6 دستور العمل کره بادام هندی خوشمزه و مغذی

اگر به دنبال راهی خوشمزه و مغذی برای افزودن مقداری پروتئین اضافی و چربی های سالم به رژیم غذایی خود هستید، به دنبال کره بادام هندی نباشید . این ماده همه کاره را می توان در انواع دستور العمل ها، از غذاهای خوش طعم گرفته تا میان وعده های شیرین استفاده کرد. درست مانند بادام هندی، کره بادام هندی نیز سرشار از مواد مغذی است که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد، از جمله آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها. در اینجا، نگاهی می اندازیم به اینکه چرا کره بادام هندی بسیار خوب است و پنج دستور پخت مورد علاقه کره بادام هندی را با شما به اشتراک می گذاریم.

کره بادام هندی چیست و چرا برای شما مفید است؟

کره بادام زمینی نسبت به کره بادام زمینی کمی شیرین تر و ملایم تر است. تطبیق پذیری آن بیشتر از کره بادام است، اما به همان اندازه مغذی و خوشمزه است. کره بادام هندی منبع عالی چربی های سالم، کربوهیدرات های خوب، مواد معدنی و پروتئین است. آن‌ها سرشار از مس، فسفر، روی و منیزیم هستند.

پس چرا کره بادام هندی به جای بادام هندی مستقیم؟

من معتقدم کره های آجیل بزرگترین پیشرفت آجیل است که بشر اختراع کرده است. گاهی اوقات ریختن یک مشت آجیل در موسلی، برش ها یا دهان کمی کسل کننده می شود. بنابراین، گنجاندن کره های آجیل در رژیم غذایی شما یک راه جالب و خوشمزه برای افزایش مصرف آجیل و دانه است. این به طور خودکار مصرف مواد مغذی شما را افزایش می دهد ، زیرا آجیل سرشار از همه چیزهای مناسب است. بیایید ببینیم چرا به طور خاص کره بادام هندی بسیار سالم است. دستگاه های کره گیر و دستگاه های ارده گیر انقلابی در صنعت غذا ایجاد کرده اند. برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی کافیست با گروه صنعتی بتین تماس بگیرید.

فواید کره بادام هندی برای سلامتی

اولاً، سرشار از مواد مغذی مفید برای سلامتی است، از جمله:

  • چربی های تک غیر اشباع
  • چربی های چند غیر اشباع
  • فلز مس
  • فلز روی
  • فسفر
  • منیزیم
  • آرژنین
  • لیزین
  • تریپتوفان
  • پلی فنل های گیاهی
مطالب مرتبط:  انواع ارده تولیدی در داخل کشور

به طور کلی، مواد مغذی موجود در کره بادام هندی به طور بالقوه می تواند به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی کمک کند:

  • بهبود سلامت قلب و عروق
  • حفظ فشار خون سالم
  • از سطح کلسترول حمایت کنید
  • به ارتقای سلامت پوست کمک کنید

کره بادام هندی ممکن است خطر زوال عقل و دیابت را کاهش دهد

بسیاری از مطالعات در حال حاضر از مصرف آجیل برای کمک به کاهش التهاب و بهبود سلامت قلب و پیری حمایت می کنند. با این حال، تحقیقات در حال ظهور نشان داده است که بادام هندی در برابر از دست دادن حافظه و زوال عقل محافظت می کند . مطالعه اخیر منتشر شده  نشان داد که پوسته بادام هندی برزیلی ترکیبات فنولی مهمی را ایجاد می کند . این ترکیبات منحصر به فرد بادام هندی هستند و دارای فعالیت ضد التهابی قوی هستند که به کاهش پیشرفت بیماری آلزایمر کمک می کند.

6 دستور العمل کره بادام هندی

در اینجا شش روش فوق العاده خوشمزه برای استفاده از کره بادام هندی آورده شده است. چه یک غذای شیرین یا خوش طعم، غذای اصلی یا میان وعده ای که دنبال آن هستید – راه های زیادی برای لذت بردن از این کره آجیل فوق العاده وجود دارد.

1. ساندویچ کره بادام هندی و مربا

PB&J مورد علاقه شما ظاهر جدیدی دارد. این ساندویچ کلاسیک با افزودن کره بادام هندی ارتقای خوشمزه ای پیدا می کند. به سادگی کره بادام هندی و مربای مورد علاقه خود را (ما عاشق تمشک هستیم!) روی تکه های خمیر ترش یا هر نان با کیفیتی بمالید. فانتزی نیست، اما به همین دلیل کار می کند. 

2. کوکی های شکلاتی با کره بادام هندی

این دستور غذا برای همه دوستداران شکلات باید امتحان شود! این کوکی ها با طعم غنی شکلاتی و فواید سلامتی کره بادام هندی بسته بندی شده اند. کافی است 1 فنجان کره بادام هندی، 1/4 فنجان شکر، 1 تخم مرغ، عصاره وانیل، جوش شیرین، کمی نمک و 1/2 فنجان آرد را با هم ترکیب کنید. سپس 1/4 فنجان چیپس شکلات تلخ را داخل آن بریزید. خمیر را با قاشق روی سینی فر بریزید و در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 10-12 دقیقه بپزید.

مطالب مرتبط:  مزایا و معایب روغن ارده کنجد

3. اسموتی کره بادام هندی و موز

روز خود را با این اسموتی مغذی و خوشمزه شروع کنید. به سادگی کره بادام هندی، هر شیری که دوست دارید، 1 عدد موز بزرگ و کمی دارچین را در مخلوط کن بریزید. رعد اسا تا صاف. اگر اسموتی‌هایتان را خیلی سرد می‌پسندید، می‌توانید چند تکه یخ هم اضافه کنید.

4. فرنی کره بادام هندی خامه ای 

این یکی برای آن صبح‌هایی که می‌خواهید چیزی دلچسب و پرکننده داشته باشید عالی است. جو فرنی پخته شده را با کره بادام هندی، سیب خرد شده، دارچین و شیر ترکیب کنید. روی آن را با مقداری آجیل یا دانه های خرد شده برای ترد اضافی پر کنید.

5. پاپ کورن کره بادام هندی شیرین و شور

گویی پاپ کورن به اندازه کافی جذاب نیست! این دستور غذا برای ارضای هوس های شیرین و شور شما به یکباره عالی است. به سادگی 1/2 فنجان کره بادام هندی، 1/4 فنجان عسل و نمک را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​رو به پایین ذوب کنید. سپس آن را با یک کاسه بزرگ ذرت بو داده طبیعی ترکیب کنید. همانطور که هست میل کنید یا با مقداری شکلات چیپسی یا میوه خشک برای یک خوراکی خاص لذت ببرید.

دستور العمل کره بادام هندی
دستور العمل کره بادام هندی

6. مرغ بادام هندی تند

اگر هوس خوردن غذای خوشمزه ای دارید، این دستور غذا برای شما مناسب است.  این همه ویژگی های کاری گرم کننده را دارد، که دارای کمی ادویه و نت شیرین خاکی است که با یک ضربه کره بادام هندی آجیلی ارائه می شود. 

عناصر

  • 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • 1 عدد گوجه گیلاسی
  • 2-3 فلفل قرمز بزرگ، بدون دانه
  • 2 قاشق غذاخوری گارام ماسالا
  • 8 حبه سیر، خرد شده
  • 1 تکه زنجبیل به اندازه انگشت شست، خرد شده
  • 1/4 فنجان ماست یونانی
  • 4 ران مرغ، بدون استخوان
  • 1 شاخه گشنیز تازه
  • نمک و فلفل برای چشیدن
  • 3 قاشق غذاخوری کره بادام هندی
  • 500 میلی لیتر آب جوش
مطالب مرتبط:  خواص کره انبه برای سلامتی بدن چیست؟

روش

  1. در یک کاسه بزرگ، گارام ماسالا، سیر، زنجبیل، ماست، نمک و فلفل را به مرغ اضافه کنید. مخلوط کنید و بگذارید 10 دقیقه ماریناد شود.
  2. در همین حین، روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و گوجه فرنگی های گیلاسی را اضافه کنید تا پوست آن ها زغال شود. فلفل دلمه ای را اضافه کنید و 3 دقیقه به پختن ادامه دهید.
  3. فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را بردارید، روی آن را بپوشانید و کنار بگذارید.
  4. در ماهیتابه گرم شده مرغ را اضافه کنید و 8 تا 10 دقیقه یا تا زمانی که پخته شود تفت دهید.
  5. بردارید و کنار بگذارید.
  6. در حالی که مرغ در حال سرخ شدن است، پوست فلفل و گوجه فرنگی را جدا کنید.
  7. اینها را با کره بادام هندی دوباره داخل تابه اضافه کنید.
  8. سپس 500 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید و همه گوجه فرنگی ها را له کنید. هم بزنید و بگذارید 2-3 دقیقه بجوشد.
  9. مرغ خود را به تکه های بزرگ برش دهید و دوباره داخل سس بریزید. اجازه دهید مرغ به مدت 5 دقیقه بجوشد.
  10. مقداری ماست طبیعی و گشنیز تازه را اضافه کرده و با برنج دم کرده سرو کنید.

کره بادام زمینی یک جایگزین عالی برای کره بادام زمینی است و سرشار از مواد مغذی است که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. امیدواریم با این 5 دستور العمل آسان که کره بادام هندی را جشن می گیرند، الهام گرفته شده باشید تا آن را امتحان کنید. اگر به دنبال راهی سالم و خوشمزه برای افزودن تنوع به رژیم غذایی خود هستید، کره بادام هندی را امتحان کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *