خواص کره انبه برای سلامتی بدن چیست؟

فواید کره انبه چیست؟

کره انبه یک کرم موضعی است که از روغن هسته انبه تهیه می شود که امروزه به یک مکمل محبوب پوست تبدیل شده است.

متخصصان زیبایی می گویند کره انبه می تواند پوست را نرم کند، در برابر آسیب های خورشید از پوست محافظت کند و ترک های پوستی را درمان کند.

در ادامه این مقاله به فواید درمانی کره انبه برای سلامت بدن و همچنین عوارض و مضرات آن می پردازیم.

فواید کره انبه برای سلامت بدن

 به طور کلی باعث جوش نمی شود

کره انبه حاوی موادی نیست که پوست را تحریک کند و به طور کلی باعث ایجاد جوش نمی شود، حتی اگر پوست حساسی دارید.

یک استثنا: اگر آکنه دارید، بهتر است از استفاده کره انبه روی صورت خود اجتناب کنید.

اثر محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد

انبه حاوی اسید سالیسیلیک و آنتی اکسیدان هایی است که از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. مهمتر از همه، انبه سرشار از ویتامین های C و E است. یک مطالعه در سال 2012 نشان می دهد که وقتی این دو ماده با هم ترکیب شوند، از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت کنند.

سازگار با پوست

کره انبه حاوی چندین ویتامین است که برای پوست مفید است و می تواند به ویژه برای مرطوب کردن پوست خشک مفید باشد.

بدون بو

اگرچه ممکن است انتظار بوی میوه ای داشته باشید، اکثر مردم بوی خفیفی از کره انبه را گزارش می دهند.

ضد باکتری و ضد میکروب است

کره انبه ممکن است خواص ضد باکتریایی داشته باشد. در یک مطالعه در سال 2020، پشم تیمار شده با روغن هسته انبه کمتر مستعد ابتلا به انواع مختلف باکتری بود.

می تواند موهای شما را براق کند

از آنجایی که کره انبه پوست را نرم می کند، می تواند درخشندگی طبیعی موهای شما را افزایش داده و خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر را کاهش دهد.

مطالب مرتبط:  کره نارگیل

چه چیزی در کره انبه وجود دارد که آن را بسیار خاص می کند؟

انبه سرشار از مواد مغذی است، به همین دلیل است که یک غذای اصلی در سراسر جهان است. آنها سرشار از فیبر، ویتامین ها (C، B6، A، E و غیره) و مواد معدنی هستند.

آنها همچنین منبع خوبی از فولات، پتاسیم، کلسیم و بتاکاروتن هستند.

بسیاری از ویتامین های موجود در انبه قدرت التیام بخشیدن به پوست را دارند، بنابراین منطقی است که کره انبه نیز همین خواص را داشته باشد.

در واقع کره انبه به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب (مملو از اسید اولئیک، استئاریک اسید و لینولئیک اسید) به عنوان جایگزینی در محصولات آرایشی و بهداشتی برای کره کاکائو توصیه می شود که از قدیم به عنوان نرم کننده پوست استفاده می شده است.

کره انبه به عنوان یک کرم موضعی می تواند مزایایی مانند نرم کننده پوست را به همراه داشته باشد و می تواند محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه دهد.

مطالعه سال 2020 که در بالا ذکر شد نشان داد که پشم تیمار شده با روغن دانه انبه میزان آسیب اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد – بنابراین ممکن است همین کار را برای پوست نیز انجام دهد.

کره انبه همچنین در یک مطالعه در سال 2008 برای درمان ترک‌خوردگی پاشنه پا عملکرد چشمگیری داشت.

محلول مبتنی بر کره انبه در کاهش اسکارها و ترک‌های پوستی و افزایش ماندگاری بهتر از لوسیون تولیدی تجاری عمل کرد. همچنین عملکرد مشابه یا بهتری در قابلیت مرطوب کنندگی داشت.

خواص کره انبه برای سلامتی بدن

کره انبه چه کاری نمی تواند برای شما انجام دهد؟

ممکن است آکنه را درمان نکند – و حتی ممکن است آن را بدتر کند

این یکی از استثناهای احتمالی از مزایای آن برای تقویت پوست است.

مطالب مرتبط:  کره گردو

روغن هسته انبه برای اکثر انواع پوست مناسب است. اما برخی از متخصصان، از جمله آکادمی پوست آمریکا، می گویند که کره های غنی از روغن – مانند کره انبه – می توانند منافذ شما را مسدود کرده و منجر به آکنه شوند (به خصوص اگر پوست چرب دارید).

اگر آکنه مزمن یا شدید دارید، ممکن است بخواهید قبل از استفاده از محصولات حاوی کره انبه روی صورت خود با پزشک یا متخصص خود صحبت کنید.

نمی تواند ترک های پوستی را برای همیشه درمان کند

این یکی دیگر از اظهارات رایج اما نادرست است.

آنتی اکسیدان های موجود در انبه، مانند ویتامین C، قرمزی و تیرگی پوست را کاهش می دهند. اما هیچ چیز نمی تواند به طور کامل از شر ترک های پوستی خلاص شود، با وجود محصولات بی شماری که ادعا می کنند این کار را انجام می دهند.

بنابراین در حالی که مالیدنکره انبه روی ترک های مضر نیست و از پیشرفت آن جلوگیری می کند، بعید است که موجب رفع کامل ترک های پوست شود.

نمی تواند بینایی شما را بهبود بخشد

درست است که انبه سرشار از ویتامین A است – ویتامینی که برای چشم مفید است – اما اگر به دنبال فوایدی برای چشمان خود هستید، احتمالا بهتر است انبه بخورید تا آن را به پوست خود بمالید.

دو راه آسان برای خوردن بیشتر انبه: آن را به سالاد مورد علاقه خود اضافه کنید یا آن را در دستور غذای خود قرار دهید.

اثرات و مضرات روغن انبه

گذاشتن غذا روی پوست عموماً توسط متخصصان توصیه نمی شود، اما کره انبه تاکنون هیچ واکنشی ایجاد نکرده است. با این حال، واکنش های آلرژیک همیشه ممکن است. در صورت سوزش، خارش یا قرمزی فورا پوست خود را شستشو دهید.

مطالب مرتبط:  روش نگهداری صحیح ارده کنجد

همیشه قبل از امتحان یک محصول جدید یک پچ تست انجام دهید.

کلام آخر

گفته می شود کره انبه به نرم و صاف شدن پوست کمک می کند و علائم پیری ناشی از اشعه ماوراء بنفش را به تاخیر می اندازد. اما محدودیت هایی برای دستیابی به آن وجود دارد. با استفاده از دستگاه کره گیر بتین به راحتی می توانید به تهیه کره انبه بپردازید.

این دستگاه می تواند انواع کره گیاهی را تولید کند، دستگاه کره گیر بتین دو کاره میباشد هم کره گیر است و هم دستگاه ارده گیر می باشد.

سوال پیش میاید که در دستگاه کره گیر چگونه کره گرفته میشود؟دستگاه کره گیر با برش، آسیاب و هم زدن با سرعت بالا کار می کند. 2 قسمت آسیاب سطح سنگ طبیعی وجود دارد که با انجام حرکات نسبی، دانه روغنی را به خمیر کره تبدیل می کنند، یکی با سرعت زیاد می چرخد ​​و دیگری ثابت است، به طوری که دانه روغنی که از بین سطوح سنگ طبیعی عبور می کند، تحت نیروهای برشی و اصطکاک زیادی قرار می گیرد. و در عین حال، آنها در فرکانس های بالا ارتعاش می کنند و تحت تأثیر نیروهای پیچیده با سرعت بالا می چرخند، گیاه روغنی برشته شده را می توان به طور موثری پراکنده، امولسیون، خرد و همگن کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بتین تماس حاصل فرمایید.

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *