5 روش برای استفاده از جو دوسر

جو دوسر می‌تواند فروتن‌ترین، ساده‌ترین و رضایت‌بخش‌ترین دانه‌های روی زمین باشد. جو دوسر یک غلات باستانی است که اکنون در سراسر جهان کشت می شود. جو دوسر همه کاره، آسان برای استفاده، ارزان و کاملا سالم برای شما است. اگر مانند من جو دوسر در شربت خانه شما مفتخر است ، بدون شک با یک کاسه فرنی یا موسلی توس آشنا خواهید بود. اما چه کارهای دیگری می توانید با جو دوسر انجام دهید؟ اگر به دنبال چند روش خلاقانه برای استفاده بیشتر از جو خود هستید، 5 روش آسان برای استفاده از جو دوسر را بخوانید. 

جو رول شده چیست؟

جو دوسر معمولی ( Avena sativa )، نوعی غلات باستانی است که اغلب به صورت جو دوسر یا بلغور جو دوسر مصرف می‌شود. جو دو سر مربوط به یک محصول اجدادی وحشی است که از هلال حاصلخیز در ترکیه امروزی، عراق و خاورمیانه توسعه یافته است. جو دوسر در هوای مرطوب و خنک مانند اروپا و آمریکای شمالی بسیار خوب رشد می کند. اخیراً تولید جهانی جو دوسر حدود 25 میلیون تن از کانادا بود. 

در غرب، یک روش محبوب برای مصرف جو دوسر به شکل جو دوسر است. جو دوسر نورد شده به سادگی بلغور جو دوسر فرآوری شده است که تحت پوسته گیری قرار گرفته است. سپس آنها را بعداً قبل از اینکه به صورت مکانیکی در ورقه های صاف بغلطانند بخارپز می شوند. در نهایت جو دوسر برشته شده و آماده فروش به مصرف کنندگان است. 

جو دوسر نورد شده می تواند جو دوسر غلیظ، نورد نازک، زودپز یا جوی فوری باشد. جو دوسر نورد شده گاهی اوقات جوی قدیمی، جو اسکاتلندی یا فقط جو فرنی نامیده می شود. هرچه انواع جو دوسر نورد شده بیشتر فرآوری شده باشند، جذب بیشتری دارند و سریعتر پخته می شوند. هنگامی که روش مورد علاقه خود را برای پخت با جو دوسر پیدا کردید، می توانید از مواد مغذی سالم آن نیز لذت ببرید. 

محتوای مغذی جو دوسر نورد شده

در 100 گرم جو ، شما می توانید:

  • 68 درصد کربوهیدرات (1630 کیلوژول انرژی)
  • 20 درصد ارزش روزانه پروتئین
  • 34 درصد ارزش روزانه فیبر رژیمی 
  • 44 درصد ویتامین B1 و B5
  • بیش از 200٪ ارزش روزانه منگنز

جو دوسر نورد دارای فیبر بالایی است

محتوای فیبر محلول احتمالاً ادعای شهرت غذایی جو دوسر است. به طور خاص، جو دوسر سرشار از بتا گلوکان (بتا گلوکان) است. بتا گلوکان نوعی پلی ساکارید است که به طور منحصر به فردی در جو و جو یافت می شود. این ترکیب دارای اثرات کاهش دهنده کلسترول در بدن است که توسط تحقیقات زیادی پشتیبانی شده است . 3 گرم فیبر محلول در روز از جو دوسر برای سلامت قلب و عروق مفید است و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. 

همچنین مصرف جو دوسر نورد فواید سلامتی بسیاری دارد. از جمله این موارد می توان به تنظیم قند خون و فشار خون بالا اشاره کرد. مصرف جو همچنین می تواند سلامت روده، هضم غذا و میکروبیوم را بهبود بخشد . آیا می دانید: تحقیقات اخیر نشان داده است که جو دو سر که سرشار از آنتی اکسیدان ها، توکوترینول ها و کاروتنوئیدها است در برابر آسیب های پوستی محافظت می کند ؟ 

مطالب مرتبط:  بهترین کسب و کارهای خانگی با تجهیزات بتین

5 روش برای استفاده از جو دوسر

اگر فرنی غذای شما نیست (اما اگر هم باشد) هنوز هم چیزهای زیادی برای دوست داشتن جو دوسر رول شده وجود دارد. آنها را می توان در اسموتی ها برای فیبر اضافی، کیک، کلوچه و محصولات پخته نیز استفاده کرد. شما حتی می توانید اسکراب آرام بخش صورت خود را با استفاده از جو دوسر و عسل درست کنید. در اینجا 5 دستور العمل قابل انجام وجود دارد که جو دوسر معمولی رول شده قدیمی را تکان می دهد و به آنها یک بازسازی بسیار مورد نیاز در آشپزخانه شما می دهد. 

فرنی خامه ای کلاسیک

راحت تر از این نمیشه یک کاسه فرنی گرم، خامه ای و مغذی. سنتی ترین و خامه ای ترین روشی که من پیدا کردم از شیر لبنیات استفاده می کند. با این حال، شیر شاهدانه یا شیر بادام یک جایگزین شیر گیاهی دوست داشتنی و صاف است. این دستور غذا یک وعده غذایی خوب برای یک نفر به ارمغان می آورد. حالا آن را بپزید و بخورید یا برای بعد در مایکروویو گرم کنید. در اینجا نحوه ساخت آن آمده است:

عناصر

  • 1 فنجان جو دوسر نورد شده
  • 2 ½ فنجان شیر مورد علاقه شما
  • 1 قاشق چایخوری. دارچین
  • 1 فشار خوب عسل خام ارگانیک

روش

  1. روی اجاق گاز، جو دوسر و شیر را به مدت 5 دقیقه به آرامی هم بزنید تا بجوشد.
  2. هنگامی که جو دو سر نشاسته خود را آزاد کرد و در حد گاز نرم شد، کارتان تمام است
  3. اگر احساس کردید که به قوام خامه‌تری نیاز دارد، شیر بیشتری اضافه کنید
  4. با عسل بپاشید، دارچین بپاشید و خود را در مکانی آرام روی مبل پارک کنید. لذت ببرید
استفاده از جو دوسر
استفاده از جو دوسر

جو دوسر آسان شبانه

جو دوسر شبانه برای زمانی است که می خواهید فرنی بخورید، اما یا اواسط تابستان است، یا تصمیم گرفته اید درست کردن آن خیلی سخت است. این دستور غذا شبیه به موسلی سنتی توس است، اما به جای خیساندن جو در آب میوه، از شیر استفاده می کنید. خیساندن جو دو سر یک شبه (یا برای چند ساعت) قابلیت هضم آن را بهبود می بخشد و تقریباً هیچ تلاشی نمی کند. نتیجه یک مخلوط خامه ای و در عین حال غلیظ نیست که به زیبایی با میوه های تازه، آجیل و دانه ها جفت می شود. و چه چیزی بهتر از اینکه در یخچال را باز کنید تا ببینید صبحانه از قبل برای شما آماده شده است؟ در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

عناصر

  • 50 گرم جو دوسر نورد شده
  • 100 میلی لیتر شیر دلخواه
  • ¼ قاشق چایخوری دارچین
  • 2 قاشق غذاخوری ماست طبیعی
  • 50 گرم انواع توت ها (تازه یا منجمد)
  • نم نم عسل
  • ½ قاشق غذاخوری کره بادام

روش

  1. شب قبل از سرو، دارچین، جو دوسر و شیر را با هم در یک کاسه یا ظرف شیشه ای ترکیب کنید.
  2. توت های یخ زده را هم بزنید. آنها کمی در یخچال یخ زدایی می کنند و به ایجاد یک قوام مربا کمک می کنند
  3. روز بعد، اگر از انواع توت‌های تازه استفاده می‌کنید، اکنون آن‌ها را اضافه کنید. 
  4. همه چیز را هم بزنید و روی آن را با ماست، عسل و کره خشک کنید 
مطالب مرتبط:  کولین چیست و چرا مهم است؟

کوکی های جو دوسر کره بادام زمینی

هر کسی که از این زیبایی‌ها نمونه می‌گیرد، از اینکه چقدر ساده و شیک هستند، شوکه شده و خوشحال می‌شود. این کوکی‌های جو دوسر کره بادام‌زمینی با کره بادام‌زمینی طبیعی و پرچرب بهترین کار را دارند. می توانید با محتوای شکر بازی کنید و ببینید چه چیزی دوست دارید. شکر بیشتر، مانند ترکیب عسل و شکر خام، بافت جویدنی تری می دهد. شما همچنین می توانید تخم مرغ را حذف کنید تا بیشتر یک بیسکویت به سبک نان کوتاه داشته باشید. وقتی یک کلوچه می‌خواهید، اما آرد یا کره یا تخم‌مرغ ندارید، این واقعاً خوب است، و همچنین بسیار سالم است. 

عناصر

  • 1 فنجان کره بادام زمینی طبیعی
  • ¼ فنجان عسل یا شکر خام
  • ¼ فنجان + 2 قاشق غذاخوری جو دو سر گرد شده
  • 1 پیمانه نمک
  • ½ قاشق چایخوری عصاره وانیل (اختیاری)
  • ½ قاشق چایخوری دارچین
  • 1 عدد تخم مرغ

روش

  1. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و سینی را با کاغذ پخت بپوشانید
  2. در یک کاسه متوسط، کره بادام زمینی و عسل را با هم مخلوط کنید
  3. جو، نمک، وانیل، دارچین را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید
  4. در یک کاسه جداگانه، تخم مرغ را کمی هم بزنید و به مخلوط اضافه کنید
  5. دستتان را بگیرید تا یک مخلوط نهایی به آن بدهید، خمیر کوکی کاملا غلیظ می شود
  6. تکه های اندازه توپ گلف را با دستان خود شکل دهید و در سینی فر با فاصله یکسان قرار دهید
  7. هر کوکی را با چنگال فشار دهید تا کمی صاف شود
  8. به مدت 7 تا 10 دقیقه بپزید، بعد از اینکه از فر خارج شدند بیشتر سفت می شوند

شیر جو دو سر خانگی

به نظر می رسد این روزها می توان از هر چیزی شیر درست کرد. درست مثل درست کردن شیر آجیل خودتان ، شیر جو دوسر خانگی خیلی سخت نیست. همچنین ارزان‌تر از خرید اجناس در کارتن است و شما می‌توانید کنترل کاملی بر آنچه در آن می‌رود داشته باشید. شیر جو دوسر به سادگی جو دوسر است که در آب صاف شده خیس می شود و بسته به قوام دلخواه شما صاف یا مخلوط می شود. پیشنهاد من اینه که جو دوسر رول شده رو هم بذارید. این به این دلیل است که ضایعات غذایی کمتری وجود دارد، خامه تر است و تمام مزایای تغذیه ای در شیر جو دوسر خود را حفظ می کنید. اختیاری برای افزودن شیرین کننده ها یا طعم دهنده هایی مانند عصاره وانیل. انتخاب باشماست. در اینجا چگونه پیش می رود:

عناصر

  • 100 گرم جو دوسر نورد شده

روش

  1. جو دو سر حلقه شده را در یک کاسه قرار دهید و روی آن را با آب شیر بپوشانید تا جو کاملاً در آب فرو برود. روی کاسه را با یک حوله چای بپوشانید و بگذارید 4 ساعت یا یک شب در جایی دور از حرارت و نور مستقیم بماند.
  2. پس از اتمام زمان خیساندن، مخلوط را الک کرده و آب آن را دور بریزید. جو را زیر شیر آب بشویید
  3. جوهای خیس شده را در مخلوط کن، مایع ساز یا غذاساز بریزید و روی آن را با 750 میلی لیتر آب صاف شده سرد و ½ قاشق چایخوری نمک دریا بپوشانید.
  4. تا 4 دقیقه هم بزنید تا کاملا یکدست شود
  5. یک الک تازه را با یک تکه پارچه تمیز، پارچه مشبک یا فیلتر قهوه مشبک بپوشانید. می توانید از کیسه شیر خشکبار نیز استفاده کنید
  6. الک را روی یک کاسه یا کوزه بزرگ قرار دهید و شیر جو را داخل آن بریزید. بگذارید 1 ساعت صاف شود. می توانید با هم زدن کف الک برای پراکنده شدن رسوب، فرآیند صافی را تسریع کنید.
  7. هنگامی که تقریباً تمام شیر جو دوسر در کوزه است، دو طرف موسلین را بگیرید و محکم فشار دهید تا باقیمانده شیر باقی بماند. تفاله جو دوسر را دور بیندازید یا آن را به صورت اسکراب درآورید
  8. اگر شیر جو دوسر خیلی غلیظ است، در این مرحله می توانید کمی آب صاف شده سرد اضافه کنید تا رقیق شود. این شیر به مدت 3 روز در یخچال نگهداری می شود. قبل از هر بار مصرف آن را تکان دهید.
مطالب مرتبط:  نحوه خوردن انواع غذاها برای سلامتی مطلوب

پنکیک موز و جو دوسر

جو دوسر و یک موز. با 2 ماده و در عرض چند دقیقه یک خوراکی شیرین آماده خواهید کرد. و حدس بزنید، این بدون لبنیات و وگان است. این دستور تقریباً منطق را به چالش می کشد، به همین سادگی است. البته می‌توانید یک تخم‌مرغ و کمی شیر برای خمیر پنکیک سنتی اضافه کنید. اما صادقانه بگویم، شما به آن نیاز ندارید. بیشتر قوام کیک داغ است تا پنکیک یا کرپ، اما به همان اندازه خوشمزه است. تابه را داغ کنید و آنها را در کره با علف بپزید (ببخشید، دیگر گیاهخوار نیستید!) و شما آماده هستید.

عناصر

  • 1 عدد موز رسیده بزرگ
  • ½-1 فنجان جو دوسر نورد شده

روش

  1. در یک کاسه، موز و جو دوسر را با چنگال له کنید، سپس سریع هم بزنید تا ترکیب شوند. اگر مخلوط خیلی مرطوب به نظر می رسد، مقداری جو دوسر دیگر اضافه کنید. اگر خشک به نظر می رسد، یک قطره شیر باید آن را برطرف کند.
  2. کره را در یک تابه متوسط ​​گرم کرده و آب کنید. قاشق هایی از خمیر را به اندازه کف دست بریزید
  3. هر پنکیک را بعد از 2 دقیقه برگردانید و یک دقیقه دیگر بپزید. 
  4. برای یک صبحانه گرمسیری با شربت افرا، ماست نارگیل و میوه شور تازه بپاشید. 

برای تولید کره و ارده از مواد مغذی سالم با مراجعه به گروه صنعتی بتین میتوانید با بهترین قیمت دستگاه کره گیر ، بهترین قیمت دستگاه ارده گیر و بهترین قیمت دستگاه شالی کوبی را خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *