان به راحتی با مصرف میان وعده های غنی از پروتئین در صورت نیاز و اطمینان از اینکه وعده های غذایی اصلی شما سرشار از پروتئین سالم است به دست آورد. اگر برای شما مناسب است، افزودن پودر پروتئین با کیفیت خوب به رژیم غذایی شما می تواند مصرف کلی پروتئین روزانه شما را افزایش دهد.

پاسخ طولانی تر به این سوال واقعاً بستگی به این دارد که می خواهید پروتئین رژیم غذایی برای شما چه کاری انجام دهد. از آنجایی که پروتئین رژیمی دارای طیف وسیعی از عملکردهای بدن است، می‌توانید آن را در زمان‌های خاصی مصرف کنید تا سیستم‌های خاص بدن را بهینه کنید. شایع ترین دلیلی که مردم می خواهند مصرف پروتئین خود را افزایش دهند، تقویت رشد و ترمیم عضلات است. اما پروتئین رژیم غذایی می تواند به هورمون ها، شناخت و ایمنی شما نیز کمک کند. بیایید به این حوزه های سلامتی نگاه کنیم و بررسی کنیم که بهترین زمان برای خوردن پروتئین چه زمانی است.

مطالب مرتبط:  تفاوت بین دستگاه کره گیر تجاری و کره گیر خانگی

با مراجعه به گروه صنعتی بتین میتوانین با بهترین دستگاه های کره گیر تمامی آجیل ها برای دریافت انواع پروتئین ها ، دستگاه کره گیر خانگی ، دستگاه ارده گیر خانگی  و دستگاه شالی کوب خانگی را خریداری کنید.

بهترین زمان برای مصرف پروتئین برای رشد عضلات

وقتی صحبت از افزایش اندازه عضلات (هیپرتروفی) می شود، زمان مصرف پروتئین بسیار مهم است. مصرف پروتئین بلافاصله بعد از تمرین بسیار مهم است، زیرا باعث ریکاوری سریع‌تر عضلات و تقویت سنتز عضلات می‌شود. این دوره پس از تمرین اغلب “پنجره فرصت آنابولیک” نامیده می شود که در طی آن بدن برای جذب مواد مغذی آماده می شود. خوردن پروتئین با کیفیت بالا در حدود 30 دقیقه و تا 12 ساعت پس از ورزش شدید به تحریک رشد بافت عضلانی جدید کمک می کند . علاوه بر این، مصرف یک وعده غذایی غنی از پروتئین قبل از خواب نیز می تواند به رشد و ترمیم عضلات در طول خواب کمک کند. بنابراین، برای کسانی که روی رشد عضلانی تمرکز می کنند، اولویت دادن به مصرف پروتئین بعد از ورزش و قبل از خواب می تواند مفید باشد.

بهترین زمان برای خوردن پروتئین برای سلامت هورمون

پروتئین نقش مهمی در تنظیم هورمون ها در بدن ما دارد. هورمون ها پیام رسان های شیمیایی هستند که عملکردهای ضروری بدن مانند اشتها، متابولیسم و ​​خواب را تنظیم می کنند. رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند با کمک به تولید هورمون هایی مانند انسولین، گلوکاگون و گرلین به حفظ تعادل هورمونی کمک کند . تولید ملاتونین همچنین به در دسترس بودن اسید آمینه تریپتوفان از رژیم غذایی بستگی دارد که به طور طبیعی در گوشت، تخم مرغ و لبنیات وجود دارد. بنابراین، مصرف منظم پروتئین در طول روز می تواند به تعادل سطح هورمون ها و ارتقای سلامت کلی کمک کند.

بهترین زمان برای خوردن پروتئین برای سلامت مغز

پروتئین برای سلامت بهینه مغز ضروری است زیرا بلوک های ساختمانی برای انتقال دهنده های عصبی، پیام رسان های شیمیایی که سیگنال ها را بین نورون ها منتقل می کنند، فراهم می کند. آنها مسئول عملکردهای مختلف در سیستم عصبی مرکزی مانند حافظه، خلق و خو و عملکرد شناختی گسترده تر هستند. در حالت ایده آل، شما می خواهید روز خود را با یک وعده غذایی غنی از پروتئین شروع کنید. خوردن پروتئین برای صبحانه در صبح به شروع روز کمک می کند و شما را برای موفقیت آماده می کند.

مطالب مرتبط:  آیا میوه خشک برای شما مفید است؟ دیدگاه یک متخصص تغذیه

پروتئین آمینواسیدهای دوستدار مغز و سوخت لازم برای مقابله با وظایف ذهنی سخت و تفکر انتقادی را در اختیار شما قرار می دهد. دریافت پروتئین کافی می تواند عملکرد شناختی مطلوب را تضمین کند و احتمال مه مغزی را در طول روز کاهش دهد. خوردن یک صبحانه سالم سرشار از پروتئین همچنین می تواند به تثبیت سطح قند خون و کاهش هوس خوردن غذاهای شیرین در اواخر روز کمک کند.

بهترین زمان برای خوردن پروتئین
بهترین زمان برای خوردن پروتئین

پروتئین گیاهی در مقابل پروتئین حیوانی: آیا هر کدام بهتر است؟

هنگام دریافت فیکس پروتئین، معمولاً به دو دسته اصلی فکر می کنیم: پروتئین های حیوانی و گیاهی. هر نوع مزایا و معایب خود را دارد که باید در نظر گرفته شود.

پروتئین گیاهی

مزایا: پروتئین‌های گیاهی که در غذاهایی مانند آجیل ، دانه‌ها ، عدس، کینوا و توفو یافت می‌شوند ، معمولاً ارزان هستند، به راحتی آماده می‌شوند و در اکثر سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی به راحتی در دسترس هستند. آنها همچنین دارای فیبر ، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی سالم هستند.

معایب: یک اشکال پروتئین های گیاهی این است که معمولاً ناقص هستند و یک یا چند اسید آمینه ضروری را ندارند. با این حال، می توان با مصرف انواع پروتئین های گیاهی در طول روز بر این مشکل غلبه کرد. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید اگر به منابع پروتئینی گیاهی نگاه می کنید این است که آنها باید به درستی پخته شوند تا فراهمی زیستی آنها افزایش یابد . و، در واقع باید مقدار زیادی غذا بخورید یا وعده های بزرگ تری داشته باشید تا به همان میزان پروتئینی که همتایان گوشتی آن ها دریافت می کنید، دریافت کنید.

پروتئین حیوانی

مزایا: پروتئین حیوانی موجود در گوشت ، ماهی ، تخم مرغ و لبنیات معمولاً کامل است، به این معنی که حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری است که ما نمی توانیم در داخل تولید کنیم. علاوه بر این، اغلب در دسترس زیستی‌تر است، به این معنی که ما می‌توانیم هزینه کمتری از آن بخوریم، زیرا بدن می‌تواند به طور موثر از آن استفاده کند.

مطالب مرتبط:  فرآیند تولید کره بادام زمینی در یک کارخانه

معایب: برخی افراد به دلیل نگرانی در مورد اثرات زیست محیطی و ملاحظات اخلاقی در مورد کشاورزی حیوانات، از مصرف پروتئین حیوانی اجتناب می کنند. همچنین، پروتئین حیوانی نسبت به پروتئین های گیاهی گران تر بوده و زمان بیشتری برای تهیه آن نیاز دارد. به یاد داشته باشید، هر دو نوع پروتئین در یک رژیم غذایی متعادل جایگاهی دارند و بهترین انتخاب به نیازهای غذایی فردی و ملاحظات اخلاقی شما بستگی دارد.

هضم و جذب پروتئین: چگونه اتفاق می افتد؟

برای اینکه بیشترین بهره را از پروتئین دریافتی خود ببرید، حمایت از هضم و جذب ضروری است. همه چیز از معده شروع می شود، جایی که شیره معده پروتئین را به اجزای کوچکتر تجزیه می کند. آیا می دانستید PH معده شما به طور طبیعی اسیدی است، معمولاً حدود ۲؟ معده شما اسید هیدروکلریک و یک آنزیم پروتئولیتیک (شکن پروتئین) به نام پپسین تولید می کند که پروتئین های بزرگ را به بلوک های سازنده اسید آمینه کوچکتر تجزیه می کند.

سپس این آمینو اسیدها به روده کوچک منتقل می‌شوند و در آنجا جذب می‌شوند. یکی از راه‌های تقویت این فرآیند این است که هر زمان که پروتئین مصرف می‌کنید، از غذاهای غنی از آنزیم استفاده کنید. اینها شامل مرکبات مانند لیموترش و لیمو و میوه های استوایی مانند آناناس تازه، پاپایا و کیوی است. زنجبیل همچنین برای گوارش شما بسیار مفید است و برای حمایت از تجزیه پروتئین رژیم غذایی بسیار عالی است. هنگامی که این آنزیم ها کار خود را انجام دادند، بدن شما اسیدهای آمینه را به جریان خون جذب می کند که می تواند برای عملکردهای مختلف بدن استفاده شود.

بهترین زمان برای خوردن پروتئین: صبح، بعد از ظهر یا شب؟

بهترین زمان برای خوردن پروتئین با توجه به بسیاری از عوامل فردی متفاوت است. درک بهترین زمان برای خوردن پروتئین، انواع پروتئین مناسب برای رژیم غذایی و نحوه حمایت از هضم و جذب آن، کلید رسیدن به بهترین نتایج سلامتی است. چه برای رشد عضلانی ، سلامت مغز، تعادل هورمونی یا حمایت از سیستم ایمنی، ترکیب موثر پروتئین در وعده های غذایی شما به طور قابل توجهی به سلامت کلی شما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *