آجیل کاج

پدیده ای وجود دارد که توسط محققان و دانشمندان به خوبی شناخته شده است این پدیده اثر دانینگ-کروگر نامیده می شود. در اصل، این تصور است که هر چه بیشتر بدانید، بیشتر متوجه می شوید که چیز زیادی نمی دانید.

اگر در خوردن آجیل کاج یا دیگر آجیل ها مشکل دارید با مراجعه به betinco میتوانین با بهترین قیمت خرید دستگاه کره گیر ، خرید دستگاه ارده گیر و خرید دستگاه شالی کوب را انجام دهید

آجیل کاج & ویژگی های تغذیه ای آنها

در واقع حدود 20 گونه شناخته شده از آجیل کاج وجود دارد، از جمله انواع “دنیای قدیم” مانند کاج سنگی، کاج سوئیسی، کاج کره ای و گونه‌های «دنیای جدید» مانند کاج کولتر .

تاریخ مصرف آنها به دوران پارینه سنگی باز می گردد و شواهدی در نمونه های DNA از بقایای نئاندرتال یافت شده است. رایج‌ترین گونه‌های آجیل کاج که در قفسه‌های فروشگاه می‌بینید شامل کاج کره‌ای و کاج مدیترانه‌ای است. این دومی اغلب به سختی تهیه می شود و تولید آن گران است، بنابراین گونه های آسیایی به راحتی در دسترس مصرف کنندگان هستند.

کاج های مدیترانه ای آجیل کاج با اندازه طولانی تری تولید می کنند، در حالی که کاج های کره ای هسته وسیع تری دارند و چربی های سالم بیشتری دارند. تمام آجیل کاج به رنگ بلوند با بافتی شیرین و کره ای است.

گونه‌های مختلف محتوای مواد مغذی متفاوتی دارند، اما به طور کلی اتفاق نظر این است که آنها برای قلب سالم هستند، برای هضم خوب هستند و یک هسته کوچک پر انرژی با تطبیق‌پذیری زیاد هستند.

مطالب مرتبط:  تهیه کره کنجد با دستگاه کره گیر بادام زمینی!

با توجه به اندازه آنها، نسبت درشت مغذی آنها قابل توجه است، با حدود 30٪ پروتئین و 45٪ محتوای چربی کل. 

برخی از داده‌ها حاکی از آن است که آجیل کاج خشک می‌تواند حاوی 68 درصد چربی باشد که برای گوش من موسیقی است. منابع طبیعی چربی، اعم از اشباع و غیراشباع، در حال حاضر به عنوان محافظ در برابر بسیاری از مسائل بهداشتی شناخته می شوند. پس منطقی است که آجیل و دانه‌ها جزء مواد غذایی سالم در اکثر رژیم‌های غذایی مدرن محسوب می‌شوند.

آنتی اکسیدان ها، اسید لینولئیک، پتاسیم، منیزیم، ویتامین های گروه B، روی و ویتامین E همگی دارای ویژگی های قوی هستند و از تولید انرژی سلولی، سلامت پوست و سلامت قلب و عروق حمایت می کنند. مخصوص آجیل کاج پلی فنول پینولنیک اسید است که دارای خواص سرکوب گرسنگی است و به کنترل وزن سالم کمک می کند.

سندرم آجیل کاج

گزارش‌های سندرم آجیل یا سندرم دهان کاج حداقل 15 سال است که وجود دارد و چندین هزار مورد تا به امروز ثبت شده است. به نظر می رسد در برخی افراد، مصرف آجیل کاج باعث دیسژئوزی یا متالوژزی می شود که اصطلاحات علمی برای توصیف یک مزه غیرعادی یا فلزی در دهان هستند.

همچنین ممکن است یک نوع ژنتیکی در افراد خاصی وجود داشته باشد که به این معنی است که آنها به احتمال زیاد این طعم تلخ را پس از مصرف آجیل کاج تجربه می کنند. یک گزارش موردی در سال 2015، یافته‌های یک زن 23 ساله را مورد بحث قرار داد، جایی که آنها متوجه شدند که او دارای یک نوع «ژن گیرنده تلخ» است و ارتباط بالقوه‌ای بین این ژن و علائم نشان داد. در حالی که این فقط یک مطالعه با یک شرکت‌کننده است، هنوز هم یک فرضیه جالب برای بررسی است.

مطالب مرتبط:  روغن سیاه دانه چیست؟

با این حال، در تمام موارد مستند شده، به نظر می رسد که سندروم آجیل کاج پس از چند روز یا کمی بیشتر خود محدود کننده است. برخی از علائم همراه عبارتند از خشکی و احساس کامل در اطراف لوزه ها. طعم فلزی پس از خوردن هر وعده غذایی در این مدت ایجاد می شود، اما در نهایت بدون عواقب پایدار برطرف می شود.

دلیل اینکه چرا این موضوع را جالب می‌دانم، این است که سؤال غربالگری دیگری برای ارائه‌دهندگان سلامت فراهم می‌کند. در عمل بالینی، غیرمعمول نیست که بیماران با طیف وسیعی از علائم صدای “عجیب” از جمله طعم فلز در دهان مراجعه کنند. در طب طبیعی، این گاهی اوقات می تواند نشانه ای از عدم تعادل مواد معدنی باشد، که معمولاً شامل آهن یا روی می شود.

با این حال، اگر هیچ چیز دیگری نباشد، این تحقیق برای من یادآوری خوبی برای پرسیدن یک سوال ساده از بیماران بوده است: «آیا اخیراً آجیل کاج خورده‌اید؟»

آجیل کاج
آجیل کاج

آلرژی به آجیل کاج

به اندازه سندرم آجیل کاج بدیع نیست، اما هنوز مهم است که از بروز آلرژی به دانه کاج آگاه باشید. مانند دانه های کنجد، آجیل کاج گاهی اوقات به عنوان یک محرک غذایی بالقوه در بزرگسالان و کودکان نادیده گرفته می شود.

یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده در سال 2012، ویژگی‌های خاص آلرژی به آجیل کاج را در گروه کوچکی از نوجوانان و بزرگسالان جوان بررسی کرد. نتایج نشان داد که 80 درصد از واکنش‌ها شدید بودند، به این معنی که افرادی که مستعد ابتلا به آلرژی به آجیل کاج هستند، احتمال بیشتری دارد که واکنش آلرژیک شدید نسبت به واکنش‌های خفیف داشته باشند.

مطالب مرتبط:  طرز استفاده درست از دستگاه کره گیر

این مطالعه کوچک همچنین استنباط می‌کند که افرادی که با آجیل کاج مشکل دارند، بیشتر در مورد آن می‌دانند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

علائم معمولی ناشی از سیستم ایمنی که باید از آنها آگاه بود شامل خارش و آبریزش چشم ها، تحریک پوست، قرمزی و تورم گلو و راه های هوایی است. اگر به سایر آجیل های درختی حساسیت داشته باشید یا به گرده درختان کاج حساسیت دارید، واکنش متقاطع نیز امکان پذیر است.

اگر شک دارید، همیشه با یک ارائه دهنده سلامت قابل اعتماد برای بررسی علت نگرانی های سلامتی خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *