چگونه دسرهای سالم درست کنیم

اگر از آن دسته افرادی هستید که مطمئن می شوند همیشه جا برای دسر وجود دارد، این برای شماست. حقیقتاً، راه‌هایی برای ارضای هوس شیرینی وجود دارد، بدون اینکه رژیم غذایی شما را از بین ببرد یا باعث مشکلات سلامتی شود.

چند تغییر در برخی از آثار کلاسیک محبوب معمولاً تمام چیزی است که لازم است. گاهی اوقات ممکن است خطوط حتی تار شوند – دسر برای صبحانه؟ در ادامه چند روش ساده برای درست کردن دسرهای سالم را بخوانید. همینطور با دستگاه کره گیر بتین و دستگاه ارده گیر بتین میتوانید انواع دسر های خوشمزه را درست نمایید.

دسرها بیشتر اوقات عالی هستند 

دسرها اغلب به عنوان یک غذا “گاهی” در نظر گرفته می شوند. با این حال، تا زمانی که در مورد مواد تشکیل دهنده خود باهوش باشید، می توانید به راحتی یک دسر را به یک غذای سالم تبدیل کنید. اینجا جایی است که به شما اطلاع خواهم داد – من اینجا نیستم که چرخ را دوباره اختراع کنم. برخی از غذاهای کلاسیک وجود دارند که به دلایلی کلاسیک هستند. آنها بی شرمانه همانی هستند که هستند و دقیقاً به همین دلیل است که ما آنها را دوست داریم. 

به عنوان مثال، کرم بروله یک دسر شگفت انگیز است. چقدر خدایی است وقتی قاشق شما آن رویه قند تلخ را می چشند تا یک کاستارد مخملی وانیلی پنهان شده در زیر آن آشکار شود؟ ما با خوشحالی می‌توانیم چنین دسر فوق‌العاده‌ای را دقیقاً در دسته دسرها، جایی که (فعلاً) به آن تعلق دارد، بگذاریم. با این حال، در اینجا چند نکته و ایده وجود دارد که چگونه دسر مورد علاقه خود را تقویت کنید تا کمی سالم تر باشد. 

از روغن نارگیل در دسرها استفاده کنید

در حالی که من از طرفداران زیادی کره هستم، فکر می کنم روغن نارگیل جایگزین ارزشمندی برای بسیاری از دسرهای مختلف است. کیک ها، پودینگ ها و کلوچه ها همگی می توانند با روغن نارگیل به خوبی کار کنند. فقط به یاد داشته باشید که طعم پایانی گاهی اوقات کمی متفاوت خواهد بود. به طور معمول، دسرهای شکلاتی یا نارگیلی با روغن نارگیل به عنوان جزء چربی بهترین کار را دارند. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است، بنابراین در هنگام پخت مانند کره عمل می کند. 

مطالب مرتبط:  فواید منظم آجیل خوردن

به علاوه، طیف وسیعی از فواید سلامتی روغن نارگیل وجود دارد که می‌توانید به عنوان بخشی از لذت بردن از هر دسر از آن لذت ببرید. گنجاندن یک چربی سالم مانند روغن نارگیل یک راه عالی برای القای «سیری» است، بنابراین شما نیازی به مصرف کل پودینگ ندارید. روغن نارگیل همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی ملایم است و در عین حال به کاهش وزن بدن نیز کمک می کند .

چگونه دسرهای سالم درست کنیم
چگونه دسرهای سالم درست کنیم

جایگزین های آرد را کشف کنید

مگر اینکه تا به حال نیاز به امتحان جایگزین های آرد نداشته باشید، این یکی ممکن است کمی دلهره آور باشد. اکثر بیماران سلیاک با دنیای آرد بادام، گندم سیاه یا آرد برنج آشنا هستند. سپس دانه چیا و کنجاله بذر کتان وجود دارد. همه اینها می توانند جایگزین سالمی برای آرد گندم سفید معمولی باشند. با این حال، اگر می‌خواهید یک رویکرد ساده برای آردهای مختلف برای دسرها داشته باشید، من آرد جو دوسر یا آرد املا را توصیه می‌کنم.

هر آرد دارای خواص پخت و پز متفاوت و همچنین بسیاری از مواد مغذی سالم است. دانه های کتان و چیا دارای اسیدهای چرب ضروری امگا 3 هستند . کنجاله بادام سرشار از ویتامین E و فیبر است . آرد اسپلد سرشار از ویتامین B است. بنابراین، مقداری آزمایش همیشه ایده خوبی است. 

به عنوان مثال، استفاده از آرد بادام در پودینگ نتیجه نهایی مرطوب، کمی شیرین و خوشمزه می دهد. بنابراین در این دستور العمل ها عالی است. آرد گندم سیاه مزه ای آجیلی دارد و می تواند کاملاً خشک باشد، بنابراین برای کرپ هایی که با شربت افرا و موز بریزید عالی است. در حالی که آرد املا شبیه آرد سفید معمولی است، بنابراین می توان آن را با گرم با یک نتیجه نهایی آشنا عوض کرد. هنگامی که احساس راحتی در مورد نحوه عملکرد جایگزین های آرد در زمینه سایر مواد تشکیل دهنده دسر کردید، در کمترین زمان ممکن انواع دسرهای خوشمزه و سالم را ایجاد خواهید کرد.

مطالب مرتبط:  مضرات کره بادام زمینی

آجیل و دانه ها را اضافه کنید

اکنون این یک واقعیت قطعی است که آجیل و دانه‌ها مملو از فواید سلامتی هستند. از کمک به کاهش وزن گرفته تا حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی، سیستم عصبی، مغز، هورمون ها و سلامت دستگاه گوارش. به عنوان یک متخصص تغذیه، اینجاست که دوست دارم مرزهای نحوه تعریف دسرها را آزمایش کنم. وقتی تابستان فرا می رسد، من عاشق درست کردن کرامبل هلو و تمشک هستم. با استفاده از جو ، آجیل و دانه ها حتی بهتر می شود . در واقع، آنقدر مفید است که فکر می کنم برای صبحانه با ماست طبیعی ایده آل است. 

واقعاً سناریوی دسری وجود ندارد که به نظر من با افزودن آجیل نتوان آن را بهبود بخشید. به جز کرم بروله… مطمئنم که آجیل آن یکی را خراب می کند. با این حال، به طور کلی، بیشتر پودینگ ها و کرامبل ها با اضافه کردن ترد و تنوع مغزها یا دانه ها خوشمزه هستند. آنها همچنین روی بستنی، مرنگ یا خامه فرم گرفته ساده با توت فرنگی به خوبی له می شوند. 

حتی بهتر از افزودن آجیل یا دانه به دسرتان این است که واقعاً نیازی به تلاش اضافی نیست. این می تواند پاشیدن آجیل کاج یا تخمه آفتابگردان در ظرف شما باشد. یا می توانید فانتزی باشید و فندق یا بادام را به آرامی در فر تفت دهید. شما حتی می توانید با آجیل به صورت کامل غذا بخورید و آنها را به عنوان ماده اصلی جشن بگیرید. مثل یک کیک پرتقالی بادام ساده. تنها با استفاده از تعداد انگشت شماری از مواد تشکیل دهنده و خوبی بادام ، این یک نمونه بارز از ظاهر یک دسر سالم است.

به جای کیسه های شکر از میوه های خشک استفاده کنید

یکی از راه های آسان و سالم برای جلوگیری از شیرینی بیمارگونه دسرهای مملو از شکر، استفاده از میوه های خشک است. اینجا جایی است که آلو، خرما، انجیر و زردآلو خشک می درخشند. البته استفاده از میوه های تازه همیشه یک گزینه عالی برای شیرینی لطیف در دسرها است. با این حال، گاهی اوقات، میوه‌های خشک شیرینی غلیظ و تقریباً کاراملی را به شما می‌دهند که واقعاً در یک دسر می‌خواهید. 

مطالب مرتبط:  تند کردن بادام زمینی

یک مثال عالی از این پودینگ خرما چسبناک است. خرما دارای بافتی کمی نرم و جویدنی است که به دسرهای شیرین بسیار مناسب است. با این حال، نسخه های سنتی این پودینگ را می توان با انواع مختلف شکر، شربت و همچنین خود خرما غلبه کرد. واقعاً فکر نمی کنم لازم باشد.

خورش یا شکار کردن میوه، قندها و عطرهای طبیعی درون را به ارمغان می آورد. جفت کردن آن ها با ادویه هایی مانند جوز هندی، میخک یا دارچین یک راه فوق العاده گرم کننده برای جشن گرفتن آنها در دسرها است. علاوه بر این، بدون اینکه متوجه شوید از فواید میوه خشک برای سلامتی بهره مند می شوید. آلو خشک به سلامت استخوان ها کمک می کند، در حالی که خرما بدون شک سالم ترین میوه خشک است . 

دسرهایی که سالم هستند، راحت تر از آن چیزی است که فکر می کنید

مطمئناً می توانید کیک خود را نیز بخورید و بخورید. ایجاد تغییرات کوچک در عادات غذایی بهترین راه برای سلامتی هر روز است. چرا با دسر شروع نکنیم؟ برای فواید سلامتی، مقداری آجیل، دانه یا ادویه اضافه کنید. از غذاهای طبیعی شیرین مانند عسل و میوه های خشک استفاده کنید. یا ترکیبی از همه چیز را برای ایجاد مورد دلخواه جدید خود امتحان کنید. و بله، از گهگاه کرم بروله، دقیقاً همانطور که هست لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *