مزایا و معایب روغن ارده کنجد

روغن ارده کنجد در آشپزی و سالاد و مخصوصاً برای سرخ کردن غذا استفاده می شود. برخلاف روغن های مایع تجاری، این روغن می تواند تا 250 درجه سانتیگراد حرارت را بدون هیچ گونه آسیبی تحمل کند.

لازم است بدانید هنگام استفاده از روغن بوی مطبوع کنجد احساس می شود. در هنگام سرخ کردن، این بو کمی بیشتر خواهد بود، تقریباً بویی شبیه به کنجد بوداده.

طعم روغن کنجد نیز به شدت به ذائقه افراد بستگی دارد. افرادی که سال ها از روغن های ناسالم استفاده می کنند ممکن است آن را مطلوب ندانند.

اما بسیاری از مردم طعم روغن کنجد را مطلوب و دلپذیر می دانند. جالب اینجاست که پس از چند بار مصرف روغن کنجد، ممکن است نتوانید بوی روغن مایع را تحمل کنید.

خواص آرد کنجد


چربی ها انواع مختلفی دارند که در پزشکی به آنها چربی های مضر یا سالم می گویند. روغن کنجد سرشار از چربی های غیر اشباع است که تاثیر زیادی بر سلامت قلب دارند. این مشکل در کنترل میزان کلسترول و چربی های بد در اندام های بدن نیز موثر است.

مزایا و معایب روغن ارده کنجد

چربی در خون

روغن ارده کنجد بخورید و لاغر شوید!


شاید شنیده باشید که خوردن غذای سرخ شده باعث چاقی می شود یا برای جلوگیری از چاقی باید تا حد امکان از روغن کمتری استفاده کنید، اما ما به شما می گوییم که غذای خود را با روغن کنجد در حد اعتدال سرخ کنید. از غذالذت خواهید برد و وزن کم خواهید کرد.

افرادی بوده اند که تنها با تغییر روغن و استفاده از روغن کنجد، در ماه اول دو تا سه کیلو وزن کم کرده اند که غیرعادی نیست. روغن کنجد برخلاف روغن های بازار که طبیعت سرد دارند، گرم و مرطوب است و غذاهای با طبع گرم عمدتا برای کاهش وزن هستند.

مطالب مرتبط:  برنج قهوه ای

درمان ریشه ای یبوست با روغن ارده کنجد


روغن کنجد به عنوان یک ملین قوی در طب سنتی هنگام بروز برخی اختلالات گوارشی مانند یبوست استفاده می شود. روغن کنجد فعالیت روده انسان را افزایش می دهد.

اگر از یبوست رنج می برید اولین قدم در درمان تغییر روغن است. دور روغن های جامد و مایع بازار را خط بکشید و نتیجه را ببینید.

سایر خواص روغن ارده کنجد


مالیدن این روغن به صورت و کف پا در طب سنتی برای ایجاد حس آرامش و القای خواب آرام قبل از خواب شبانه از جمله اقدامات دیگر استفاده می شود.

استفاده از روغن کنجد برای حفظ سلامت دهان و دندان از دیگر ویژگی های این روغن است. این روش در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است.

برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها، گذشتگان به جای مسواک زدن با خمیر دندان، روغن های گیاهی مختلفی را استفاده می کردند که یکی از آنها روغن کنجد است.

غنی بودن این روغن از عنصر روی، مقاومت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و عاملی موثر در حفظ و شادابی پوست بدن محسوب می شود. این عنصر همچنین نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

وجود ویتامین های گروه B و E و همچنین وجود عناصر منیزیم، کلسیم و فسفر دلیل استفاده از این روغن برای محافظت از مو در طب سنتی است.

مبارزه روغن کنجد با رادیکال های آزاد منجر به تجویز آن برای بیماری هایی مانند پارکینسون و سرطان و سایر اقدامات شده است. خواص آنتی اکسیدانی روغن کنجد در درمان بیماری های عصبی و آرتریت نیز پیشنهاد شده است.

تهیه خمیر ارده کنجد می تواند به عنوان غذای کمکی برای کودکان استفاده شود. این مکمل برای تقویت ایمنی کودکان و پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی استفاده می شود.

مطالب مرتبط:  خواص پسته

درمان آنفولانزا

قدرت عطری بالای روغن کنجد باعث شده است که سرآشپزهای مجرب از آن برای مصارفی مانند تهیه برنج، غذاهای خورش و سرخ شده یا انواع سالادها استفاده کنند.

روغن کنجد در طب سنتی معمولاً به عنوان داروی صفرا و برای درمان تنگی نفس، سرفه خشک، زخم ریه و آسم، تشنج های خشک و در نهایت سوختگی ادرار در کودکان و سوزش سر دل استفاده می شود.

مضرات روغن ارده کنجد


یکی از مضرات روغن کنجد (نه کنجد) بروز بیماری شایع کبد چرب غیر الکلی است که عملکرد طبیعی کبد را در افراد مختل می کند.

علاوه بر این، اگر روغن کنجد زیاد استفاده شود، خطر انسداد عروق قلب و متعاقباً افزایش خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. همچنین به دلیل وجود رادیکال های آزاد باعث پیری زودرس می شود.

مضرات روغن کنجد به دلیل کالری بالای آن در صورت استفاده بیش از حد به صورت افزایش وزن مصرف کننده آشکار می شود. چاقی مفرط و مشکلات ثانویه از عوارض استفاده زیاد از این روغن است.

زیاده روی در مصرف آن باعث دل درد و یبوست می شود و با تأثیر بر انقباض روده بزرگ باعث ایجاد دیورتیکولیت می شود. آنافیلاکسی بارزترین حساسیت گزارش شده در بین مضرات روغن کنجد است که باعث افزایش فشار خون و تنگی نفس در فرد می شود و می تواند تمام اندام های بدن را درگیر کند.

از دیگر مضرات روغن کنجد، رایج بودن آن برای پوست های چرب است که باعث تجمع بیشتر مواد زائد و روغنی در منافذ پوست می شود. این باعث عفونت های باکتریایی و قارچی ثانویه می شود.

مطالب مرتبط:  کره بادام درختی

استفاده از ارده و مشتقات آن در دوران بارداری به طور کلی ممنوع است. زیرا احتمال سقط جنین را افزایش می دهد. بهتر است خانم های باردار در دوران بارداری از روغن های جایگزین مانند روغن زیتون و روغن های حیوانی و بومی استفاده کنند.

در بیماران مبتلا به اسهال مزمن، استفاده از روغن کنجد مضر است. زیرا این مشکل باعث تشدید بیماری خواهد شد.

نگهداری روغن ارده کنجد


به دلیل غنی بودن این روغن از اسیدهای چرب غیراشباع، برای جلوگیری از کاهش خواص این روغن، باید آن را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. اگر این روغن به درستی نگهداری شود تا 7 سال عمر می کند.

دستگاه ارده گیر در مدل های رومیزی و جمع و جور در شرکت بتین موجود است و به افراد کمک می کند تا مشاغل خانگی را راه اندازی کنند و از انواع دانه های روغنی ارده ارگانیک و همچنین روغن کنجد و روغن گیاهی تولید کنند. از این نظر که مصرف ارده همراه با شیره انگور یا خرما به دلیل وجود املاح معدنی، آهن و کلسیم به عنوان یک محصول مغذی با ارزش غذایی بالا در صبحانه افزایش می یابد، راه اندازی خط تولید و رسیدن به میزان بالایی سودآور است.

برای خرید دستگاه کره گیر صنعتی و خانگی ، دستگاه ارده گیر ، دستگاه روغن گیری و دستگاه شالی کوب کافیست با کارشناسان بتین تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان بدهند.

جعفری:۰۹۱۳۳۳۷۴۷۶۷

ضمانت و گارانتی

با خیال راحت از شرکت ما خرید کنید!

  شرکت بتین برای اسایش مشتریان شرایط مناسبی برای پس از فروش دستگاه در نظر گرفته است.

۱: پشتیبانی تلفنی

۲: ۵ سال خدمات پس از فروش

۳: یک سال گارانتی تعمیر دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *