آرد بادام در مقابل کنجاله بادام

مواد مغذی کلیدی بادام

  • 22% کربوهیدرات، 21% پروتئین و 50% چربی
  • ویتامین های B – B6، کولین، فولات
  • ویتامین E
  • کلسیم، مس، آهن
  • منیزیم، فسفر، روی
  • پلی فنول ها – کامپسترول، بتا سیتوسترول
  • لینولنیک اسید، امگا 3 و 6

بنابراین تفاوت بین آرد بادام و آرد بادام چیست؟

خیلی ساده، آرد بادام از بادام های بلانچ شده ریز فرآوری شده (بادام با پوست جدا شده) و آرد بادام از بادام کامل خام با پوست سالم تهیه می شود. بسیاری از دستور العمل های بی مزه که برای غذای بادام نیاز دارند نیز می توانند با آرد بادام جایگزین شوند. آرد بادام ریزتر، سبک تر و خشک تر است – بیشتر شبیه آرد سفید است. هنگام استفاده از آرد بادام، من متوجه شدم که در مقایسه با آرد بادام، رفتار نزدیک تری با آرد سفید دارد. کنجاله بادام مقدار زیادی روغن و پروتئین سالم را حفظ کرده و آن را متراکم تر، درشت تر و مرطوب تر می کند.

آیا آرد بادام گلوتن ندارد؟

یکی از مزیت های بزرگ آرد بادام و من شرط می بندم دلیل اصلی این محبوبیت است – بدون گلوتن است! زمانی نه چندان دور بود که تهیه آرد بدون گلوتن دشوار بود. هر کسی که به گلوتن حساسیت دارد یا مبتلا به بیماری سلیاک است، می داند که من در مورد چه صحبت می کنم. وقتی آرد بادام آمد، بسیاری از دستور العمل های پخت خانگی را متحول کرد و ناگهان مردم توانستند بار دیگر از پنکیک، بیسکویت، کیک و کلوچه لذت ببرند. من شخصاً عاشق استفاده از آرد بادام هستم، حتی اگر می توانم گلوتن را در مقادیر متوسط ​​تحمل کنم. من عاشق چربی و پروتئین سالم اضافی آن هستم. در پخت، نتیجه نهایی اغلب یک کیک لذیذ تر است و اگر یک نانوای خیلی مطمئن نباشید، مانند آرد کاملاً بخشنده است.

آیا آرد بادام سس ها را غلیظ می کند؟

بله درست است، اما ممکن است متوجه شوید که می تواند بافت و طعم سس شما را کمی تغییر دهد. به نظر من آرد بادام در سس های سفید مانند سس بشامل و پنیر به خوبی کار می کند. آرد بادام طعم آجیلی ملایمی دارد که در غذاهای شور کره ای به خوبی متعادل می شود. من سعی کردم از آرد بادام برای غلیظ کردن سس یا گوشت گاو استفاده کنم و به نظر من این کار را نمی کند.

مطالب مرتبط:  پلی فنول ها چیست؟

چرا آرد بادام اینقدر گران است؟

بسیاری از آردهای آجیل نسبتاً گران هستند و این به زحمتی است که در ساخت آنها انجام می شود. به‌ویژه آرد بادام، از آنجایی که با بادام بلانچ شده درست می‌شود، طبیعتاً تولید آن گران‌تر خواهد بود، زیرا مراحل پوست‌گیری، خشک‌کردن و بلوک زدن اضافه می‌شود. اگر از افرادی هستید که عاشق استفاده از آرد بادام هستید، ایده بدی نیست که به خرید بادام فله و درست کردن آن در خانه فکر کنید. 

آیا آرد بادام سالم است؟

بله قاطع. زرق و برق و کانفتی را بچسبانید. بله، آرد بادام (مانند آرد بادام ) از بسیاری جهات سالم است. فکر می کنم به این دلیل واضح است که بادام سالم است. بادام می تواند به نگرانی های مربوط به مدیریت وزن، سلامت قلب و سلامت پوست کمک کند. بیایید نگاهی به برخی از فواید سلامتی اخیر بادام بیندازیم. 

بادام سلامت پوست را بهبود می بخشد

بادام به دلیل داشتن مقادیر بالای توکوفرول (ویتامین E) معروف است. این ویتامین برای محافظت و نگهداری از دولایه لیپیدی سلول ها در کل بدن از جمله پوست ضروری است. مزیت محافظتی اضافی اسیدهای چرب و پلی فنول ها، بادام را به یک غذای کاربردی محبوب برای سلامت پوست تبدیل می کند. مکمل های بادام را با یک مداخله همسان با انرژی به مدت 24 هفته در گروهی از زنان یائسه مقایسه کرد. نتایج نشان داد که میانگین شدت چین و چروک در گروه مداخله بادام در هفته 16 و هفته 24 نسبت به پایه به ترتیب 15 و 16 درصد به طور قابل توجهی کاهش یافت. کاهش تیرگی رنگدانه تا 20 درصد نیز در گروه بادام در هفته 16 مشاهده شد که تا هفته 24 حفظ شد. بادام با توجه به این نتایج، شدت چین و چروک را کاهش می دهد و رنگدانه را کاهش می دهد.

مطالب مرتبط:  خشک کردن و بو دادن بادام در خانه

بادام خستگی مغز را برطرف می کند

86 بزرگسال دارای اضافه وزن و چاق به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند. به یک گروه یک رژیم غذایی غنی از بادام و گروه دیگر یک رژیم غذایی کنترل بدون آجیل داده شد. در یک کارآزمایی تصادفی 12 هفته ای، مصرف بادام در زمان ناهار باعث کاهش کاهش عملکرد شناختی و حافظه بعد از ناهار در گروه آزمایش شد. اشاره کرد که اثرات مفید مصرف بادام می تواند به دلیل محتوای بالای چربی و فیبر و محتوای کربوهیدرات کم آنها باشد. این باعث می شود بادام برای حفظ حدت ذهنی مطلوب در طول روز عالی باشد.  برای داشته کره یا ارده بادام عالی قی، همه نگرانی‌های سلامتی هستند که پسته ممکن است در آنها مفید باشد. برای ایجاد کره پسته عالی یا ارده پسته با مراجعه به betinco میتوانین با بهترین قیمت خرید دستگاه کره گیر ، خرید دستگاه ارده گیر و خرید دستگاه شالی کوب را انجام دهید.

آرد بادام در مقابل کنجاله بادام
آرد بادام در مقابل کنجاله بادام

بادام تغییرات ضربان قلب را بهبود می بخشد

تحقیقات در مورد مصرف آجیل به طور کلی به نفع کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی است. یکی از حوزه‌های جدید تحقیقات، مداخلات درمانی بر روی تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) است. استرس می تواند HRV را کاهش دهد و این یک عامل خطر برای حوادث قلبی عروقی ناگهانی در نظر گرفته می شود. در حالی که ورزش برای بهبود HRV شناخته شده است، علاقه اخیر به غذاها و اینکه آیا آنها دارای مزایای ذاتی HRV هستند تغییر کرده است. در یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده از سال 2020، گروهی از مردان و زنان در یک مطالعه 6 هفته‌ای شرکت کردند و یا بادام یا یک میان‌وعده با انرژی مصرف کردند. نتایج نشان داد که تنظیم پاراسمپاتیک (آرامش بهتر) پس از مصرف بادام افزایش یافت. این پاسخ استرس و بهبود HRV طی یک فعالیت ذهنی چالش برانگیز توسط شرکت کنندگان اندازه گیری شد. به نظر می رسد بادام استرس ضربان قلب را بهبود می بخشد و بنابراین می تواند به کاهش خطر قلبی عروقی کمک کند.

مطالب مرتبط:  درباره ی ارده بیشتر بدانید !

مطالعه دیگری که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، بر ارزش بادام بر سلامت قلب و عروق تاکید کرد. این کارآزمایی تصادفی 6 هفته ای شامل بیش از 100 شرکت کننده، فواید بادام بو داده کامل را بر آرامش عروق قلب و سطح کلسترول ارزیابی کرد. نویسندگان نشان دادند که بادام کامل مصرف شده به عنوان میان وعده به طور قابل توجهی عملکرد اندوتلیال را بهبود می بخشد، تنظیم پاراسمپاتیک را بهبود می بخشد و کلسترول LDL را کاهش می دهد. 

بادام گلوکز خون را تنظیم می کند

یک مطالعه گروهی متشکل از 137 شرکت‌کننده را که به‌صورت تصادفی به گروه‌ها تقسیم شدند، مرور کرد. گروه آزمایشی قابل توجه 43 گرم بادام در روز (تقریباً 2 مشت) به عنوان میان وعده مصرف کردند. بادام در این گروه باعث کاهش سطح گلوکز خون پس از غذا شد. بادام همچنین منبع اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است که از مواد مغذی محافظ در سلامت قلب و دیابت است. بر اساس این تحقیقات و تحقیقات دیگر، بادام در شرایط متابولیکی مانند چاقی و دیابت مفید است.

بادام میل به کربوهیدرات را کاهش می دهد

گروه کوچکی از شرکت کنندگان زن در یک مطالعه متقاطع وارد شدند. محققان اندازه گیری کردند تاثیر بادام به عنوان یک میان وعده صبح بر اشتها، سیری و هوس. گرسنگی در گروه بادام در مقایسه با یک جایگزین همسان کراکر با کالری کاهش یافت. بادام همچنین میل به غذاهای پرچرب را سرکوب کرد و در مقایسه با کراکر سیری بالاتری را نشان داد. بادام در ایجاد احساس سیری مفید است و در عین حال انگیزه مصرف میان وعده های پر کربوهیدرات را کاهش می دهد. این بدان معناست که آنها یک انتخاب غذایی مطلوب برای مدیریت وزن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *