آیا آجیل های ارگانیک سالم تر از سایر آجیل ها هستند؟

پاسخ کوتاه بله است. آجیل های ارگانیک در مقایسه با آجیل های معمولی انتخاب سالم تری هستند. حقیقتاً دلایل زیادی وجود دارد. با توجه به انبوهی از تحقیقات، ممکن است برخی از مزایای کلیدی برای خوردن آجیل ارگانیک نسبت به آجیل های معمولی وجود داشته باشد. درک اینکه چرا آجیل ارگانیک برای شما، خانواده و محیط زیست بهتر است بسیار مهم است. در ادامه بخوانید تا بدانید چه چیزی آجیل ارگانیک را به یک انتخاب سالم‌تر تبدیل می‌کند. اگر علاوه بر ارگانیک بودن آجیل کیفیت کره آن نیز برایتان مهم می باشد بهتر است خودتان کره بادام زمینی را با دستگاه کره گیر یا دستگاه ارده گیر تولید کنید تا از داشتن مواد نگهدارنده و اضافی خیالتان راحت باشد. با تماس با مشاوران بتین میتوانید در انتخاب دستگاه خود راهنمایی بگیرید.

آجیل بسیار سالم است، در واقع

آجیل ها به دلایل مختلفی باورنکردنی هستند . آجیل های ارگانیک دارای چربی های غیراشباع سالم برای قلب هستند که به کاهش التهاب و خطر بیماری قلبی کمک می کند. آنها همچنین سرشار از مواد معدنی مهم مانند منیزیم ، روی ، سلنیوم و منگنز هستند. این مواد معدنی برای عملکرد روزمره سیستم ایمنی بدن ما حیاتی هستند، به علاوه سلامت پوست و عملکرد هورمون ها را حفظ می کنند.

نکته مهم این است که آجیل یکی از بهترین منابع غذایی ویتامین E است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان حیاتی است که توسط بدن برای خاموش کردن رادیکال های آزاد و جلوگیری از آسیب سلولی و DNA استفاده می شود. البته می دانیم که آجیل منبع غذایی مهمی از فیبر و پلی فنول ها است که به سلامت گوارش کمک می کند. و سرشار از پروتئین هستند که به ساخت عضله، سلول های ایمنی و … کمک می کند و پروتئین تقریبا برای همه چیز در بدن ضروری است!

مطالب مرتبط:  چگونه بادام زمینی به کره بادام زمینی تبدیل می شود؟

بنابراین می دانیم که آجیل بخش مهمی از اکثر رژیم های غذایی سالم را تشکیل می دهد.

آجیل ارگانیک چیست؟

به عبارت ساده، آجیل های ارگانیک آنهایی هستند که بدون استفاده از آفت کش ها و کودهای مصنوعی رشد می کنند. اگر طبق استانداردهای کشاورزی ارگانیک رشد کنند، ممکن است ارگانیک باشند.

چرا باید آجیل ارگانیک بخوریم؟

دلایل کوچک و بزرگی وجود دارد که چرا آجیل های ارگانیک (و به طور کلی مواد غذایی ارگانیک) انتخاب بهتری برای ما به عنوان مصرف کننده هستند. در حالی که ممکن است این درست باشد که هزینه محصولات ارگانیک بالاتر است، هزینه طولانی مدت برای محیط زیست و سلامت ما ممکن است بیشتر باشد.

قبل از اینکه به دلایل سلامتی بپردازیم که چرا آجیل های ارگانیک سالم تر هستند، اجازه دهید نگاهی به بحث سطح کلان برای انتخاب محصولات ارگانیک بیندازیم.

خوردن آجیل ارگانیک برای محیط زیست بهتر است

اولاً، خرید از تولیدکنندگان ارگانیک از مشاغل کوچک و محلی حمایت می کند.

کشاورزان ارگانیک در رقابت با تولیدکنندگان بزرگتر مواد غذایی کار سختی دارند. شیوه های آنها اغلب در مقیاس کوچکتر از کشاورزی معمولی انجام می شود. این بدان معناست که کشاورزان ارگانیک به احتمال زیاد کسب و کارهای مستقل و خانوادگی هستند. کسب‌وکارهای کوچک مانند تولیدکنندگان کشاورزی ارگانیک می‌تواند چالش بزرگی باشد تا با انجام کاری که دوست دارند امرار معاش کنند. خرید آجیل ارگانیک به حمایت از این کشاورزان کوچک کمک می کند و آنها را در تجارت نگه می دارد.

ما همچنین می دانیم که کشاورزی ارگانیک تأثیر مثبتی بر محیط زیست و اکوسیستم های محلی دارد.

شیوه های کشاورزی ارگانیک به تمیز نگه داشتن آب و خاک کمک می کند و به حفظ تنوع زیستی کمک می کند. کشاورزی ارگانیک برای محیط زیست بهتر است زیرا به نهاده های شیمیایی که می تواند آب و خاک را آلوده کند متکی نیست. کشاورزی ارگانیک همچنین استفاده از تناوب زراعی و محصولات پوششی را برای بهبود سلامت خاک و جلوگیری از فرسایش تشویق می کند.

مطالب مرتبط:  دانه های کاکائو چگونه فرآوری می شوند؟

استفاده از آفت کش ها و علف کش ها در کشاورزی معمولی می تواند منابع آب را آلوده کرده و به حیات وحش آسیب برساند. به نظر می رسد، زنبورها و حشرات مفید بخش مهمی از چرخه زندگی گیاهان، محصولات زراعی و خاک را تشکیل می دهند. کشاورزی ارگانیک و بیودینامیک اثر احیاکننده و ترمیمی دارد که ارزش پشت سر گذاشتن آن را دارد.

حتی برخی افراد می گویند آجیل های ارگانیک طعم بهتری نسبت به آجیل های معمولی دارند. این به این دلیل است که روش‌های کشاورزی سنتی، عملکرد را بر غذای باکیفیت و سالم ترجیح می‌دهند. از این رو، ظاهر و اندازه غذاهای معمولی ممکن است چشمگیر باشد، اما طعم؟ گاهی اوقات می تواند چیزهای زیادی را به دلخواه بگذارد. در نتیجه، آجیل های ارگانیک ممکن است طعم کلی بهتری نسبت به همتایان معمولی خود داشته باشند.

حال بیایید گفتگو را برگردانیم و به اثرات مضر آفت کش ها نگاه کنیم. اکنون ما واقعاً می توانیم درک کنیم که چرا آجیل ارگانیک برای شما بهتر است.

آجیل ارگانیک
آجیل ارگانیک

آجیل های ارگانیک آفت کش کمتری دارند

آجیل های ارگانیک آفت کش کم دارند یا اصلا آفت کش ندارند. از آفت کش ها در کشاورزی برای محافظت از محصولات در برابر حشرات، قارچ ها و علف های هرز استفاده می شود. با این حال، این مواد شیمیایی می توانند حتی پس از برداشت روی محصولات، میوه ها و سبزیجات باقی بمانند.

آفت کش ها برای کشتن موجودات زنده طراحی شده اند. این بدان معناست که اگر در طول زمان در بدن شما جمع شوند، می توانند مضر باشند. مطالعات قرار گرفتن در معرض آفت کش ها را با انواع مشکلات سلامتی، از جمله سرطان، آسیب تولید مثل، و اختلال غدد درون ریز مرتبط می دانند.

مطالب مرتبط:  پودر پروتئین چگونه ساخته می شود؟

آجیل های ارگانیک بدون استفاده از آفت کش ها رشد می کنند، بنابراین لازم نیست نگران تجمع این مواد شیمیایی مضر در بدن خود باشید.

ترکیبات مضر زیادی در آفت کش ها وجود دارد که یکی از آنها کادمیوم است. کادمیوم یک فلز سنگین است که معمولا در سیگار و کودهای فسفاته یافت می شود . کادمیوم مانند تمام فلزات سنگین در خاک تجمع می یابد و توسط گیاهان جذب می شود. سمیت کادمیوم با آسیب کلیه، دمینرالیزاسیون استخوان و سرطان مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *