میان وعده های سالم برای کمک به مطالعه و افزایش تمرکز

بنابراین، شما در انجام تکالیف کاملاً به چشمان خود عمل می کنید و یک مدار فرسوده از یخچال، کامپیوتر، تا حمام و پشت حک کرده اید؟

از برخی جهات، قرار گرفتن در انبوه مطالعه مانند قرار گرفتن در حالت بقا است. هنگامی که در حین کتاب‌ها فشار وارد می‌شود، حفظ انتخاب‌های سبک زندگی سالم می‌تواند دشوار باشد. زندگی اجتماعی شما ممکن است کمرنگ شود و شاید گیاهان آپارتمانی نیز می توانند توجه بیشتری را به خود جلب کنند. عادات غذایی خوب به نفع جایگزین های سریع و آسان کنار می رود. 

به یاد داشته باشید، غذاهایی که میل کنید، راحتی را ارائه می دهند، اما فاقد هر چیز دیگری هستند که ارزش غذایی داشته باشد. کافئین، شکر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است باعث تقویت مغزی کوتاه مدت شوند، اما پس از آن می توانند باعث یک فرو رفتن ذهنی بزرگ شوند. و این حلقه می تواند با تأثیرات بدی بر توانایی شما برای تمرکز، متمرکز ماندن و در نهایت گذراندن آن امتحانات ادامه یابد. 

یکی از بهترین راه‌ها برای حمایت از خود در این دوران سخت، مصرف تنقلات تقویت‌کننده مغز است. یک میان وعده سالم برای مطالعه باید هم آسان و هم مغذی باشد. در اینجا، ما چند تنقلات مطالعه ضروری را جمع بندی می کنیم که در حین انجام آزمایش بعدی، مغز شما را تقویت می کند. 

غذاهای مناسب برای تقویت قدرت مغز 

چه دانش آموز مدرسه باشید، چه دانش آموز دانشگاه یا فقط نیاز به حمایت از مغز خود دارید، غذاهایی که می خورید می توانند تمرکز و ظرفیت یادگیری شما را کاهش دهند یا از بین ببرند. مغز یک اندام انرژی زا است و حتی بیشتر در طول دوره های یادگیری، رشد و سازگاری. بنابراین، توجه به غذاهای با پروتئین بالا، چربی متوسط ​​و کربوهیدرات پیچیده در حین مطالعه بسیار مهم است. 

مطالب مرتبط:  کولین چیست و چرا مهم است؟

به مغز و بدن خود غذاهای مورد نیاز برای حمایت از توجه و یادگیری را بدهید. همچنین، دریافت درشت مغذی های مناسب برای مغز ممکن است به متابولیسم فردی شما بستگی داشته باشد. میوه ها و سبزیجات تازه ، پروتئین با کیفیت بالا و چربی های سالم پایه بسیار خوبی برای رژیم غذایی هر دانش آموزی است.

ملزومات سبک زندگی دانشجویی

ممکن است بدیهی باشد، اما دانش آموزی موفق بیشتر از داشتن میان وعده های سالم در دسترس است. مطمئناً، این کار تا حد زیادی کمک خواهد کرد، اما برخی عادات سبک زندگی دیگر وجود دارد که به همان اندازه مهم است که آنها را تقویت کنید. تلاش هماهنگ برای حفظ این عادات سبک زندگی در چرخش منظم به شما در حال حاضر و بعد در زندگی کمک خواهد کرد. نکات مهم برای خوب ماندن (و کسب نتایج عالی) به عنوان یک دانش آموز عبارتند از:

  • خواب با کیفیت (در مورد اینکه چرا خواب خوب اهمیت دارد بیشتر بخوانید )
  • قرار گرفتن در معرض هوای تازه و نور خورشید
  • ورزش و حرکت
  • هیدراتاسیون! (منظورم آب است نه نوشیدنی های انرژی زا)
  • تکنیک های کاهش استرس (ذهن آگاهی و تنفس عمیق)

میان وعده های مطالعه سالم

دانستن نحوه انتخاب میان وعده های مناسب در حین مطالعه آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. جالب اینجاست که برخی از سالم‌ترین میان وعده‌های غذایی مغز، خوشمزه‌ترین هم هستند. مانند کره بادام زمینی، شکلات تلخ، آجیل، دانه ها، آووکادو و زغال اخته همگی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند. غذاهایی که سرشار از پلی فنول هستند، و به طور طبیعی پروتئین و چربی بالایی دارند، توصیه های من برای مطالعه (و واقعاً، هر میان وعده!) هستند. امتیاز اضافی به غذاهایی می رسد که منابع طبیعی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 هستند، با تمرکز بر کولین و DHA برای عملکرد مغز. تخم مرغ، ماهی قزل آلا، تخمه آفتابگردان و دانه چیا همه در اینجا درجه بندی می کنند. 

مطالب مرتبط:  ارده کنجد و اشنایی با عملکرد دستگاه ارده گیر

برای الهام گرفتن از میان وعده های مطالعاتی دیگر ، این ایده ها را بررسی کنید:

  • خرمای پر شده با کره بادام زمینی
  • پودینگ چیا با زغال اخته تازه
  • گردو
  • حمص
  • پنیر کوتیج روی کراکر برنج قهوه ای
  • ماهی قزل آلا وحشی کنسرو شده
  • کراکر بذر
  • اسموتی های سالم
  • تخم مرغ آب پز سفت
  • زغال اخته شکلاتی تیره
  • میوه خشک شده
  • پنیر
  • تنقلات جلبک دریایی
  • ادامه
  • قلیه ماهی قزل آلا
  • گرانولای سالم با دانه های کنف
  • ناگت پوسته شکلات

3 میان وعده تقویت کننده مغز برای مطالعه

سازماندهی و درست کردن چند تنقلات زودتر از موعد، شما و مغزتان را در دراز مدت نجات می دهد. داشتن یک بشقاب از میان وعده های سالم برای خوردن در حالی که سرتان در کتاب است، اطمینان حاصل می کند که مواد مغذی مورد نیاز سیستم عصبی خود را برای عملکرد بهینه در اختیارتان قرار می دهید. این دستور العمل ها همگی از عملکرد مغز، شناخت، یادگیری و شکل گیری حافظه پشتیبانی می کنند . بنابراین، در تعطیلات بعدی مطالعه، این غذاهای سالم را بخورید تا انرژی شما را حفظ کند و تمرکز شما را افزایش دهد. 

آووکادو و قلیه سالمون روی کراکر دانه

یک میان وعده مناسب مطالعه نمی تواند ساده تر باشد. تقریباً هیچ زمان آمادگی لازم نیست، با این حال مزایای مغز بسیار زیاد است. چربی های سالم، پروتئین و فیبر، به علاوه فیبر برای سیری و سیر نگه داشتن شما. این لقمه های کوچک مرزه یک سلاح امگا 3 هستند . همه می دانند که ماهی سالمون یکی از بالاترین منابع امگا 3 است. با این حال، پختن فیله ماهی سالمون همیشه راحت نیست. این جایی است که قلیه ماهی قزل آلا (تخم‌های ماهی قزل آلا) وارد می‌شود. آنها در واقع منبع بهتری از امگا 3 DHA زیستی قابل دسترس نسبت به هر چیز دیگری هستند. تحقیقات در مورد اثرات محافظتی DHA در مغز در حال افزایش است. 

مطالب مرتبط:  کره پسته چیست و چگونه تهیه میشود؟

به سادگی ½ آووکادو را به قطعات لقمه ای برش دهید و روی چند کراکر دانه ای با کیفیت خوب سرو کنید. هر کراکر را با 1 قاشق چایخوری تزئین کنید. قلیه سالمون برای حداکثر فواید مغزی DHA. اگر طرفدار قلیه ماهی قزل آلا نیستید یا نمی توانید آن را تهیه کنید، یک تکه کوچک از ماهی آزاد شده دارای امگا 3 با کیفیت نیز هست.

راحت ترین میان وعده کره یا ارده مواد مغذی می باشد. ما در گروه صنعتی بتین بهترین دستگاه کره گیر ، بهترین دستگاه ارده گیر و بهترین دستگاه شالی کوب را برای شما با ضمانت نامه داریم تا با آن کره مواد مقوی را تولید کرده و از محصولات با موادافزودنی بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *