بادام زمینی در مقابل آجیل درختی

بادام زمینی در مقابل آجیل درختی چه تفاوت هایی با هم دارند و چگونه شبیه هم هستند؟ اگر می‌خواهید انتخاب‌های غذایی آگاهانه داشته باشید، درک تفاوت‌های ظریف بین دسته‌های غذایی می‌تواند ضروری باشد. یکی از این مقایسه‌ها که بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، تضاد بین بادام زمینی ساده و خانواده آجیل درختی ظریف است. در این مقاله، لایه‌های بادام زمینی و آجیل درختی را جدا می‌کنیم تا تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها را که در بخش بهداشت تاثیرگذار است، آشکار کنیم. چه یک آجیل خبره باشید یا صرفاً کسی که شیفته تغذیه سالم تر هستید، گفتگوی بادام زمینی در مقابل آجیل درختی یکی از مواردی است که همه باید آن را باز کنند.

با دستگاه های گروه صنعتی بتین میتوانین با بهترین کیفیت کره بادام زمینی یا آجیل درختی را در خانه تهیه کنید پس فقط کافیست با مشاوران ما تماس گرفته تا دستگاه کره گیر خانگی ، دستگاه ارده گیر خانگی  و دستگاه شالی کوب خانگی را خریداری کنید.

تفاوت بین بادام زمینی و آجیل درختی

چند تفاوت متمایز بین بادام زمینی و آجیل درختی وجود دارد. بیایید نگاهی عمیق به انواع آجیل درختی و همچنین بادام زمینی در زیر بیاندازیم:

بادام زمینی

بادام زمینی ، برخلاف تصور رایج، آجیل درختی اصیل نیست، بلکه حبوبات متعلق به همان خانواده نخود و لوبیا است. آیا می دانستید که بادام زمینی تاریخچه شگفت انگیزی دارد؟ آنها برای اولین بار توسط مردم آمریکای جنوبی باستان بیش از هفت هزار سال پیش کشت شدند. بعدها کاشفان اسپانیایی گیاه بومی بادام زمینی را کشف کردند و به اروپا آوردند. از آنجا، محبوبیت بادام زمینی در سراسر جهان گسترش یافت.

جالب اینجاست که بادام زمینی در زیر زمین رشد می‌کند و به همین دلیل گاهی اوقات به آن بادام زمینی می‌گویند. بادام زمینی معمولاً به صورت غلاف روی گیاهی رشد می کند که ارتفاع آن به حدود نیم متر می رسد. چهار گونه بادام زمینی وجود دارد: ویرجینیا، اسپانیایی، رانر و والنسیا. بادام زمینی دونده به دلیل عملکرد بالای محصول، اندازه گرد کوچک و طعم متمایز “بادام زمینی” معمولاً در کره بادام زمینی استفاده می شود.

آجیل درختی

آجیل درختی مختلفی وجود دارد که هر کدام طعم، بافت و مشخصات غذایی منحصر به فردی دارند. برخی از آجیل های درختی رایج عبارتند از:

  • بادام ها
  • کاشوبادام هندی
  • گردو
  • فندق
  • پسته
  • ماکادمیا
  • گردوی آمریکایی
  • آجیل برزیلی
  • آجیل کاج

بادام ها

بادام آجیل غنی از مواد مغذی است که به دلیل طعم لطیف و تطبیق پذیری خود شناخته شده است. آنها اغلب به صورت خام یا برشته شده لذت می برند، جزء اصلی بسیاری از رژیم ها هستند و به طور گسترده در غذاهای شیرین و شور استفاده می شوند. بادام همچنین منبع خوبی از ویتامین E ، منیزیم و چربی های سالم امگا 3 است .

مطالب مرتبط:  کره فندق

کاشوبادام هندی

بادام هندی دارای بافتی ملایم و خامه ای است که آن را در دستور العمل های گیاهی به عنوان جایگزین لبنیات مورد علاقه قرار می دهد. این آجیل کلیه شکل که منشا آن ونزوئلا و برزیل است، خوشمزه است و حاوی مواد معدنی ضروری مانند روی ، منیزیم و آهن است .

گردو

گردو دارای یک ویژگی متمایز و کمی تلخ است که مکمل طیف وسیعی از غذاهای آشپزی است. گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و مصرف گردو با حمایت از سلامت مغز، کاهش وزن و کاهش التهاب مرتبط است.

فندق

فندق به عنوان عنصر ستاره ای در پاستیل معروف آجیلی معروف است که بسیاری از مردم از آن لذت می برند. آیا این اسپری فندقی سالم تر را امتحان کرده اید ؟ خدایی است! بدون روغن پالم یا افزودنی های بد (خوشمزه!). فندق مقدار مناسبی از فیبر غذایی و سرشار از ویتامین E است که به حفظ سلامت پوست و چشم کمک می کند.

پسته

پسته با پوسته باز و مغز سبز پر جنب و جوشش متمایز می شود. این آجیل به عنوان یک افزودنی شاداب برای هر کاسه آجیل مخلوط در نظر گرفته می شود. پسته در عین حال که منبع خوبی از پروتئین و فیبر است، طعم بی‌نظیری به غذاها و میان وعده‌ها می‌افزاید که می‌تواند برای سلامت روده مفید باشد .

ماکادمیا

ماکادمیا یک آجیل بومی استرالیایی با بافتی مجلل و طعمی غنی است. این آجیل مقرون به صرفه یک عنصر ارزشمند در کوکی ها و دسرها است. ماکادمیا پر کالری است و حاوی چربی های تک غیراشباع سالم ، تیامین و منگنز است.

گردوی آمریکایی

اسپند که از جنوب ایالات متحده می آید، طعمی شیرین و کره ای دارد و اغلب در پای و سایر محصولات پخته شده گنجانده می شود. اسپند همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب را فراهم می کند.

آجیل برزیلی

آجیل برزیلی آجیل هلالی شکل بزرگی است که به دلیل محتوای بالای سلنیوم شناخته شده است که طعم شیری و در عین حال کمی تلخ به آنها می دهد. سلنیوم برای سلامت تیروئید حیاتی است و یک ماده معدنی کوفاکتور حیاتی در سیستم ایمنی است. آجیل برزیلی ممکن است آجیل مورد علاقه همه نباشد. با این حال، آنها همه کاره هستند و افزودنی فوق العاده برای بسیاری از دستور العمل های مختلف ایجاد می کنند .

مطالب مرتبط:  7 حقیقت جالب درباره شکلات که احتمالا نمی دانستید

آجیل کاج

آجیل کاج ، دانه‌های خوراکی درون مخروط‌های کاج، کوچک اما قدرتمند هستند و طعمی لطیف، شیرین و خامه‌ای دارند. آجیل کاج ماده اصلی سس پستو سنتی است و همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K و منگنز است.

بادام زمینی در مقابل آجیل درختی
بادام زمینی در مقابل آجیل درختی

فواید آجیل درختی و بادام زمینی برای سلامتی

سلامت قلب و کلسترول

هم بادام زمینی و هم آجیل درختی با بهبود سلامت قلب مرتبط هستند . چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع موجود در آجیل می توانند به حمایت از سطح کلسترول سالم کمک کنند. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل از درشت مغذی ها ، مصرف منظم آجیل با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

مدیریت وزن

با وجود کالری متراکم بودن، آجیل می تواند به مدیریت وزن کمک کند . ترکیبی از پروتئین، چربی‌های سالم و فیبر موجود در آجیل می‌تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و احتمال پرخوری و میان‌وعده خوردن غذاهای کم‌مغذی را کاهش دهید.

تراکم مواد مغذی و پروفایل های آنتی اکسیدانی

در قلمرو ریزمغذی ها، آجیل یک نیروگاه آنتی اکسیدانی است. پلی فنول های طبیعی موجود در آجیل به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می کنند. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با استرس اکسیداتیو در سلول ها، کاهش اثرات پیری و به حداقل رساندن خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کنند. مصرف آجیل های مختلف مصرف متنوع آنتی اکسیدان ها را تضمین می کند که هر کدام مزایای محافظتی خاص خود را دارند. بادام زمینی در واقع به طور طبیعی سرشار از رسوراترول است (که در بادام زمینی بو داده نیز بیشتر است!).

بادام زمینی در مقابل آجیل درختی – کدام یک سالم تر است؟

بادام زمینی و آجیل درختی ممکن است برچسب “آجیل” را به اشتراک بگذارند، اما از نظر مشخصات تغذیه ای آنها به طور قابل توجهی متفاوت است. وقتی صحبت از درشت مغذی‌ها به میان می‌آید، بادام زمینی نسبت به اکثر آجیل‌های درختی دارای پروتئین و کربوهیدرات کمی بالاتر است و آن‌ها را در میان علاقه‌مندان به گیاهان مورد علاقه قرار می‌دهد. همچنین بادام زمینی نسبت به آجیل درختی معمولی کالری بیشتری دارد.

از طرف دیگر، آجیل های درختی دارای سطوح بالاتری از چربی های اشباع نشده، به ویژه چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع سالم برای قلب هستند . با توجه به ریز مغذی ها، هم بادام زمینی و هم آجیل درختی منابع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. بادام زمینی به دلیل داشتن منبع خوبی از ویتامین های گروه B ، منیزیم و آهن شهرت دارد . در عین حال، آجیل های درختی مانند بادام، بادام هندی و گردو به دلیل داشتن فیبر بالا، ویتامین E ، منیزیم و کلسیم مورد ستایش قرار می گیرند . 

مطالب مرتبط:  دستگاه کره بادام زمینی کیفیت کره بادام زمینی را تعیین می کند

بنابراین، آیا یک برنده واضح بین بادام زمینی در مقابل آجیل درختی وجود دارد؟ در نهایت، نیازها و ترجیحات غذایی فردی شما بحث اینجا را تعیین می کند. اگر هدف اولیه سلامتی شما افزایش مصرف کلی پروتئین است ، بادام زمینی راهی سریع و آسان برای اطمینان از رعایت سهمیه خود است. با این حال، اگر می خواهید از سلامت گوارش، سلامت مغز، سلامت قلب و سطح آنتی اکسیدان خود حمایت کنید، آجیل درختی می تواند تمام این پایه ها و موارد دیگر را پوشش دهد.

آلرژی ها و حساسیت ها: پیمایش در منطقه عاری از آجیل

شکستن آن: بادام زمینی در مقابل آجیل درختی

همانطور که گفته شد، بادام زمینی و آجیل درختی از خانواده های گیاهی مختلفی می آیند. بادام زمینی حبوبات مربوط به لوبیا و عدس است، در حالی که آجیل درختی بذر برخی از میوه ها یا گیاهان است. این تمایز گیاه شناسی برای کسانی که آلرژی یا حساسیت دارند بسیار مهم است، زیرا واکنش به یک نوع آجیل لزوما به معنای واکنش به نوع دیگر نیست.

با این حال، در برخی موارد، آلرژی به آجیل می تواند شدید یا حتی تهدید کننده زندگی باشد . درک خطرات آلودگی متقابل برای افراد حساس مهم است. آزمایش‌های آلرژی می‌تواند راهنمایی روشنی در مورد آجیل‌هایی که برای مصرف بی‌خطر هستند یا باید از آن‌ها اجتناب کرد، ارائه دهد. رسیدگی به هرگونه واکنش به مصرف آجیل و همکاری با یک متخصص بهداشت یا پزشک در صورت لزوم ضروری است.

بادام زمینی در مقابل آجیل درختی: شکستن افکار نهایی

بحث بین بادام زمینی و آجیل درختی بر سر این نیست که کدام یک “بهتر” است، بلکه در مورد درک ارزشی است که هر کدام می توانند برای رژیم غذایی شما داشته باشند. چه بر اساس طعم، محتوای مواد مغذی یا کاربرد آشپزی انتخاب کنید، ترکیب انواع آجیل در وعده های غذایی خود یک حرکت هوشمندانه برای سلامت و رفاه کلی شما است.

خوردن آجیل به طور منظم، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، می تواند به کاهش هوس، بهبود سلامت قلب و ارائه مجموعه ای از مواد مغذی ضروری بدن شما کمک کند. چه بادام زمینی باشد و چه آجیل درختی، نمی توانید با افزایش مواد مغذی و بهبود سلامت خود اشتباه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *