مضرات کره بادام زمینی

کره بادام زمینی می تواند بخش سالمی از یک رژیم غذایی متعادل باشد، فقط مقدار کمی آن حاوی مقدار زیادی پروتئین، چربی های سالم و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

با این حال، شکر اضافه شده، نمک و روغن های ناسالم ممکن است آن را بیشتر به یک غذای ناسالم تبدیل کند و افراد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی یا آجیل ممکن است مجبور باشند به طور کامل از آن اجتناب کنند.

کره بادام‌زمینی معمولاً از آسیاب کردن بادام‌زمینی‌ها به شکل خمیری درست می‌شود. این کار را می توان با استفاده از غذاساز یا مخلوط کن انجام داد. کره بادام زمینی به دست آمده معمولاً با مواد اضافی مانند شکر و نمک مخلوط می شود تا طعم و بافت آن بهبود یابد.

کره بادام زمینی غذای محبوبی است که افراد زیادی از آن لذت می برند. در حالی که به طور کلی به عنوان یک غذای سالم و مغذی در نظر گرفته می شود، برخی از عوارض جانبی بالقوه وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. در اینجا 10 عارضه جانبی احتمالی کره بادام زمینی وجود دارد:

واکنش آلرژیک

برای برخی افراد، بادام زمینی یا کره بادام زمینی می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. علائم آلرژی به بادام زمینی می تواند شامل کهیر، تورم، مشکل در تنفس و آنافیلاکسی باشد.

مضرات کره بادام زمینی
مضرات کره بادام زمینی

افزایش وزن

کره بادام زمینی کالری و چربی بالایی دارد ، بنابراین خوردن آن در مقادیر زیاد می تواند به افزایش وزن کمک کند. مهم است که آن را در حد اعتدال مصرف کنید و آن را با سایر غذاهای سالم به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کامل متعادل کنید.

مطالب مرتبط:  روغن زیتون فرابکر چیست؟

سدیم بالایی دارد

برخی از مارک های کره بادام زمینی ممکن است سرشار از سدیم باشند که در صورت مصرف بیش از حد می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری قلبی شود.

آلودگی احتمالی با کپک یا آفلاتوکسین

بادام زمینی مستعد رشد کپک است که می تواند آفلاتوکسین تولید کند که ترکیبات سمی هستند. در حالی که اکثر مارک های کره بادام زمینی برای کاهش خطر آلودگی فرآوری می شوند، هنوز هم ممکن است حاوی سطوح پایین آفلاتوکسین باشد.

ناراحتی معده

خوردن زیاد کره بادام زمینی در یک زمان می تواند باعث ناراحتی معده و نفخ شود. این امر به ویژه در افرادی که عادت به خوردن زیاد بادام زمینی یا کره بادام زمینی ندارند رایج است.

مصرف زیاد آن می تواند باعث زخم معده شود

مصرف مقادیر زیاد کره بادام زمینی می تواند پوشش معده را تحریک کند که می تواند منجر به ایجاد زخم شود.

تداخل با داروهای رقیق کننده خون

بادام زمینی و کره بادام زمینی حاوی سطوح بالایی از ویتامین K هستند که می تواند با اثربخشی داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین تداخل داشته باشد.

مشکل در بلع

برای برخی افراد، بافت کره بادام زمینی می تواند بلع آن را دشوار کند، به خصوص اگر با غذاها یا مایعات دیگر مخلوط نشود.

می تواند علائم بیماری التهابی روده را بدتر کند

هضم بادام زمینی و کره بادام زمینی ممکن است دشوار باشد و علائم بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو را بدتر کند.

می تواند باعث آکنه شود

بادام زمینی و کره بادام زمینی حاوی روغن هایی هستند که می توانند منافذ را مسدود کرده و به ایجاد آکنه کمک کنند. این امر به ویژه برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند صادق است.

مطالب مرتبط:  تولید روغن گیاهی با دستگاه ارده گیر

تفاوت بین کره بادام زمینی، کره بادام زمینی طبیعی و پخش کره بادام زمینی چیست؟

آیا تفاوت معنی داری بین کره بادام زمینی، کره بادام زمینی طبیعی و کره بادام زمینی پخش شده وجود دارد؟کدام یک سالم تر است؟

طبق قوانین ، کره بادام زمینی باید حداقل 90 درصد بادام زمینی داشته باشد. تنها مواد مجاز دیگر نمک، شیرین کننده ها و روغن های گیاهی هیدروژنه هستند. بیشتر کره‌های بادام‌زمینی طبیعی فقط حاوی بادام‌زمینی هستند، اما همچنان باید از همان معیارها پیروی کنند. سایر مارک هایی که حاوی هر چیزی خارج از سه ماده اضافی مجاز هستند باید برچسب “کره بادام زمینی پخش شده” داشته باشند و همچنان باید حاوی 90 درصد بادام زمینی باشند. (بسیاری از روغن های کره بادام زمینی حاوی روغن پالم هستند که چربی اشباع شده بیشتری نسبت به روغن های گیاهی هیدروژنه موجود در کره بادام زمینی معمولی یا طبیعی دارد.)

بنابراین، کدام یک را باید انتخاب کنید؟ که بستگی دارد. کره بادام زمینی معمولی بر اساس پایگاه داده مواد مغذی حاوی یک گرم چربی اشباع شده و دو گرم شکر بیشتر از برند پرفروش کره طبیعی است. همان مارک کره بادام زمینی طبیعی همچنین حاوی یک گرم پروتئین بیشتر از کره بادام زمینی معمولی است. با این حال، همیشه مهم است که برچسب ها را به دقت بخوانید زیرا انواع و هیبریدهای زیادی (مانند کره بادام زمینی طبیعی برای انتخاب وجود دارد.

اگر در مورد مصرف چربی های اشباع شده خود سختگیر هستید، شاید بهتر است از کره بادام زمینی طبیعی استفاده کنید، اما اگر این فقط به اولویت است، فقط بدانید که هنوز مقدار قابل توجهی از مواد مغذی را از کره بادام زمینی مورد علاقه خود دریافت خواهید کرد. .

مطالب مرتبط:  دانه های کنجد

آیا کره بادام زمینی با وجود اینکه حاوی چربی اشباع شده است سالم است ؟

یک وعده کره بادام زمینی حاوی حدود سه گرم چربی اشباع شده است که برای بسیاری از افراد سالم بسیار زیاد به نظر می رسد. با این حال، به گفته کارشناسان تغذیه، مزایای خوردن کره بادام زمینی بیشتر از مضرات آن است. به دلیل چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن، همچنان می تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد.

چربی کره بادام زمینی
چربی کره بادام زمینی

دلایلی که چرا کره بادام زمینی برای برخی افراد خوب نیست 

اگر بعد از خوردن بادام زمینی علائم گوارشی مانند نفخ ، گاز معده، درد معده یا اسهال داشته باشید، ممکن است دچار عدم تحمل غذایی شوید. عدم تحمل غذایی شدید نیست، اما می تواند ناخوشایند باشد.

حساسیت به بادام زمینی بسیار جدی تر است. زمانی است که سیستم ایمنی بدن شما نسبت به یک ماده خارجی مانند بادام زمینی بیش از حد واکنش نشان می دهد. علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بثورات، کهیر
  • خارش چشم، آبریزش بینی، خارش گلو
  • سرفه کردن، عطسه کردن

آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک شدید و تمام بدن است. این به طور بالقوه تهدید کننده زندگی است، با علائمی مانند:

  • تورم لب ها، زبان و گلو
  • مشکل تنفس، خس خس سینه
  • ضربان قلب تند
  • سردرگمی، گفتار نامفهوم
  • سرگیجه، غش
  • حالت تهوع، استفراغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *